تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802213308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس‌جمهور آرژانتین در «شورای امنیت» چه گفت؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رییس‌جمهور آرژانتین در «شورای امنیت» چه گفت؟
امسال در آستانه بیستمین سالگرد وقوع این حوادث (انفجار«آمیا») هستیم، در حالی که هنوز متهمان اصلی این حوادث محاکمه نشده‌اند. قاضی این دادگاه، علیرغم انجام تحقیقات، اتهام را به هشت شهروند ایرانی نسبت داد. و از آن زمان بود که ابتدا رییس‌جمهور (پیشین) «کریشنر» و سپس بنده از سال2007 تا 2012 در هر نشستی که در سازمان‌ملل- «نیویورک»- انجام می‌گرفت از ایران می‌خواستیم تا با ما در جهت شناخت متهمان وارد همکاری شود.
کد خبر: ۴۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۳ - 15 October 2014


روز 16مهر «شرق»، گزارشی با روتیتر «آسیب‌شناسی یک پدیده رسانه‌ای» و تیتر «انتشار متفاوت سخنان رییس‌جمهور آرژانتین در ایران» منتشر کرد که در آن خبر برخی رسانه‌های اصولگرا از سخنرانی رییس‌جمهور آرژانتین در «مجمع عمومی» سازمان‌ملل، با اصل سخنان وی مقایسه شده بود تا مشخص شود این رسانه‌ها، خبری نادرست را منتشر و برجسته‌سازی کرده‌اند. 
گزارش «شرق»، با سکوت رسانه‌های اصولگرا، بدرقه شد اما روزنامه«وطن امروز» 17مهر مطلبی با روتیتر «بزک‌کنندگان اوباما به‌دنبال تحریف سخنرانی‌های انقلابی رییس‌جمهور آرژانتین هستند» و تیتر «عملیات اصلاح‌طلبان علیه «کرشنر»» منتشر کرد که در آن هرچند، یافته‌های گزارش «شرق» پیرامون مغایرت محتوای سخنان «فرناندز» با آنچه در ایران منتشر شده؛ زیر سوال نرفته بود اما در توجیه این رخداد تاکید شده بود که «یک رسانه در داخل ایران سخنان رییس‌جمهور آرژانتین را به‌جای نشست شورای امنیت به اشتباه در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل» منتشر کرده و موجب بروز این مغایرت شده است.


این روزنامه اصولگرا توضیح داده بود: «رییس‌جمهور آرژانتین دو سخنرانی در جریان حضورش در آمریکا انجام داد. «کریستینا فرناندز کرشنر» علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان‌ملل که مورد اشاره این روزنامه اصلاح‌طلب قرار گرفته و از آن به‌عنوان فتح‌الفتوح وجهه‌بخشی به آمریکا یاد کرده است، سخنرانی دیگری نیز در جلسه شورای امنیت سازمان‌ملل و در مقابل هیات آمریکایی انجام داد. همان جلسه‌ای که از جمهوری اسلامی ایران دعوت نشد و سخنان صریح خانم رییس‌جمهور علیه سیاست‌های غلط آمریکا در آنجا و چشم‌درچشم دولتمردان آمریکا بیان شد». «شرق»  در ادامه «آسیب‌شناسی یک پدیده رسانه‌ای در ایران» و با هدف شفاف‌سازی موضوع، سخنرانی «فرناندز» در «شورای امنیت» سازمان‌ملل را نیز، با استناد به سایت رسمی ریاست‌جمهوری آرژانتین
(www. presidencia. gob. ar/discursos/27961-reunion-del-consejo-de-seguridad-de-la-onu)
از زبان اسپانیایی ترجمه و جملات سخنرانی را با خبر «واحد مرکزی خبر» مقایسه کرده است تا امکان قضاوت برای مخاطبان فراهم‌ آید:


واحدمرکزی‌خبر: سخنان رییس‌جمهور آرژانتین در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل که در آن دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال1994میلادی رد و از نظام سوریه و حزب‌الله لبنان و غزه حمایت کرد باعث خشم برخی رسانه‌ها شد.  رییس‌جمهور آرژانتین گفت: «گردهم آمده‌ایم. یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می‌دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می‌دانستیم حمایت می‌کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده‌اند.»


- همین سال گذشته بود؛ نه خیلی وقت پیش، بلکه در ماه نوامبر، که اعضای «جی20» در «سن پترزبورگ»، معتقد بودند که دشمن بزرگ دولت سوریه است و کسانی که برعلیه بشار اسد می‌جنگد مجاهدان آزادی‌اند. اما هم‌اکنون برملا شده است که بسیاری از این مجاهدان آزادی، عضو گروه «داعش» هستند. بنابراین چه کسانی بودند که این مخالفان را تقویت می‌کردند و اسلحه و مهمات در اختیار آنها قرار می‌دادند؟ ... هنگامی که «بهار عربی» ظهور کرد در ظاهر همه طرفداران آن برای به‌دست‌آوردن آزادی می‌جنگیدند و (به باور غرب) در سایه این «بهار عربی»، دموکراسی‌های جدید به وجود آمدند ولی امروزه بسیاری از این «مجاهدان آزادی» به اصولگرایانی تبدیل شده‌اند که آموزش نظامی دیده و هم‌اکنون در صفوف نظامی «داعش» به مبارزه می‌پردازند.


فرناندز در سخنرانی خود افزود: «نام حزب‌الله لبنان پیش از این در فهرست سازمان‌های تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب‌الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»


- کشور من، جمهوری آرژانتین و ایالات متحده کشورهایی بوده‌اند که در قاره آمریکا مورد تهاجم حملات وحشیانه تروریستی قرار گرفته‌اند: در سال1992 سفارت اسراییل در بوئنوس آیرس مورد تهاجم قرار گرفت و در سال1994 آمیا اتفاق افتاد. در آن دوران آرژانتین و دنیا می‌پنداشتند که حزب‌الله مسوول حوداث آمیاست، در حالی که امروزه حزب‌الله یک حزب در کشور لبنان است. سپس در سال2006 قوه‌قضاییه کشورم اتحادیه قضایی ویژه‌ای را راه‌اندازی کرد تا در مورد حوادث اتفاق‌افتاده به تحقیق بپردازد.


رییس‌جمهور آرژانتین گفت: «شما، ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسراییل در بوئنوس آیرس در سال1994 میلادی رخ داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تایید نکرد.»


- امسال در آستانه بیستمین سالگرد وقوع این حوادث (انفجار«آمیا») هستیم، در حالی که هنوز متهمان اصلی این حوادث محاکمه نشده‌اند. قاضی این دادگاه، علیرغم انجام تحقیقات، اتهام را به هشت شهروند ایرانی نسبت داد. و از آن زمان بود که ابتدا رییس‌جمهور (پیشین) «کریشنر» و سپس بنده از سال2007 تا 2012 در هر نشستی که در سازمان‌ملل- «نیویورک»- انجام می‌گرفت از ایران می‌خواستیم تا با ما در جهت شناخت متهمان وارد همکاری شود. تا اینکه در سال 2012 وزیر امورخارجه ایران نشستی دوجانبه را به ما پیشنهاد کرد و از آن زمان به بعد (در سال 2013) یادداشت تفاهمی بین دو کشور در جهت همکاری قضایی به امضا رسید و از این طریق شهروندان ایرانی می‌توانستند در صحن قضات آرژانتینی به بیان اظهارات خود بپردازند. از آن زمان بود که سازمان‌های داخلی مخالف همکاری با ایران، ما را متهم کردند که با ایران هم‌دست شده‌ایم.


وی تصریح کرد: «شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث 11سپتامبر سال2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود (نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می‌برند!»


- سوالی که برای من پیش می‌آید این است که از حوداث سال94 تا حملات القاعده به برج‌های دوقلو که توسط «بن‌لادن» ایده‌پردازی شده بود حوادث بدون برنامه نبوده‌اند. «اسامه بن‌لادن» به همراه «طالبان» برای اینکه در دوران جنگ سرد با روسیه به مبارزه بپردازند آموزش‌دیده بودند. صدام‌حسین که سلاح شیمیایی داشت در شرایط خاصی ظهور کرد و به بهانه سلاح‌های شیمیایی‌اش جنگی به راه انداخته شد که در آخر با نابودی «صدام حسین» تمام شد و بعد از آن شرایط عراق پیچیده‌تر شد، همان‌گونه که شرایط دنیا در حال پیچیده‌ترشدن است.


رییس‌جمهور آرژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه‌ای که اسراییل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشک‌هایی که به اسراییل اصابت کرد اهمیت دادید و موشک‌هایی هم که به اسراییل اصابت کرد تاثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»


- در خاورمیانه که فلسطین را به‌عنوان یک دولت مستقل نمی‌شناسند، شاهد استفاده بی‌رحمانه قدرت علیه مردم این سرزمین بودیم و نکته جالب اینجاست که این موشک‌ها هیچ‌کدام از رهبران طرف مقابل را مورد هدف قرار نداد، بلکه بالعکس این زنان، بچه‌ها و سالمندان مظلوم بودند که جان خود را از دست می‌دادند و همین خشونت است که این گروه‌ها را بیشتر تقویت می‌کند... این پیشنهاد را در مورد مساله فلسطین و اسراییل می‌دهم که به‌صورت دو حکومت مستقل درآیند، در جهت اینکه بتوانند با صلح و امنیت در کنار همدیگر زندگی کنند و به خاطر همین پیشنهاد مورد تهدید داعش قرار گرفته‌ام.


فرناندز گفت: «امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین‌المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود، در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته‌شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می‌شناسید و داعش هم‌پیمان برخی قدرت‌های بزرگ عضو شورای امنیت سازمان‌ملل متحد است!»


- سال گذشته مساله‌ای که در نشست اینجا بیشتر باید به آن پرداخته می‌شد، برنامه هسته‌ای ایران بود، ولی اکنون این مساله کم‌رنگ‌تر شده است و جای خود را به بحت در مورد گروه تروریستی تازه‌ظهوری به نام «داعش» داده است که نمی‌دانیم چه کسانی نفت آنها را می‌خرند، چه کسانی به آنها اسلحه می‌فروشند، چه کسانی به آنها آموزش نظامی داده‌اند... و سوالی که برای من پیش می‌آید، این است که چگونه می‌توانیم با این تروریسم مقابله کنیم، زیرا اقدام نظامی را هیچ‌کسی در این شرایط توصیه نمی‌کند و دیگر (در جهان امروز) این نکته‌ای واضح است که راه‌حل نظامی نمی‌تواند روش موثر در مقابله با تروریسم باشد، زیرا همواره شرایط را پیچیده‌تر می‌کند؛ خشونت بیشتری اتفاق می‌افتد، گروه‌های تروریستی بیشتری به وجود خواهند آمد و قدرت آنان را فزون‌تر خواهد کرد.


برخی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای از پخش مستقیم این سخنرانی خودداری و ترجمه آن را قطع کردند اما شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده سخنرانی کریستینا فرناندز دی کرشنر را منتشر کرده‌اند. به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سانای فلسطین، این سخنرانی کریستینا فرناندز در سازمان‌ملل به منزله انفجار بمب بود.


- تنها منبع خبر قطع سخنرانی و ترجمه سخنان «فرناندز»؛ «پرس‌تی‌وی» است که همانند «واحدمرکزی‌خبر»؛ زیرمجموعه «صداوسیما» است.


- خبرگزاری «سانا»، برخلاف آنچه «واحدمرکزی‌خبر» اعلام کرده، سوری است و نه فلسطینی.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن