تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799052662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحادیه ای با 125 سال قدمت؛ پیشبرد صلح و امنیت جهانی دستور کار اجلاس ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اتحادیه ای با 125 سال قدمت؛ پیشبرد صلح و امنیت جهانی دستور کار اجلاس ژنو تهران- ایرنا- اتحادیه بین المجالس جهانی با قدمتی 125 ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشارکت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را سرلوحه کار خود قرار داده است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این اتحادیه جهانی که در سال 1889 میلادی با شعار «دمکراسی برای همه» تاسیس شد و مقر دائمی آن در ژنو سوئیس است، در حال حاضر 141 کشور عضو اصلی و هشت عضو وابسته دارد.
این اتحادیه یک سازمان چند جانبه غیر دولتی بسیار مهم متشکل از پارلمان های ملی سراسر جهان است که در مسیر اهداف خود با فراز و نشیب هایی نیز رو به رو بوده است.
این نهاد بین المللی را می توان تریبون سیاسی برای نمایندگان مجالس جهان توصیف کرد که با گردهم آوری قانونگذاران مجالس جهان اعم از نمایندگان مخالف و موافق دولت و احزاب حاکم به طور منظم دوبار در سال (پاییز و بهار)، مجمعی برای تبادل نظرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برگزار می کند.
این اتحادیه همچنین با پیشبرد مذاکرات و اتخاذ ساز و کارهایی برای پیشگیری از مناقشات و حل و فصل آنها از طریق گفتگوهای چندجانبه و دیپلماسی آرام پارلمانی برای ارتقای صلح در جهان تلاش می کند اما این سوال باقی است که این نهاد بین المللی در این سال ها تا چه میزان در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.
اتحادیه بین المجالس جهانی از طریق قطعنامه ها و گزارش های تخصصی، نظرات و مواضع خود را درباره مسایل و موضوعات با اهمیت بین المللی اعلام و توصیه ها و پیشنهاداتی نیز برای اتخاذ اقدامات پارلمانی مناسب ارایه کرده است.
همچنین این اتحادیه برای افزایش نقش مشارکت زنان جهان در حیات سیاسی و اجتماعی تلاش هایی انجام داده و در زمینه دفاع از حقوق بشر در کمیته ای تخصصی به این مسایل پرداخته است.
اتحادیه بین المجالس جهانی همچنین ارتباط نزدیکی با نهاد بین المللی سازمان ملل متحد دارد و برگزاری اولین و دومین کنفرانس روسای مجالس جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در این راستا بوده است.
مجمع، شورا، کمیته اجرایی و دبیرخانه ارکان اتحادیه بین المجالس جهانی را تشکیل می دهد.
کمیته دمکراسی و حقوق بشر، کمیته صلح و امینت بین الملل،کمیته توسعه پایدار، مالیات و تجارت، کمیته امور سازمان ملل کمیته های تخصصی اتحادیه بین المجالس جهانی تشکیل می دهند.
یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی نیز که از روز یکشنبه 12 اکتبر (20 مهرماه) به مدت چهار روز با حضور نمایندگان 141 کشور عضو و همچنین با شرکت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود، مبارزه جهانی با تروریسم، کشتار انسان های بی دفاع، رعایت حقوق شهروندی و حقوق بشر، مقابله با افراط گرایی مذهبی و پایان خشونت علیه زنان را از محورهای اصلی خود قرار داده است.
در یک صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی که امسال با یک صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این اتحادیه همزمان شده است، قرار است دست اندرکاران این اتحادیه به 47 هزار نماینده مجالس از کشورهای مختلف جهان گزارشی را با عنوان چهره های این اتحادیه ارایه کنند.
در این اجلاس حدود 35 رییس مجلس، 20 نایب رییس مجلس و بقیه در سطح هیات های عالی رتبه در اجلاس ژنو حضور می یابند.
کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود عضو کمیته دمکراسی و حقوق بشر و سید موید حسینی صدر نماینده مردم خوی عضو کمیته صلح و امینت بین الملل اتحادیه بین المجالس جهانی هستند.
سیدهادی حسینی نماینده مردم قائم شهر و عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در کمیته توسعه پایدار، مالیات و تجارت، ضرغام صادقی و محمدمهدی زاهدی در کمیته دموکراسی و حقوق بشر و جواد جهانگیرزاده در کمیته امور سازمان ملل این اتحادیه عضویت دارند.
احمد رضا دستغیب رییس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران نیز در هیات پارلمانی ایران حضور دارد.
همچنین فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در نشست نمایندگان زن اتحادیه بین المجالس جهانی شرکت می کند.
در این اجلاس که برای نخستین بار نمایندگان جوان کمتر از 40 سال اولین پارلمان جوانان جهان در ژنو را تشکیل می دهند، عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده جوان ایرانی با کمتر از 40 سال سن شرکت می کند.
هیات های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، نقش پارلمان ها در ایجاد توازن میان امنیت ملی، امنیت انسانی، آزادی های فردی و دفع تهدیدات فراروی دمکراسی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
همچنین در این اجلاس قرار است جنگ سایبری به عنوان تهدید جدی فراروی صلح و امنیت جهانی و مدیریت آب و ارتقای اقدامات پارلمان ها درزمینه آب بررسی شود.
موضوع حقوق بین الملل و ارتباط آن با مقوله حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها و همچنین ضرورت استقلال اتحادیه بین المجالس جهانی از دیگر محورهای مورد تاکید هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران است.
در اجلاس این اتحادیه یک بیانیه و یک ماده اضطراری درمورد موضوعات روز مهم جهان از جمله کشتار انسان های بی دفاع، گرسنگی و حقوق مدنی شهروندان منتشر می شود.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران قرار است در ماده اضطراری موضوع «مسوولیت اتحادیه بین المجالس جهانی در پایبندی به منشور سازمان ملل برای حل عادلانه درگیری ها و اقداماتی جهت جلوگیری از افزایش تهدیدات تروریستی» پیشنهاد کند.
شرکت کنندگان در این اتحادیه مهم جهانی قرار است رییس دوره ای جدید را نیز برای دو سال آینده انتخاب کنند که در این میان «صاحب حسین چودری» از کشور بنگلادش، خانم «نوری حیاتی» از اندونزی، خانم «ورونوین بیشاب» از استرالیا و «عبدالله شهید» از مالدیو نامزد ریاست شده اند.
برخی کشورهای غربی و همچنین آمریکایی ها سعی دارند اتحادیه بین المجالس جهانی را زیر چتر سازمان ملل ببرند که هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ژنو بر ضرورت استقلال این اتحادیه باردیگر تاکید می کند.
جهانیان با برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در شرایط حساس کنونی انتظار دارند این اتحادیه بین المللی، تهدید بزرگ امروز صلح در منطقه خاورمیانه یعنی تروریست های داعش را به خوبی درک کنند و مبارزه عملی و ایجاد محدودیت قانونی در تردد آنها را محور اصلی کار خود قرار دهند.
در این میان اتخاذ راهکارهای قانونی با اجماع نظر تمامی اعضا راه حل مبارزه با این تروریست ها است.
سیام.1336 /1449


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن