تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

تا پایان روز سوم ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مجموعاً ۸۰ نفر شامل ۸ زن و ۷۲ مرد به ستاد انتخابات مراجعه کرده‌اند. تاکنون ۲۵ نفر به‌صورت رسمی ثبت‌نام کرده‌اند.

در سه روز گذشته، افرادی همچون محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش‌چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی‌نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده‌مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی برای داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.



امروز در صبح روز چهارم ثبت‌نام‌ها، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود زریبافان از اولین افرادی بودند که ثبت‌نام کردند.

حسین افشارزاده، سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح و آجودان ریاست‌جمهوری در دولت‌های نهم و دهم، نیز در ساعات اولیه امروز ثبت‌نام کرد. پس از او، حسینعلی قاسم‌زاده، نماینده سابق مجلس، برای ثبت‌نام آمد.

پیش از ظهر امروز، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق، نیز ثبت‌نام کرد و این حضور او توجه زیادی را به خود جلب کرد.

محمود صادقی، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی، هم از دیگر نمایندگانی بود که امروز ثبت‌نام کرد. همچنین، صادق خلیلیان، وزیر اسبق کشاورزی، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، و سرتیپ ایرج شاهوردی، فرمانده سابق حفاظت اطلاعات ارتش، نیز از جمله افرادی بودند که پیش از ظهر امروز ثبت‌نام کردند.

محمدمهدی اسماعیلی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت که مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی ادامه یابد. او با تأکید بر ضرورت پویایی سیاست خارجی اظهار داشت که کشور باید به مرکز اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود، طرح‌های عمرانی به نتیجه برسند، نظام سلامت سامان یابد و عدالت در سراسر کشور جاری شود. شعار محوری او «خدمت ادامه دارد» است و اضافه کرد که از سیدابراهیم رئیسی تلاش و کار شبانه‌روزی را یاد گرفته‌اند.

مسعود زریبافان نیز به خبرنگاران گفت که هدف اصلی او از شرکت در انتخابات، کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات، ایجاد رقابت جدی و تأثیرگذار و فراهم کردن زمینه‌های متنوع برای تصمیم‌گیری و انتخاب مردم است. او بیان کرد که دولت او، دولت جمهوری اسلامی ایران با دوبال جمهوریت و اسلامیت خواهد بود و با وظایف و اختیارات تعیین‌شده در فصل نهم قانون اساسی، دولتش را دولت خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات مردم می‌نامد.



حسینعلی قاسم‌زاده نیز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد که معتقد است حاکمیت قانون، در صورت صحت و جامعیت آن، بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و دستیابی همگان به حقوقشان است. او تأکید کرد که تلاش مجدانه در انتخاب نیروهای متخصص و متعهد و رصد مستمر عملکردشان در حوزه وظایف و اهداف تعریف‌شده، مهم‌ترین هنر یک مدیر کارآمد است.

احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام به خبرنگاران گفت که هدف اصلی و برنامه کاری او تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. او تاکید کرد که می‌خواهد فضای کسب و کار را ارتقا دهد، به رانت و انحصار پایان دهد، دخالت‌های بی‌رویه دولت را محدود کند، موانع را رفع کند و برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان فرصت‌های بیشتری فراهم کند. همچنین، بستر سازی برای توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را از اهداف خود برشمرد.



ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد ادامه دارد و اعلام شده است که این زمان قابل تمدید نیست.

زمان رای‌گیری این انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ تعیین شده است. دلیل برگزاری زودهنگام انتخابات این دوره، شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری سیزدهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال بوده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن