تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819690059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتصال همه نقشه ایران با خطوط ریلی/ افزایش سهم بخش مسافری و باری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آخوندی اعلام کرد: اتصال همه نقشه ایران با خطوط ریلی/ افزایش سهم بخش مسافری و باری خبرگزاری پانا: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه صنعت ریلی بستری برای همدلی و پیوستگی ملت ایران است و باید سهم بخش مسافری و باری را افزایش دهیم از تلاش این وزارتخانه برای اتصال همه نقشه ایران با خطوط ریلی خبر داد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر ساعت 12:52



به گزارش خبرگزاری پانا، عباس آخوندی در شانزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی در سالن همایشهای رازی با تاکید بر تجاری سازی حمل و نقل ریلی تصریح کرد: صنعت راه آهن با توجه به سابقه 80 ساله‌ای که در اقتصاد ایران داشته خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کرده است و مزیت‌های بسیار بالای این طرح باعث شده است در تمام اهداف توسعه‌ای کشور این صنعت به عنوان یکی از اولویت‌ها در نظر گرفته شود. وی افزود : با وجود تمام برنامه ریزی‌ها و طرح‌هایی که در طول سال‌های گذشته به اجرا در آمده‌ است ، راه آهن ایران هنوز جای توسعه بسیاری دارد و باید در حوزه‌های مختلف حمل و جابه جایی مسافر و حمل بار نقش بیشتری ایفا کند.
آخوندی با اشاره به نقش مثبت قطارهای شهری در اتصال کم هزینه و با سرعت نقاط مختلف شهر به یکدیگر اظهار کرد:‌ خطوط مترو که از نظر رفاه اجتماعی ، استفاده بهینه از محیط زیست و اطمینان و سرعت بالا حرف نخست را میزند هنوز در بسیاری از شهرهای بزرگ فعال نشده است و به برنامه ریزی جدی نیاز دارد.
وی گفت: در همه بخش های شهرها به ایستگاه راه‌آهن نیاز داریم و نباید فقط در جنوب تهران یک ایستگاه راه‌آهن وجود داشته باشد، بلکه در غرب و شرق هم نیاز به ایستگاه داریم و شبکه سراسری راه‌آهن به قطار شهری وصل شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان تسهیلات پرداخت می کند، گفت: شیوه سرمایه‌گذاری ساخت و اجاره به شرط تملیک برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در پروژه‌های ریلی اجرایی می کنیم.
وی اظهار داشت : خوشبختانه در حوزه حمل و نقل شهری بسیاری از شهرها به مترو مجهز شده است و در حوزه حمل مسافر و حمل و نقل حومه هنوز صنعت ریلی نقش برجسته ای در سکونتگاه‌های حاشیه شهرها به شهرهای بزرگ ندارد، که باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امنیت بالا و هزینه‌های پایین خطوط ریلی گفت: راه‌آهن مزیت‌های بسیار بالایی دارد و در همه طرح های توسعه‌ای از اولویت‌های مهم است و شبکه راه آهن باید شهرهای حومه را به یکدیگر متصل کند.
وی با اشاره به نقش مثبت قطارهای شهری در اتصال کم هزینه و با سرعت نقاط مختلف شهر به یکدیگر گفت : متاسفانه راه‌آهن هنوز در اتصال سکونتگاه‌های حومه نقش زیادی ندارد و خطوط مترو از نظر رفاه اجتماعی استفاده بهینه از محیط زیست و اطمینان و سرعت بالا مهم است اما در بسیاری از شهرهای بزرگ فعال نیست.
آخوندی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 95 درصد از ظرفیت حمل مسافر راه آهن در حال استفاده است ، گفت : مردم تا این اندازه از استفاده خطوط راه آهن استقبال می کنند اما این ظرفیت محدود است و توسعه برنامه‌های مسافرتی به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت : طرح های توسعه حمل و نقل برای مسافت های طولانی را نیز باید اجرا کنیم و البته حمل و نقل کوتاه حومه ای هم از نظر نوع و قیمت‌گذاری با سامانه های حمل و نقل مسافری بلندمدت متفاوت است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته نقاط و خطوط بسیاری نیز در راه‌آهن وجود دارد که هنوز امکان رقابت با سایر محورهای حمل و نقل به خصوص جاده را ندارد.در حال حاضر خط ریلی تهران – قم فعالیت می‌کند اما با توجه به زمان سفر با قطار 90 دقیقه و زمان سفر از طریق جاده 50 دقیقه است مردم علاقه‌ای به انتخاب قطار ندارند.
وی تاکید کرد : در دولت باید زیرساخت های رقابت تجاری را فراهم می کنیم تا بخش خصوصی با نگاه بازرگانی و انگیزه اقتصادی بالایی وارد این بخش شود و باید دریا و ریل را به یکدیگر وصل کنیم تا شبکه ریلی بتواند در حمل بار با جاده رقابت کند.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام برنامه ریزی توسعه راه آهن ایران به سمت شبکه حمل و نقل ریلی بین المللی گفت : این مسئله که مورد تاکید مداوم رییس جمهوری است در راه آهن جمهوری اسلامی ایران با قدرت پیگیری می شود.
وی اصافه کرد: راه آهن ایران از سمت شرق به هرات ، از شمال شرق و اینچه برون به ترکمنستان و از شمال غرب به ریل جمهوری آذربایجان متصل شود.
آخوندی اظهار داشت : با توجه به مزیت‌های اقتصادی موجود در شبکه حمل و نقل ریلی گسترش دسترسی به این خطوط ضرورت بیشتری دارد و باید با اتصال همه شهرهای بزرگ به ایستگاه‌های مترو و مراکز پر رفت و آمد شرایط لازم برای استفاده همه جانبه مردم از امکانات قطارها فراهم شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین بر گسترش توان باری راه آهن نیز تاکید کرد و گفت: باید با بازرگانی سازی خطوط باری راه آهن واردکنندگان و صادرکنندگان را به خطوط ریلی جذب کنیم.
آخوندی افزود : توسعه زیرساخت‌های راه آهن می تواند تاجران و بازرگانان را برای ورود به عرصه ریلی تشویق کند و با سهولت دسترسی به شبکه ریلی امکان افزایش نقش راه آهن در حمل بار فراهم می شود.
آخوندی گفت: حمل و نقل ریلی باید به مرحله اتصال درب به درب برسد و با گسترش نفوذ شبکه ریلی در سراسر شهرهای ایران امکان دسترسی به آن به سهولت فراهم شود.
آخوندی به سیاست‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی برای ورود سرمایه‌گذاران به عرصه ریلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده با استفاده از بند «ق» تبصره 2 بودجه سال 1393 اقدامات مثبتی را انجام دهد. در این زمینه مذاکرات اولیه با وزارت نفت انجام شده و امیدواریم با مصوبه شورای اقتصاد برنامه ریزی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حمل و نقل ریلی تکمیل شود.
وی اضافه کرد:‌ در عرصه ناوگان این حمایت‌ها همواره وجود داشته و صندوق توسعه ملی نیز همیشه از ورود سرمایه‌گذاران خصوصی به این عرصه استقبال کرده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن