تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798728945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین همایش علمی سینمای مقاومت آغاز به کار کرد/ رویکرد علمی و تحلیلی به سینمای مقاومت نیاز اساسی بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها صبح امروز؛
نخستین همایش علمی سینمای مقاومت آغاز به کار کرد/ رویکرد علمی و تحلیلی به سینمای مقاومت نیاز اساسی بود
نخستین همایش علمی سینمای مقاومت صبح امروز در تالار مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم با حضور سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، محمدرضا شرف الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، دکتر نوربخش رئیس دانشکده علوم اجتماعی، دکتر مسعود نقاش زاده، دکتر حبیب احمدزاده، دکتر اربابی، دکتر اسفندیاری دبیر همایش علمی سینمای مقاومت و جمعی از اساتید و دانشجویان علاقه مند به سینمای مقاومت آغاز به کار کرد.

دکتر اسفندیاری در آغاز با بیان اینکه مفهوم سينماي مقاومت در ادبيات دانشگاهي سينماي جهان بيشتر از ايران جا افتاده است، افزود: مفهوم مقاومت از دهه 60 ميلادي در سينماي آرژانتين با نام سولانس و گتيو بروز كرده است، سينماي مقاومت در برابر سينماي هاليوود و اروپا شكل جديدي از سينما بود كه مخصوص سينماي جهان سوم است كه مي خواست خودش را از سينماي هاليوود و اروپا جدا كند.

وی تصریح كرد: در دانشگاه يوسي ال لندن درسي بنام سينماي مقاومت تدريس مي شود. بنابراين آنها با مقوله مقاومت به خوبي آشنا هستند و كشور ما ايران نيز بايد زودتر از اينها به مفهوم سينماي مقاومت مي پرداخت و آنرا تبيين مي كرد.

وي ادامه داد: بنده به عنوان عضوي از دانشگاه از اينكه در اين جشنواره بخشي را تحت عنوان پژوهش علمي اضافه كرديد تشكر مي كنم و اميدوارم دانشجويان و اساتيد دانشگاه نيز از اين رويداد استقبال كنند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه تاريخ پيدايش سينما با تاريخ استعمار عجين شده است، گفت: تا به امروز شاهد فيلمهايي بوديم كه تاريخ كشورهاي مستعمره شده را نشان دادند ضمن اينكه در مقابل سينماي استعماري شاهد سينماي استقلال طلب نيز هستيم كه يكي از تجليهاي مبارزه با استعمار است.

اسفندياري تصریح كرد: در دوره معاصر نيزشاهد شكل هاي ديگري از مقاومت بوده ايم ضمن اينكه در كشورهايي هم كه حكومت ديكتاتوري دارند در ذيل آنها سينماي مقاومت شكل گرفت تا آنجا كه خود آنها زمينه سازي براي پيدايش سينماي مقاومت مي شوند.

وي در ادامه افزود: در سالهاي اخير شاهد بحرانهاي اقتصادي نظام سرمايه داري نئوليبراليسم بوديم ضمن اينكه در 2 سال اخير نيز شاهد ماجراي افشاگري ها و لو رفتن و شنود گسترده از حكومتهاي دوست و متحد آمريكا بوديم كه به واسطه آن بسياري از آزاديخواهان با توهم دموكراسي مواجه شدند.

در این مراسم شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر گفت: رویکرد علمی و تحلیلی به سینمای مقاومت یک نیاز اساسی بود که امیدواریم این همایش بتواند آغاز یک حرکت نو در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: بسط زمينه تفكر، نقد و نظريه پردازي در حوزه «سينماي مقاومت» در واقع، کنار تولید و ساخت آثار تصویری در این حوزه یک ضرورت است و انشاالله این همایش بستر شناسايي و معرفي گونه هاي مختلف «مقاومت» در سينماي جهان و ايجاد فرصتي براي هم انديشي استادان، پژوهشگران و سينماگران در اصلاح روندهاي توليد، توزيع و نمايش آثار  سينماي مقاومت» در داخل كشور و در سطح بين الملل شود.

دکتر نوربخش در ادامه عنوان کرد: جنگ اگرچه حادثه تلخی بود اما سازنده و شکل دهنده فرهنگی فاخر و ارزشمند بود. باید پذیرفت هشت سال دفاع مقدس مصل مهمی در تاریخ کشور است و با شرف و عزت ما گره خورده است و نباید قربانی منازعات سیاسی شود.

به گفته وی، آنچه در دنیا رایج است ادبیات جنگ است که بیشتر به یأس و نابودی ارزشها منجر می شود و البته قهرمان پردازی های هالیوودی. اما ادبیات مقاومت ادبیات امید و پایداری است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه ادبیات مقاومت ادبیات یاس نیست بلکه امید است و ریشه و دامنه آن به قرن ها قبل و مقاومت های مردمی و جنبش های آزادیخواهی و استقلال طلبی بر می گردد. سینمای مقاومت پدیده جدیدی است و نوعی سینمای شالوده شکن است و مملو از انرژی و امید است.

دکتر نوربخش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین همایش علمی سینمای مقاومت در دانشکده علوم اجتماعی اظهار امیدواری کرد: این همایش گامی در مسیر حرکت علمی و پژوهشی سینمای مقاومت بر دارد.

 


۱۳۹۳/۷/۵ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن