تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804488055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی باحضور لاریجانی در ژنو برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شیخ الاسلام: اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی باحضور لاریجانی در ژنو برگزار می شود تهران- ایرنا- مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی هفته جاری با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود.


«حسین شیخ الاسلام» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، عنوان اجلاس ژنو را «برابری جنسیتی و پایان خشونت علیه زنان» عنوان کرد و افزود: رییس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس در مقابل عنوان «برابری جنسیتی» ، «عدالت جنسیتی» را مطرح می کند.
وی تصریح کرد: این اجلاس از روز دوشنبه هفته جاری به مدت چهار روز با حضور نمایندگان پارلمان های بیش از 140 کشور جهان در شهر ژنو برگزار می شود.
مشاور امور مجلس شورای اسلامی با بیان این که لاریجانی فردا یکشنبه به همراه هیاتی پارلمانی برای شرکت در این اجلاس عازم ژنو می شود، اظهارداشت: رییس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در این اجلاس سخنرانی می کند.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس یادآور شد: نشست های مقدماتی این اجلاس امروز و فردا تشکیل می شود و جلسه رسمی یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی از روز دوشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر آغاز به کار می کند.
شیخ الاسلام ادامه داد: مراسم اختتامیه این اجلاس نیز با انتشار یک قطعنامه، یک بیانیه و ماده اضطراری به پایان می رسد.
وی خاطرنشان کرد: مجمع مجالس آسیایی و پاسفیک (APA) نیز روز یکشنبه همزمان با اجلاس اتحادیه مجالس جهانی در شهر ژنو تشکیل می شود.
وی، اعضای هیات پارلمانی ایران را 10 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد که در کمیته های مختلف این اتحادیه عضویت دارند.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس به فعالیت کمیته های تخصصی اتحادیه بین المجالس جهانی اشاره کرد و یادآور شد: کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود عضو کمیته دمکراسی و حقوق بشر و سید موید حسینی صدر نماینده مردم خوی عضو کمیته صلح و امینت بین الملل اتحادیه بین المجالس جهانی هستند.
شیخ الاسلام ادامه داد: سیدهادی حسینی نماینده مردم قائم شهر و عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در کمیته توسعه پایدار، مالیات و تجارت، ضرغام صادقی و محمدمهدی زاهدی در کمیته دموکراسی و حقوق بشر و جواد جهانگیرزاده در کمیته امور سازمان ملل این اتحادیه عضو دارند.
وی تصریح کرد: فاطمه رهبر نماینده مردم تهران نیز در نشست نمایندگان زن مجالس شرکت می کند.
وی همچنین گفت: همچنین عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده جوان با کمتر از 40 سال سن در این اجلاس حضور می یابد.
شیخ الاسلام یادآورشد: نقش پارلمان ها در ایجاد توازن میان امنیت ملی، امنیت انسانی، آزادی های فردی و دفع تهدیدات فراروی دمکراسی از موضوعات مورد اصلی در کمیته دمکراسی و حقوق بشر است.
وی، «جنگ سایبری، تهدید جدی فراروی صلح و امنیت جهانی» را از دیگر موضوعات اصلی مورد بحث در کمیته دمکراسی و حقوق بشر اتحادیه بین المجالس جهانی عنوان کرد.
وی یادآور شد: این دو موضوع از بندهای بیانیه پایانی یک صدو سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی خواهد بود.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس همچنین گفت: مدیریت آب و ارتقای اقدامات پارلمان ها درزمینه آب از محورهای مهم کمیته توسعه پایدار، مالیات و تجارت است.
شیخ الاسلام افزود: هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در کمیته دمکراسی و حقوق بشر اتحادیه بین المجالس جهانی ، موضوع حقوق بین الملل و ارتباط آن با مقوله حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها را مطرح می کند.
وی یادآور شد: هیات پارلمانی ایران در کمیته امور سازمان ملل نیز بر ضرورت استقلال بین المجالس جهانی تاکید می کند.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غربی ها و آمریکایی ها سعی دارند اتحادیه بین المجالس جهانی را زیر چتر سازمان ملل ببرند که ایران بر ضرورت استقلال این اتحادیه تاکید دارد.
شیخ الاسلام افزود: در اجلاس های این اتحادیه یک بیانیه و یک ماده اضطراری نیز درمورد موضوعات روز مهم جهان از جمله کشتار انسان های بی دفاع، گرسنگی و حقوق مدنی شهروندان منتشر می شود.
وی خاطرنشان کرد: هیات پارلمانی ایران، ماده اضطراری را با عنوان «مسوولیت اتحادیه بین المجالس جهانی در پایبندی به منشور سازمان ملل در حل عادلانه درگیری ها و اقداماتی که برای جلوگیری از ازدیاد تهدیدات تروریستی» پیشنهاد می کند.
وی یادآور شد: امارات متحده عربی نیز در ماده اضطراری پیشنهادی درباره مقابله با تروریسم با جهت گیری ائتلاف ارایه کرده است.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس از دیگر پیشنهادها در ماده اضطراری اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی را پیشنهاد سوریه در مبارزه با تروریسم بویژه گروه تروریستی داعش و پیشنهاد کشور شیلی برای مقابله با تروریسم با توجه به قوانین بین الملل عنوان کرد.
شیخ الاسلام ادامه داد: کشور اکوادور نیز ماده اضطراری در باره حقوق فلسطینیان ، کشور مراکش برای مباره با قاچاق انسان ها و کشور فلسطین در زمینه راه حل دو دولت ارایه کرده است.
وی تصریح کرد: آرژانتین نیز در ماده اضطراری در زمینه روش های ناعادلانه بدهی جهانی پیشنهادی ارایه کرده است.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اجلاس ژنو قرار است رییس دوره ای جدید اتحادیه بین المجالس جهانی نیز برای دو سال آینده انتخاب شود.
شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: در حال حاضر «عبدالواحد الراضی» ریاست دوره ای اتحادیه بین المجالس جهانی را برعهده دارد که در اجلاس ژنو رییس جدید انتخاب می شود.
وی یادآور شد: «صاحب حسین چودری» از کشور بنگلادش، خانم «نوری حیاتی» از اندونزی، خانم «ورونوین بیشاب» از استرالیا و «عبدالله شهید» از مالدیو نامزدهای تصدی ریاست اتحادیه بین المجالس جهانی هستند.
وی ادامه داد: یکی از اعضای هیات پارلمانی ایران نیز نامزد عضویت در کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی رکن اصلی این اتحادیه است.
احمد رضا دستغیب رییس شورای اجرایی هیات بین المجالس جمهوری اسلامی ایران نیز در مورد اجلاس ژنو گفت: مجمع دبیران کل مجالس در ژنو هفت نشست تخصصی دارد و دو اجلاس منطقه ای آسیا و پاسفیک و کشورهای اسلامی نیز در حاشیه اجلاس ژنو برگزار می شود.
وی از حضور فاطمه رهبر به عنوان نماینده ایران در نشست نمایندگان زن مجالس اتحادیه بین المجالس جهانی خبر داد و افزود: برای اولین بار اجلاس نمایندگان جوان مجالس در اجلاس ژنو برگزار می شود که مسبوق به سابقه نیست و امسال برای نخستین بار نمایندگان جوان کمتر از 40 سال اولین پارلمان جوانان جهان در ژنو را تشکیل می دهند.
رییس شورای اجرایی هیات بین المجالس جمهوری اسلامی ایران
همچنین اظهارداشت: در حاشیه نشست ها نیز دیدارهایی بر اساس درخواست کشورهای مختلف برای بحث و گفتگو درباره مسایل منطقه ای، روابط دو جانبه و موضوعات مهم فی مابین برگزار می شود و رییس مجلس شورای اسلامی نیز با همتایان خود از کشور های مختلف دیدار و گفتگو می کند.
سیام.1336


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن