تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802247016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس مجلس: انقلاب اسلامی ایران نماد عزت و اقتدار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نایب رییس مجلس: انقلاب اسلامی ایران نماد عزت و اقتدار است رشت - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با بهره مندی از جایگاه ولایت و حاکمیت امامت در دوران غیبت معصوم (ع) ، نماد عزت و اقتدار است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین "سید محمد حسن ابوترابی فرد" جمعه شب در آیین سالروز شهادت زائر عرفه کربلای حسینی طلبه شهیده حاجیه خانم "زهرا دقیقی خداشهری" در مسجد جامع شهر فومن افزود: در انقلاب ما ، آزادمردان و زنان با تأسی از راه امام حسین (ع) در برابر یزید زمان ایستادند و خون خود را فدای دفاع از مکتب اسلام کردند.
وی، انقلاب اسلامی در سایه ولایت مطلقه فقیه را محصول مدرسه بزرگ عاشورا خواند و ادامه داد: در سایه وجود با برکت و اقدس پیامبر مهر و رحمت (ص) ، پیشوایان و امامان معصوم (ع) است که انسان راه سعادت و مسیر تقرب حق را به خوبی پیدا می کند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان حدیث معروف "هرکس امام زمان خویش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده " اضافه کرد: همراهی با نعمت معرفت به امام و ولایت، سعادتمندی دنیوی و اخروی را در پی دارد و اگر از این نعمت محروم شویم، زندگی مان همانند زندگی دوران جاهلیت است.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دیروز با هدایت امام خمینی(ره) و امروز با هدایت خلف صالح او رهبر فرزانه انقلاب؛ به نماد عزت و اقتدار در این زمان پرآشوب در جهان مبدل شده است.
وی گفت: با وجود رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و شعور بالای سیاسی مردم که صادقانه به حکومت اسلامی وفادارند، حماسه بزرگ 24 خرداد سال گذشته، خلق شد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی اقتدار و موقعیت ممتاز ایران اسلامی در جهان را نشات گرفته از تبعیت خالصانه و صادقانه از فرمان ولایت فقیه و پایبندی به خون پاک شهیدان دانست.
وی ادامه داد: امروز کشورهای منطقه همچون عراق، لبنان و ... جایگاه سیاسی و امنیت و ایستادگی ملت بیدار خود را مدیون رهبری جمهوری اسلامی ایران و عزت و حمایت فرزندان عاشورایی ایران می دانند.
وی دفاع مقدس را تابلویی در پیوند علم و ایمان دانست و اضافه کرد: افتخار آفرینی در دفاع مقدس، مرهون پیوند این دو گوهر است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تمام توان و اراده خود را برای اوج گیری این دو مقوله قرار داده اند، اظهار کرد: دشمن نیز در مقابل، تمام توان خود را برای تهدید حوزه علم و ایمان به کار گرفته است.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی کسب قدرت را برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی های کسانی که جز زبان زور نمی شناسند، ضروری می داند و قرآن مجید نیز بر این مطلب تاکید می کند.
وی با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه تصریح کرد: خواست مردم و رسالت علما برای حفاظت از حق مظلوم و مقابله با ظالم، دو علت پذیرش حکومت از سوی حضرت علی (ع) بوده است.
وی تاکید کرد: امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی از تمام ظرفیت ها برای هدایت، ایجاد عدالت و مقابله با ظلم در جهان اسلام بهره می جویند و مردم نیز در کنار ایشان ایستاده اند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به بهره گیری یزید از قدرت سیاسی برای ظلم و بی عدالتی و امثال آن اشاره کرد و گفت: اصل حاکمیت یزید، بزرگترین ظلمی بود که امام حسین (ع) در مقابل آن قیام کرد و آن حضرت، مبارزه با آن را راهی برای مقابله با سایر مشکلات دانست.
وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای مقابله با این منکر بزرگ اهل بیت (ع) و یاران خویش را فدا کرد تا رهبری در دنیای اسلام اصلاح گردد و با این کار خود دودمان یزید را به باد داد و زمینه برچیده شدن خاندان بنی امیه را فراهم کرد.
نایب رییس مجلس همچنین با تکریم مقام والای شهیدان و خانواده معظم آنان، ابراز داشت: شهیده حاجیه خانم زهرا دقیقی خداشهری به عنوان یک طلبه، افتخار حضور در بیت روحانیت و خانواده بزرگوار حسن زاده و همسری یک جانباز صالح، رزمنده پرتوان و ایثارگر و بازوی توانمند و قوی رهبری را داشت و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) او را برای مقام رفیع شهادت در جوار حریم مطهرش برگزید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم با حضور پرشور و معنوی اقشار مختلف مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان گیلان بویژه شهرستان زادگاه عالم ربانی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد و حاضران در ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و به یاد طلبه شهیده حاجیه خانم زهرا دقیقی خداشهری نخستین شهیده صالحین ایران اسلامی سوگواری کردند.
طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری متولد سال 1349 زائر عرفه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین و همسر جانباز 70 درصد دفاع مقدس و مجروح حادثه تروریستی عتبات عالیات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن حسن زاده، مسئول معاونت تربیت و آموزش بسیجیان (شجره طیبه صالحین) سپاه قدس گیلان، در حادثه تروریستی معاندین تشیع در ایام عرفه کربلای حسینی در هفدهم آبان ماه سال 1390 که در سامرا رخ داد، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان، 405 شهید والامقام تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.ک/2
7294 / 695/ 3404


23/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن