تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821118006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخبر: دولت بی‌طرفانه و بدون نقص انتخابات را برگزار کرد


واضح آرشیو وب فارسی::

سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد که انتخابات بدون هیچ مشکلی برگزار شد و تاکنون کسی به این انتخابات اعتراضی نکرده و مدعی تخلف نشده است.

، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، در گفت‌وگویی با رسانه KHAMENEI.IR بیان کرد: دولت و برگزارکنندگان انتخابات باید به طور کامل از حقوق مردم مراقبت کنند و این امر فقط با بی‌طرفی امکان‌پذیر است. او افزود که دولت در برگزاری انتخابات کاملاً بی‌طرفانه عمل کرده و امکانات گسترده‌ای برای نظارت فراهم شده است. علاوه بر سازوکارها و دستگاه‌های رسمی مانند شورای نگهبان و ناظران کاندیداها، یک شبکه مردمی نیز بر انتخابات نظارت می‌کرد تا هیچ اتفاقی نیفتد.



مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

سلام، خداقوت و خسته نباشید. در کمتر از ۵۰ روز و مطابق با قانون اساسی دو انتخابات در کشور برگزار شد که این خود یک دستاورد بزرگ است. برگزاری انتخابات بدون رئیس‌جمهور کار بسیار سختی بود. لطفاً توضیحی درباره روند اجرایی انتخابات اخیر بدهید.

بله، همان‌طور که شما می‌فرمایید، این کار بسیار سخت و سنگین بود. خداوند رهبر انقلاب را برای کشور ما نگه دارد؛ ایشان با راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌هایشان تکیه‌گاه اصلی ما در این دوره بودند. انجام کارهای یک ساله در ۵۰ روز، در شرایطی که رئیس‌جمهور به شهادت رسیده و چند موضوع مهم مانند برگزاری اجلاس جدید خبرگان و شروع به کار مجلس شورای اسلامی در برنامه کشور بود، واقعاً سنگین‌تر بود. همچنین کارهای روزمره کشور مانند بازار، ارز و بورس باید به طور طبیعی پیش می‌رفت و رهبر انقلاب دستور دادند که نباید هیچ‌گونه خللی در کار کشور وارد شود. جمع کردن و مدیریت همه این‌ها توسط دولت کار سختی بود؛ ولی الحمدلله با کمک خدا این کار انجام شد.

معمولاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری از یک سال قبل تدارکات انجام می‌شد. کاندیداهای احتمالی مشخص بودند و فعالیت می‌کردند، ناظران، شورای نگهبان، نیروهای نظامی و انتظامی، اقدامات امنیتی، تدارکات برای سلامت انتخابات و برگزاری پرشور حضور مردم طی یک سال انجام می‌شد. اما در شرایط ما باید طی ۵۰ روز انتخابات انجام می‌شد و حتی اگر انتخابات به دور دوم می‌کشید، باید در همین ۵۰ روز برگزار می‌شد. ما پیش‌بینی کرده بودیم که اگر در دور اول کسی حداکثر رأی را نیاورد، مرحله دوم نیز در مدت قانونی انجام شود.

به نظرم همه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی با جدیت برای این کار بزرگ کمک کردند و در رأس همه این‌ها مردم بودند. مردم واقعاً دلگرمی و وسیله انجام کارهای ما بودند و این کار الحمدلله به خوبی انجام شد. خدا را شاکریم که یک انتخابات سالم و با امنیت کامل و بدون هیچ‌گونه خللی برگزار شد و در عین حال مسائل کشور نیز به خوبی اداره شد.

یکی از نکات مورد اتفاق جریان‌های مختلف سیاسی این است که دستگاه اجرایی انتخابات، به‌ویژه معاون اول رئیس جمهور، در غیاب شهید رئیسی، کاملاً بی‌طرفانه عمل کردند و انتخابات را برگزار کردند. در این شرایط، شما به عنوان سرپرست ریاست جمهوری چه اقدامات و پیگیری‌هایی داشتید تا این اعتماد و اطمینان ایجاد شود و دولت به طور کامل بی‌طرفی را در این رقابت حفظ کند؟

رهبر انقلاب یک نکته شرعی بسیار مهم دارند و می‌گویند که رأی مردم حق‌الناس است. بنابراین دولت و برگزارکنندگان انتخابات باید از این حق‌الناس به طور کامل مراقبت کنند و این تنها با بی‌طرفی امکان‌پذیر است. اولاً، مجموعه دولت با اینکه افراد ممکن است نظرات مختلفی داشته باشند، در برگزاری انتخابات کاملاً بی‌طرف بودند. ثانیاً، امکانات گسترده‌ای برای نظارت فراهم شد. نهادهای رسمی مانند شورای نگهبان، ناظران کاندیداها و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند. علاوه بر این، یک شبکه مردمی نیز نظارت می‌کرد تا هیچ اتفاقی نیفتد. این باعث شد که انتخابات بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزار شود و تاکنون کسی به انتخابات اعتراضی نکرده است.

خودتان بازخوردی از جریان‌های مختلف داشتید؟
بله، در حین و بعد از انتخابات بازخوردهای بسیاری دریافت کردم. پیام‌های تشکر و قدردانی زیادی دریافت کردم که نشان می‌داد کار به خوبی پیش می‌رود و بعد از انتخابات هم همین‌طور بود.

به عنوان یکی از نزدیک‌ترین همکاران شهید رئیسی، فکر می‌کنید چه میراثی از ایشان بر دولت جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است؟

شهید رئیسی توانست معنویت و مدیریت را با هم ترکیب کند. در مدیریت او، دینداری و خداباوری به چشم می‌خورد و در دینداری او نیز مدیریت دیده می‌شد. سه ویژگی اصلی داشت: اول اینکه به طور کامل به تدابیر رهبر انقلاب عمل می‌کرد. دوم، به دلیل دینداری‌اش، هیچ‌وقت احساس یأس و بن‌بست نمی‌کرد. سوم، اعتماد زیادی به ظرفیت‌های داخلی داشت و معتقد بود که با اتکا به مردم می‌توان مسائل کشور را حل کرد. او باور داشت که مردم صاحب انقلاب هستند و باید به آنها خدمت کرد، نه اینکه دولت مالک مردم باشد. امیدوارم دولت‌های بعدی هم همین خدمت به مردم را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن