تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798657529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز خدمات سرمایه گذاری گام بلنددولت تدبیر و امید برای توسعه کردستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرکز خدمات سرمایه گذاری گام بلنددولت تدبیر و امید برای توسعه کردستان سنندج - ایرنا- مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان روز گذشته با حضور استاندار افتتاح و به صورت رسمی فعالیت خود را برای جذب سرمایه گذاری و تسهیل و تسریع در روند جذب سرمایه گذاران در استان کردستان آغاز کرد و با این اقدام دولت، گام بلندی برای توسعه کردستان در عمل برداشت.


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ توسعه کردستان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است که عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در ابتدای فعالیت خود در استان آن را به گفتمانی تبدیل کرده و بارها بر لزوم نهادینه شدن این گفتمان در سطح جامعه و تبدیل آن به یک خواست و مطالبه عمومی نیز تاکید کرده است.
افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری گام بلندی در جهت جذب سرمایه گذاری است که در دولت تدبیر و امید با هدف توسعه همه جانبه کردستان صورت گرفته است و راه اندازی این مرکز می تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه های داخل و خارج از کشور به کردستان داشته باشد.
بروکراسی اداری، عدم همکاری دستگاه های اجرایی، توجیه نبودن کارشناسان، طولانی بودن روند صدور مجوزها همواره به عنوان مانع اصلی جذب سرمایه گذاری در استان کردستان مطرح بوده و اکنون با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری این موانع برداشته می شود و سرمایه گذاران در پنجره ای واحد می توانند در کمترین زمان ممکن نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
ستاد تشویق و حمایت از سرمایه گذاری به عنوان کانون مراجعه سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران خارجی از سال 1372 در کشور فعالیت خود را آغاز و در استان کردستان نیز از سال 1382 فعالیت خود را شروع کرده است و طی دوره فعالیت خود توانسته است بستر مناسبی را برای تشویق و جذب سرمایه گذاران به حضور در استان فراهم نماید.
اکنون در سایه عنایت ویژه دولت و مسوولان استان کردستان، مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز با هدف ارائه مشاوره به سرمایه گذاران به منظور آشنایی با قوانین و مقررات، تهیه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان، تسهیل روند اداری لازم برای دریافت مجوزهای مختلف به منظور سرمایه گذاری، پیگیری رفع مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری، ارائه مشاوره به مدیران ارشد استان به منظور رفع موانع و نارسایی های موجود در مسیر سرمایه گذاری، همکاری با سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و نهادهای تخصصی بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن به منظور تسهیل در روند سرمایه گذاری استان راه اندازی شده است.
یکی از فعالیت های مستمر و فراگیر مرکز خدمات سرمایه گذاری، پیگیری رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری در طرح های بزرگ استان توسط سرمایه گذاران است.
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در آیین افتتاح این مرکز، تنها راهکار اصلی برای برون رفت از شرایط اقتصادی استان کردستان را سرمایه گذاری دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری در کردستان صورت نگیرد تولید ثروت و ایجاد اشتغال محقق نخواهد شد و در عین حال یادآوری کرد ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری در قالب سازماندهی تشکیلاتی برای جذب سرمایه گذاری بسیار موثر است و می تواند روند جذب سرمایه گذاری را تسهیل و تسریع بخشد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان نیز در این جلسه جذب و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری را اولویت اصلی استانداری کردستان دانست و گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان پاسخگوی موارد مرتبط با سرمایه گذاری است.
ارسلان ازهاری از مسوولان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خواست با اشاره به صدور مجوز برای چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت در استان این موضوع را پیگیری و بررسی کنند که در چه مرحله ای قرار دارد و موانع و مشکلات بر سر راه اجرایی کردن طرح های سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهند.
وی خواستار تلاش رسانه ها برای معرفی بهتر و بیشتر توانمندی های استان کردستان شد و تاکید کرد کردستان ظرفیت ها، پتانسیل ها و مزیت های بسیار زیادی دارد که باید معرفی شود.
او با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی واقع در شهرک های صنعتی استان گفت: از 934 واحد تولیدی تنها 46 درصد آن فعال است و باید نسبت به فعال کردن مابقی واحدها اقدام کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 116 مورد زمین برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان به افراد واگذار شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است خواستار بازپس گرفتن این زمین ها و در اختیار قراردادن آن به افرادی که سرمایه گذار واقعی هستند، شد.
وی تاکید کرد، برخی افراد که زمین از شهرک های صنعتی دریافت کرده اند و به هر دلیلی نتوانسته اند نسبت به راه اندازی واحد تولیدی اقدام کنند باید قراردادهای آنان را لغو کرد.
شهردار سنندج نیز در این آیین با اشاره به اینکه بستر سرمایه گذاری در این شهر فراهم نیست از مسوولان حوزه اقتصادی استان خواست بسترهای لازم برای سرمایه گذاری را ابتدا فراهم کنند تا بتوان سرمایه گذار جذب کرد.
کامیاب شادمان به حضور تیمی از اعضای شورای اسلامی و شهرداری سنندج در همایشی در کشور ترکیه اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این حضور مذاکره با سرمایه گذاری از این کشور برای سرمایه گذاری در شهر سنندج بوده است که درخواست همکاری مسوولان استان برای جذب این سرمایه گذار را داریم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با تاکید بر اینکه گفتمان مشترک در ارتباط با توسعه در کردستان باید شکل بگیرد، گفت: جذب سرمایه گذاری نیاز به همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط و اختصاص مشوق های لازم به سرمایه گذاری است.
محمد دره وزمی همچنین با اشاره به مساحت 830 هکتاری شهرک های صنعتی استان کردستان، افوزد: این مساحت هیچ تناسبی با توسعه نیافتگی و عقب ماندگی کردستان و توسعه استان ندارد و باید به فکر تملک زمین های بیشتری برای ایجاد شهرک های صنعتی شد.
مدیرکل منابع طبیعی کردستان نیز از مسوولان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خواست تعریفی از سرمایه گذار ارایه دهند تا دستگاه های اجرایی بتوانند افراد سرمایه گذار را به خوبی تشخیص دهند.
پیمان باباپیری با اشاره به اینکه برخی افراد به عنوان سرمایه گذار دست روی برخی از اراضی استان برای سرمایه گذاری می گذارند که منع قانونی دارد و بعد ادعا می کنند دستگاه های اجرایی سرمایه گذاران را فراری می دهند.
وی نمونه عینی این موضوع را دست گذاشتن روی زمینی با شیب 90 درجه در مسیر بین سنندج - کامیاران از سوی فردی سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: این فرد تنها این نقطه را برای اجرای طرحی گردشگری در نظر دارد که با منع قانونی روبرو است و حاضر به اجرای طرح در نقطه دیگری نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز از شرکت های تعاونی به عنوان ظرفیت بسیار خوبی در جهت جمع آوری سرمایه های خرد به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان نام برد و گفت: این اداره کل آماده ایجاد و راه اندازی تعاونی های جدید و حمایت و تقویت از تعاونی های موجود و احیای تعاونی های راکد است و در این راه نیازمند حمایت مسوولان استان است.
احمد رشیدی با اشاره به اینکه فرهنگ کار جمعی و تعاونی در استان کردستان باید بیشتر نهادینه شود، افزود: در صورت نهادینه شدن این فرهنگ می توان به رونق اقتصادی استان خوشبین بود.
مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان در ساختمانی در جوار اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان واقع در خیابان پاسداران سنندج فعالیت خود را آغاز کرده و در این مکان امکانات و تجهیزات لازم برای حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط نیز پیش بینی شده است.
پایگاه اینترنتی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان به نشانی http://www.kuinvestment.com نیز راه اندازی شده و در این پایگاه فرآیندهای سرمایه گذاری و ظرفیت ها، پتانسیل ها و مزیت های استان کردستان اطلاع رسانی شده است. ک/4
7346/533


16/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن