تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815365480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب یک نگاه کلیشه ای نسبت به ایران دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد ارتباطات سمعی و بصری دانشگاه مادرید : غرب یک نگاه کلیشه ای نسبت به ایران دارد مادرید- ایرنا-"کلارا جانت سانتوس"استاد ارتباطات سمعی وبصری دانشگاه "کمپلوتنسه "مادرید معتقد است که غرب با اطلاعاتی مغرضانه ، یک نگاه کلیشه ای نسبت به ایران و هرچه که در مورد آن باشد دارد.


سانتوس در چارچوب برگزاری سمینار سینما و فیلم ایران که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دانشگاه کمپلوتنسه برگزار شد در صحبت با خبرنگار ایرنا در مادرید ادامه داد :ما در جهانی گسترده زندگی می کنیم که باید فرهنگ های دیگر را بشناسیم ، به نگرش های دیگر نزدیک شویم ، نگرش دوستانه تری در مطبوعات داشته باشیم و در اطلاعاتی که این همه مغرضانه نباشد بلکه جمعی باشد شرکت بیشتری داشته باشیم و این امر ما را به یک اندیشه انتقادی پیشرفته تری خواهد برد.
وی افزود:دلیل اینکه،سمینار مذکور در دانشکده ارتباطات دانشگاه کمپلوتنسه برگزار شده،به نظر می رسد که نباید توضیح زیادی داد.مادر اینجا مشغول آموزش روزنامه نگاران و خبرنگاران، تهیه کنندگان،شرکت داران آینده هستیم افزون بر اینکه همچنین به کسانی که در آینده با انتشارات و توزیع کنندگان کار خواهند کرد آموزش می دهیم .
استاد دانشگاه مادرید تصریح کرد :از نظر اطلاعاتی و ارتباطاتی ، ما نیاز به داشتن یک نگرش متفاوت در مورد آنچه که در حال اتفاق افتادن در جهان است داریم افزون بر اینکه نیاز به آنچه که فرهنگ ها معنی می دهند و چشم انداز های با کلیشه کمتر و تلاش برای داشتن گزینه های گسترده تر بینش نسبت به جهان ، وضعیت ژئوپلیتیک ، فرهنگی و بین المللی داریم .
در این رابطه که آیا منظورش این است که غرب یک نگاه کلیشه ای نسبت به ایران ، ایران شناسی و دولت ایران دارد گفت :این نگاه فقط نسبت به ایران نیست ، این نگاه نسبت به همه چیز است .ما در جهانی زندگی می کنیم که اطلاعات بسیاری به ما می رسد که قادر به کنترل همه آنها نیستیم بنابر این اطلاعاتی که به ما می رسد همیشه بر شرق و غرب تقسیم می شود .بینش غربی همیشه در قسمت غرب غلبه دارد در نتیجه نیاز داریم که فراگیری فرهنگ های دیگر وجود داشته باشد.
وی در مورد سمینار دو روزه خاطرنشان کرد :این سومین سمیناری است که ما در مورد سینمای ایران برگزار می کنیم .این سمینار نخست به عنوان یک دوره سینمایی آغاز شد و در آن رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ، سفارت ایران در اسپانیا ، انجمن علمی "ایکونو 14 " ، دانشگاه کمپلوتنسه شرکت داشتند و اکنون جامعه ایران شناسی نیز به این گروه پیوسته است .
سانتوس توضیح داد :مجموع فعالیت هایی که از نظر دانشگاهی ، انجمن علمی ایکونو 14 در حال انجام آن هستیم ، نزدیک شدن به دنیای ایران است و در این راستا ، سال گذشته یک سمینار در شهر "ال اسکوریال" در غرب ایالت مادرید برگزار کردیم .
وی گفت :افزون بر آن افتخار آن را داریم که نخستین کتاب در مورد سینمای ایران به زبان اسپانیایی را تالیف و چاپ کردیم و هدف آن شناساندن سینمای ایران به اسپانیایی ها و جهان آمریکای لاتینی و اسپانیایی زبانان است .
اروپام *3*491**1547


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن