تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798452610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دردم ازموبایل است و درمان نیزهم!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دردم ازموبایل است و درمان نیزهم! زنجان - ایرنا - درتعطیلات به سر می برید اما به محض بیدار شدن مخفیانه ایمیل های کاری خود را چک می کنید.


اگر هتلی که در آن اقامت دارید وای فایو نداشته باشد یا موبایل بالای کوه آنتن ندهد، مضطرب می شوید.
اگر شارژ موبایل تان در حال تمام شدن باشد بی قرار می شوید و نگرانید وقتی سر کار نیستید کارها بد پیش بروند.
این ها همه نشانه های بارز استرس ناشی از «همیشه آنلاین بودن» است که نتیجه اعتیاد به تلفن های هوشمند است.
برای بعضی از مردم، دستگاه های قابل حمل و اینترنت دار الزام ساعات کار اداری 9 صبح تا پنج عصر را از بین برده است.
انعطاف در ساعت کاری به زندگی کاری آن ها استقلال داده و اجازه می دهد زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنند.
اما برای خیلی های دیگر، تلفن های هوشمند تبدیل به دیکتاتورهایی در جیب هایمان شده اند که هیچ وقت اجازه نمی دهند به طور کامل خاموش شویم، استراحت کنیم و باتری های خود را دوباره شارژ کنیم.
این نشانه ها برخی از مفسران را شدیدا نگران کرده است.
تعادل در کار و زندگی
کوین هولش، برنامه نویس ساکن پیتسبورگ، به قدری از زمانی که به استفاده از آیفون اختصاص می داد و معاشرت با خانواده و دوستان را فدای آن می کرد، نگران بود که تصمیم به طراحی اپلیکیشنی به نام مومنت (moment) گرفت تا میزان استفاده او از آیفون را کنترل کند.
این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد ببینند چقدر از زمان خود را صرف استفاده از دستگاه خود می کنند و می توانند برای استفاده از آن محدودیت بگذارند و هرگاه زمانی را که خود مشخص کرده اند نقض شد، اخطار دریافت کنند.
وب سایت این اپلیکیشن ، می گوید:« هدف مومنت، ترویج تعادل در زندگی شماست ، تخصیص مدتی به استفاده از موبایل و مدتی هم برای معاشرت با دوستان و عزیزان اطراف شما بدون موبایل.»
برخی از کارفرمایان نیز اقرار می کنند ایجاد تعادل بین کار و زندگی آسان نیست، به کمک نیاز داریم، به عنوان مثال، شرکت آلمانی خودروسازی دایلمر به تازگی سیستمی را طراحی کرده که به طور خودکار ایمیل کسانی را که در تعطیلات هستند را پاک می کند، زیرا به این نتیجه رسیده برخی از کارمندان ممکن است اراده قطع کامل از کار در تعطیلات را نداشته باشند.
همیشه مضطرب
دکتر کریستین گرنت، روانشناس در مرکز پژوهش در روانشناسی، رفتار و پیشرفت در دانشگاه کاونتری، می گوید: «اثرات منفی این فرهنگ 039 همیشه آنلاین بودن 039 این است که ذهن شما هیچ گاه استراحت نمی کند، به بدن خود اجازه تجدید قوا نمی دهید، بنابراین همیشه مضطرب هستید.»
هر چقدر بیشتر خسته و مضطرب شویم، اشتباه های ما نیز بیشتر می شود، سلامت جسم و روان آسیب می بیند.
او معتقد است این واقعیت که در هر جای دنیا می توانیم با کارمان در ارتباط باشیم یک نا امنی عمیق به وجود می آورد.
دکتر گرنت می گوید:« یک اضطراب عظیم در دست کشیدن از کنترل وجود دارد، در تحقیقی که انجام دادم آدم های زیادی بودند که تمام مدت با تکنولوژی سفر می کردند، فارغ از این که به کدام منطقه زمانی می روند، در نتیجه خیلی خسته بودند.»
زنان به طور کامل مستعد بودند که یک روز کامل را در دفتر بگذرانند، به خانه بیایند، شام درست کنند و به بچه ها برسند، و بعد قبل خواب دوباره کار کنند. این شیفت سه گانه می تواند تاثیر زیادی بر سلامتی بگذارد.
دکتر السدیرامسلی، رییس جامعه طب کار نیز با نظرات دکتر گرنت موافق است:« هر سال نزدیک به 400 هزار نفر در بریتانیا گزارش می کنند که استرس ناسی از کارها آن ها را مریض کرده است.»
تغییرات در تکنولوژی یکی از عوامل تاثیرگذار است، به خصوص اگر باعث شود کارمندان احساس کنند نمی توانند از پس مطالبات روز افزون برآیند یا کنترل کمتری بر مدیریت میزان کار خود دارند.
ناتوانی در تصمیم گیری
بنا به گزارش آفکام، نهاد ناظر بر رسانه های بریتانیا، 61 درصد بزرگسالان در بریتانیا امروزه می گویند صاحب یک تلفن هوشمند هستند و تعداد خانوارهایی که تبلت کامپیوتری دارند نیز در یک سال اخیر دو برابر شده و به 24 درصد رسیده است.
بنا به گفته آفکام، از سال 2010 تا تا امروز، استفاده روزانه از رسانه در بریتانیا از هشت ساعت و 48 دقیقه در روز بیشتر از 11 ساعت رسیده است، افزایشی که بخش بزرگی از آن ناشی از ظهور تلفن های هوشمند است.
در حال حاضر در بریتانیا زمانی که مردم به استفاده از رسانه ها اختصاص می دهند از زمان خواب شان بیشتر است.
هر چقدر تعداد تلفن های همراهی که به اینترنت متصل می شوند بیشتر می شود، مایکل رندل شریک شرکت پی دبلیو سی معتقد است این ماجرا به نوعی به ناتوانی در تصمیم گیری منجر می شود.
مردم با محدوده وسیع تری از اطلاعات و وسایل ارتباط جمعی مواجهند و مدیریت کردن همه آن ها سخت است،که این شرایط در محیط کار اضطراب بیشتری به وجود می آورد.
در واقع تصمیم گیری سخت تر می شود و کارایی بسیاری از مردم کم می شود، زیرا غرق در اطلاعات می شوند و احساس می کنند هیچ وقت نمی توانند از دفتر فرار کنند.
در گزارش پی دبلیو سی ، با چشم انداز آینده کار و سفر در سال 2022، با 50 هزار شاغل در سراسر دنیا مصاحبه شده است.
آقای رندل می گوید:« نیروی کار بریتانیا با وجود این همه ارتباطات و اطلاعات، بهره وری بیشتری نسبت به قبل ندارد.»
تیم فورر، وکیل مدافع، با بلاک مورگان کارشناس قانون کهر هم نظر است: «چرا دستمزدها با تورم افزایش پیدا نکرده است؟ برای اینکه تعداد بیشتری نیروی کار داریم که کمتر کار می کنند.
فکر می کنیم چک کردن ایمیل کار محسوب می شود در حالی که در بسیاری از مواقع کار مفید و مولد نیست.»
روز کاری؟
اما خط ماتی که کار و تفریح را از هم جدا می کند، تنها مسله سلامتی کارمندان نیست، عواقب آن برای کارفرماها نیز جدی است.
آقای فورر می گوید:«بر اساس دستورالعمل ، زمان کار در اروپا حداکثر ساعات کار در یک هفته 48 ساعت است و هر کس باید بین هر 24 ساعت کار 11 ساعت استراحت داشته باشد.
اما اگر اولین کاری که صبح و آخرین کاری که شب قبل از خواب می کنید چک کردن اس ام اس و ایمیل های کاری است، به راحتی این مرزها شکسته می شود.»
او معتقد است:« این شرایط وظیفه شرکت ها در مراقبت از کارمندانشان را خدشه دار می کند.» سولار ویندز، یک شرکت مدیریت نرم افزار مدیریت اطلاعات، معتقد است اطمینان از کار کردن قسمت های مربوط به تکنولوژی شرکت ها ، فشاری مضاعف بر بخش فناوری می گذارد.
اتکای کارمندان به اپیلیکیشن های کاری بیشتر شده است، اما صبر و تحمل افراد هنگامی که این اپیلیکیشن ها از کار می افتند، شدیدا رو به کاهش است.
بنابه تحقیقات شرکت سولر وینوز، بیش از نیمی از کارمندان احساس می کنند با توجه به راه های ارتباطی زیاد، از آن ها انتظار می رود سریع تر کار کنند و کارها را زودتر از موعد تحویل دهند، همچنین نزدیک به نیمی از کارمندان معتقدند کارفرماهایشان از آن ها انتظار دارد همیشه و همه جا در دسترس باشند.
مدیریت حجم کار
مسلما شرکت های تولید کننده موبایل و سایر تکنولوژی های مدرن به آن معتقدند ارتباط از طریق موبایل کاملا سودمند است، نه مضر، و بسیاری از جوانان، کارمندهای دفتری و افرادی با شغل آزاد نیز با آن ها موافقند.
گراهام لانگ معاون تیم بیزنس شرکت سامسونگ در بریتانیا، می گوید:«تلفن های همراه و تبلت ها به کارها سرعت می بخشند و انعطاف پذیری را بالاتر می برند که هم کارفرما و هم کارمند به یک اندازه از آن سود می برند.»
از طرف دیگر کریس گزاپ مدیر ارشد اروبا نتورکز نیز می گوید:« در تحقیقی که با فیوچر لابراتوری انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که ایده 039 همیشه آنلاین 039 و همیشه در ارتباط بودن به کارمندان کمک می کند تعادل بین کار و زندگی را مدیریت کنند.
نکته کلیدی این است که از این انعطاف پذیری به درستی استفاده و استفاده بی رویه از تلفن های هوشمند را مهار کنید.
بنابراین، اگر دارید برای رفتن به کنار دریا آماده می شوید، ایمیل خودکار«در دفتر نیستیم» را راه بیندازید، تلفن همراه خود را خاموش کنید و هنگامی که به تخت می روید آن را دور از دسترس خود بگذارید.
7318/596
منبع : روزنامه مردم نو


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن