تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای عالی مهارت تشکیل می شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شورای عالی مهارت تشکیل می شود
کد خبر: ۴۴۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ - 07 October 2014


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل شورای عالی مهارت برای انسجام بخشی به دو دانشگاه فنی و حرفه ای و جامع علمی و کاربردی خبرداد.


به گزارش ایرنا، جعفر میلی منفرد صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در جمع خبرنگاران افزود: قرار است شورای عالی مهارت در سطح وزارت علوم تشکیل شود تا به این انسجام بخشی و هم افزایی بیش از پیش توجه شود که رئیس این شورا وزیر علوم و نایب رئیس آن معاون آموزشی وزارت علوم است و از صنایع و وزارتخانه های دیگر برای حضور در این شورا استفاده می شود.


وی گفت: یکی از اولویت های کشور توسعه کمی و کیفی گروه های مهارتی است.


میلی منفرد در پاسخ به سوالی درباره افزایش شهریه های دانشگاه ها، اظهار داشت: تمامی این افزایش ها مصوب هیات امنای خود دانشگاه هاست و با توجه به متوسط افزایش هایی که سال های قبل داشته اند و شرایط موجود هیات امنای این دانشگاه ها، ارقام موجود را تصویب کرده اند.


معاون آموزشی وزیر علوم در عین حال تصریح کرد که صندوق رفاه دانشجویان به عنوان پشتیبان مالی دانشجویان وظیفه دارد از آنها حمایت مالی کرده و این تعهدات را برعهده بگیرد.


میلی منفرد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص احتمال ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی، گفت: یکی از اولویت های کشور توسعه کمی و کیفی گروه های مهارتی است تا بتوانیم جوانان این کشور را پس از گذراندن این دوره ها به توانمندی های مهارتی و صلاحیت های لازم در بخش های مهارتی و خدمات رسانی برسانیم.


وی با بیان اینکه این مساله وظیفه دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی است، گفت: یکی از اولویت های دولت و وزارت علوم تقویت دوره های مهارتی و بالا بردن این دوره ها از نظر کمیت و کیفیت به خصوص بالا بردن سطح محتوا و سخت افزاری آنهاست.


میلی منفرد یادآور شد معرفی یک نفر (مسعود شفیعی) برای سرپرستی دانشگاه های فنی و حرفه ای و جامع علمی و کاربردی به دلیل انسجام بخشی و هم افزایی بیشتر این دو دانشگاه بوده است تا سیاستگذاری های مربوط به مهارت آموزی در آنها پیگیری شود.


میلی منفرد در پاسخ به سوال دیگری درخصوص مجوز جدید برای دانشگاه های تک جنسیتی از سوی وزارت علوم، اظهار داشت: در دوره قبل تعدادی دانشگاه های تک جنسیتی در کشور ایجاد شد، اما در یک سال گذشته برخی از مسوولان این دانشگاه ها با حضور در وزارت علوم خواستار مجوز برای پذیرش دانشجوی دختر و پسر در این موسسات و دانشگاه ها شدند که ما تاکنون درخواست آنها را نپذیرفته ایم.


وی ادامه داد: وزارت علوم به این دانشگاه ها اعلام کرده است با همان نگاهی که این مجموعه ها شکل گرفته و سیاست گذاری شده، باید اداره شوند.


میلی منفرد بیان اینکه بین هشت سال گذشته تعداد دانشگاه های غیرانتفاعی کشور از 80 به 356 واحد رسیده است، یادآور شد: همان طور که می دانید ورودی دوره کارشناسی دانشگاه ها کاهش یافته است و ما سعی کردیم کیفیت را خط قرمز فعالیت های خود قرار دهیم.


این مقام مسوول در وزارت علوم خاطرنشان کرد این وزارتخانه کمک کرده است تا کیفیت آموزشی در دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل مجوز جدید را برای مرکز آموزش عالی دیگری صادر نکرده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن