تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801488866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در صورت عدم تعهد طرف‌های برجام، اقدامات متقابل خواهیم داشت


واضح آرشیو وب فارسی::

 رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برجام گفت: اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود بازنگردند و عمل نکنند، ما هم تعهدات خود را کاهش می‌دهیم. در حال حاضر در فاز کاهش تعهدات هستیم و قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها، معیار ماست.

محمد اسلامی در تاریخ ۱۵ خردادماه، در سفر به شهرکرد، ضمن تسلیت ایام رحلت امام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز به ویژه شهید آیت‌الله رییسی، گفت: به دعوت استاندار برای بازدید از سایت پرتودهی گاما به چهارمحال و بختیاری آمدم. هدف دیگر از این سفر، شرکت در مراسم یادبود شهید آیت‌الله رییسی و همراهان و امام راحل بود که در آن مراسم سخنرانی خواهم کرد.



رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره آغاز فعالیت شورای حکام و اظهارات گروسی در مورد گفت‌وگوهای ایران و آژانس، و اینکه آیا این مذاکرات به بعد از انتخابات موکول می‌شود، و همچنین پیش‌نویس قطعنامه‌ای که کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان دنبال می‌کنند، اظهار داشت: جلسه شورای حکام از دیروز آغاز شده و ادامه دارد. این موضوع هر سه ماه یک‌بار مطرح می‌شود، یعنی مدیرکل موظف است به موجب مصوبه شورای امنیت عملکرد قطعنامه ۲۲۳۱، که همان برجام است، را هر سه ماه یک‌بار به شورای حکام و هر شش ماه یک‌بار به شورای امنیت و سازمان ملل گزارش دهد.

اسلامی افزود: این گزارش شامل دو بخش برجام و پادمانی است. در بخش پادمان، ما طبق ضوابط پادمان و ان‌پی‌تی یک روال طبیعی داریم و آژانس نیز در ایران مستقر است و بازرسی‌ها را انجام می‌دهد. کار ما طبق این ضوابط جریان دارد و هیچ‌گاه متوقف نبوده و نخواهد ماند.

وی ادامه داد: در بخش برجام، آمریکا تعهدات خود را انجام نداده و از برجام خارج شده و اجازه همکاری دیگران با ایران را نیز نداده است. طبق ماده ۳۶ برجام، حق قانونی داریم که اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود بازنگردند، ما هم تعهدات خود را کاهش دهیم. اکنون در فاز کاهش تعهدات هستیم و معیار ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها است.

اسلامی بیان کرد: ما در چارچوب قانون ملی و همچنین پادمان و ان‌پی‌تی عمل می‌کنیم. اگر گزارشات مغایرتی نشان دهند، به دلیل عدم تعهد طرف‌های مقابل در برجام است. لازم است آن‌ها به تعهدات خود بازگردند تا ما هم تعهدات خود را انجام دهیم. اگر قطعنامه‌ای صادر کنند یا فشار سیاسی بیاورند، حتماً واکنش نشان خواهیم داد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن