تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814341990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستغیب خطاب به حسابرسان: نظارت دقیق بر عملکرد دولت سیزدهم تا زمان تحویل و تحول کامل


واضح آرشیو وب فارسی::


رئیس کل دیوان محاسبات کشور در ابلاغی به حسابرسان سراسر کشور، خواستار تداوم نظارت‌ها تا زمان تکمیل فرآیند تحویل و تحول مالی به دولت سیزدهم شد.

سید احمد رضا دستغیب در راستای "هدایت تسهیل‌گرایانه و نظارت اعتمادآفرین"، طی ابلاغی به حسابرسان دیوان محاسبات در سراسر کشور، بر لزوم رعایت موارد ذیل توسط کلیه مقامات و کارگزاران تا زمان استقرار کامل دولت جدید تأکید کرد:

تامین منابع عمومی: کلیه دستگاه‌ها موظف به انجام اقدامات قانونی لازم جهت تامین منابع عمومی کشور تا زمان تحویل و تحول کامل به دولت سیزدهم هستند.
التزام شرکت‌های دولتی و شبه دولتی: شرکت‌های دولتی و شبه دولتی تحت ابواب جمعی هر دستگاه، مکلف به رعایت کامل قوانین و مقررات در کلیه پرداخت‌ها تا زمان موصوف می‌باشند.
رعایت قوانین و مقررات در پرداخت‌ها: تمامی پرداخت‌ها باید با رعایت کامل قوانین و مقررات تا زمان تحویل و تحول کامل به دولت سیزدهم انجام پذیرد.
عدم ایجاد تعهدات مالی جدید: مطابق ماده ۹۲ قانون محاسبات عمومی، ایجاد تعهدات مالی جدید تا زمان استقرار کامل دولت جدید ممنوع است.
جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف: از هرگونه پرداخت غیرمتعارف تا زمان تحویل و تحول کامل به دولت سیزدهم جلوگیری به عمل خواهد آمد.
تسویه تعهدات: کلیه دستگاه‌ها موظف به تسویه تعهدات اشخاص حقیقی و حقوقی تا زمان استقرار کامل دولت جدید هستند.
رعایت ضوابط قانونی در عزل و نصب‌ها: عزل و نصب‌ها، به خصوص در حوزه شرکت‌ها، باید با رعایت کامل ضوابط قانونی و تا زمان تحویل و تحول کامل به دولت سیزدهم انجام پذیرد.
اخذ مجوزهای معاملات دولتی: کلیه دستگاه‌ها موظف به اخذ مجوزهای لازم برای معاملات دولتی با قبول مسئولیت هر یک از متولیان امر و تا زمان استقرار کامل دولت جدید هستند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این ابلاغیه، بر اهمیت نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها تا زمان تکمیل فرآیند تحویل و تحول مالی به دولت سیزدهم تأکید کرده و از حسابرسان این نهاد خواسته است تا با جدیت و قاطعیت کامل، وظایف قانونی خود را در این زمینه انجام دهند.

هدف از این اقدام، تضمین سلامت و شفافیت در فرآیند تحویل و تحول امور مالی بین دولت دوازدهم و سیزدهم و صیانت از بیت‌المال و حقوق ملت ایران عنوان شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن