واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: «كامل نوروزي» گفت: فيلم سينمايي «دلخون» خالي از ايراد نيست، اما به عنوان اولين فيلم جدي «محمدرضا رحماني» اثر قابل قبولي است ضمن آن كه شهامت وي در پرداختن به موضوعي حساسيتبرانگيز جالبتوجه است.«كامل نوروزي»، منتقد سينما در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس، در مورد فيلم «دلخون» ساخته محمدرضا رحماني گفت: اين فيلم يكي از توليدات خوب حوزه هنري به شمار ميرود كه به لحاظ مضمون و ايده اصلي كه قصاص را طرح ميكند، در مقايسه با اين نوع فيلمها كه تاكنون ساخته شده، قابل توجه و تأمل است. وي در ادامه افزود: در مجموع «دلخون» ايرادهايي هم دارد، اما به عنوان اولين كار جدي «محمدرضا رحماني» قابل قبول است؛ چرا كه كارگردان در اين فيلم، نگاه جدي به مضموني دارد كه كمتر فيلمسازي به آن پرداخته و توجه كرده است. در مجموع «دلخون» از فضاسازي خوبي برخوردار است و از بازيگرهاي حرفهاي استفاده كرده كه براي مخاطب عام جذاب است. نوروزي گفت: يكي از ايرادات «دلخون» استفاده از چند داستان است كه موازي با قصه اصلي پيش ميرود و تماشاگر را دلزده ميكند و در ميان فيلم، ريتم كند و كشدار ميشود و اين موجب ميشود كه تماشاچي دلزده شود، مفهوم اصلي قصه و اين كه قصاص، نوعي حيات است به تماشاگر تفهيم نميشود. در «دلخون» كليت داستان براي تماشاگر جا نميافتد و «محمدرضا رحماني» توانسته آن چيزي كه مد نظرش است را به نمايش درآورد كه بحثانگيز و جنجالآفرين نشود و به نظر من پيام «دلخون» اين است كه تلنگري بزند كه اگر زوجها با هم به تفاهم نرسيدند، چاره طلاق است، نه قصاص، در كنار آن مسئله اهداي عضو، شك، سوءظن، ترديد و ... كليت كار را به نتيجه ميرساند و در كنار آن، داستان وكيل و موكل متأسفانه به نتيجه نميرسد و از ساختار قوي برخوردار نيست با اين حال در حد و توان يك كارگردان جوان و تازه كار، فيلم قابل قبولي است. نوروزي در مورد بازيها نيز گفت: «حامد بهداد» يك سرو گردن از همه بازيهايش بهتر است، چرا كه بازي زيرپوستي دقيقي ارائه ميدهد و نقش را باور كرده است، من كار وي را در حد سيمرغ جشنواره نميبينم، اما او شايسته تقدير و قدرداني در جشنواره اخير بود. بازيهاي «الناز شاكردوست» و «پوريا پورسرخ» خيلي جذاب نيست، اما قابل قبول است. وي در پايان گفت: نكته ديگري كه در اين فيلم وجود داشت، مسئله قلب بود كه همه چيز به قلب ختم ميشد و اگر بحثهاي روانشناسانه و ارتباط قلبي درونيتري داشت، سوژه هم به دست كارگردان پختهتر يا فيلمنامه نويس ماهري كار ميشد، فيلم بهتر جلوه ميكرد؛ اما همانطور كه قبلاً گفتم «محمدرضا رحماني» در تجربه اول خود، اين ريسك و شهامت را داشته كه به اين موضوع بپردازد و از اين ديدگاه، شهامت كارگردان قابل تقدير بوده و حمايت حوزه هنري هم خوب است، چرا كه سبب شده تا وي در اين فيلم از چهرههاي سرشناس استفاده كند و اميدوارم فروش خوبي به دست آورد تا زحمات تيم توليد بيپاسخ نماند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]