تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804881191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستمری پیشکسوتان از صد تا فحش بدتر است/ چرا گرمسیری و رضیانی در بدترین وضعیت جان سپردند؟/ با نظرات آقای سلحشور در مورد سینمای ایران موافقم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اظهارات غافلگیر کننده "بهمن دان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مستمری پیشکسوتان از صد تا فحش بدتر است/ چرا "گرمسیری" و "رضیانی" در بدترین وضعیت جان سپردند؟/ با نظرات آقای سلحشور در مورد سینمای ایران موافقم
"بهمن دان" گفت: متاسفانه سینمای کنونی ما که باید مطابق حرف امام(ره) عمل می‌کرد به بیراهه رفت.


بهمن دان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درباره نقش پیشکسوتان در سینمای ایران گفت: در اسلام و خانواده همیشه احترام به بزرگترها واجب بوده و راهنمایی گرفتن از آنها سرلوحه تمام امور در خانواده محسوب می‌شود.

وی افزود: این صفت نیک در سینما نیز باید حاکم باشد. اگر این آداب در بین عوامل سینمایی نسبت به پیشکسوتان کنار گذاشته شود سینما به بیراهه کشیده خواهد شد و در نتیجه حتی کوچکتر‌ها هم موفق نخواهند بود.

دان در ادامه با اشاره به این که پیشکسوتان در هرکاری اعتبار آن کار به حساب می‌آیند گفت: جایگاه بزرگترها در سینمای ایران مشخص است و اگر پیشکسوتان چون جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و عزت‌ا... انتظامی در کارها ورود نکنند سینما دیرتر به آن نقطه‌ای که باید برسد دست خواهد یافت.

وی با تاکید بر تاثیر فیلمنامه‌ها در کمرنگ شدن حضور پیشکسوتان اظهار داشت: امروزه اکثر فیلمنامه‌نویسان سینما جوانان هستند که می‌توانند نقش پیشکسوتان را پر رنگ کنند.

بازیگر "سنگ کاغذ، قیچی" در ادامه افزود: منظور من این است که پیشکسوتان حتما باید در کارها حضور فیزیکی داشته باشند اما همین فیلمنامه‌نویسان جوان می‌توانند با ارائه نقشهای اندک این بزرگواران را محترم بشمارند.

دان تصریح کرد: وقتی آقایان و خانمهای پیشکسوت پا به سن می‌گذارند دوست دارند مورد احترام قرار گیرند اما چون این احترام را نمی‌بینند دچار غصه می‌شوند.

بهمن دان در ادامه با اشاره به تجربه پیشکسوتان گفت: وقتی با خانم نجومی در فیلمی‌ به کارگردانی آقای قریب مشغول کار بودیم،‌در صحنه‌هایی خانم نجومی با توجه به تجربیاتشان نظراتی می‌دادند که که آقای قریب نیز از آنها استقبال می‌کرد؛ بنابراین زمانی پیشکسوتان در کادر حضور دارند می‌توان از نظراتشان هم استفاده کرد.

بازیگر سریال معمای شاه با تاکید بر این که پی و اساس سینمای ایران وزارت ارشاد و نهادهای سینمایی هستند گفت: این آقایان باید اولین خشتها را درست بگذارند تا باقی بنا هم تا ثریا کج نرود.

وی در ادامه بیان داشت: وقتی وزارت ارشاد به بچه‌های پیشکسوت سینما موفقیت و امنیت ندهد و احترام نگذارد چه انتظاری از سایر بدنه و افراد سینما داریم.

دان با اشاره به اعلام آقایان مبنی بر قراردادن پول بازنشستگی و مستمری برای پیشکسوتان، آن را از صد فحش و توهین بدتر دانست.

وی در ادامه با اشاره به آقایان که دم از احترام می‌زنند گفت: "گرمسیری" نقطه اعتدال سینمای ایران و "رضیانی" پیشکسوتان سینمای ایران چرا در بدترین وضع جان سپردند و هیچ توجهی به آنها نداشتند.

بهمن دان همچنین با تاکید بر نقش پیشکسوتان در ارتقا و بهبود سینمای ایران گفت: چون پی و خشت سینمایی ایران درست شکل نگرفته پیشکسوتانی چون محمد علی کشاورز و ژاله علو کنار گذاشته می‌شوند و سراغی از آنان گرفته نمی‌شود، بچه های سینمای جنگ خانه نشین می‌شوند، آقایانی با ماشین‌های آنچنان و خانم هایی با دماغ‌های عملکرده و لوازم آرایش می‌آیند و ایفای نقش می‌کند آیا فردا هم این افراد پولساز خواهند بود.

بازیگر فیلم "موش" گفت: سینمای ما اسلامی بوده و حرف امام ما این بود که سینمایمان را صادر کنیم نباید بگویم که کار با رفتن پیشکسوتی چون کشاورز و انتظامی و دیگر عزیزان تمام می‌شود ما باید بتوانیم با زبان سینما حرف بزنیم.

دان در ادامه افزود: قبل از انقلاب ما نمی‌توانستیم با خانواده‌ به سینما برویم اما سینما ابتدای انقلاب بدون خشونت و فحش بود و این ویژگیهای جمهوری اسلامی باید همچنان مانند ابتدای انقلاب باقی بماند.

وی تاکید کرد: متاسفانه سینمای کنونی ما که باید مطابق حرف امام(ره) عمل می‌کرد به بیراهه رفت.

بازیگر فیلم ویرانگر با گلایه از مدیریت شمقدری و سجادپور در سینمای ایران گفت: اکنون سینمای ایران سینمای خشونت و بی‌بندو باری شده که در سینمای قبل از انقلاب هم این گونه نبوده است.

"بهمن دان" در ادامه با ابراز ناراحتی از وضعیت سینمای ایران گفت: سینمای ما سینمای میک آپ شده که در پرده سینماها لپ‌ها و دماغ‌های عمل‌کرده و لباس‌های آنچنانی را می‌بینیم و تأسف این است که همین‌ها از آینده و از سینمای ایران حرف می‌زنند.

دان در ادامه افزود: متاسفانه جوانان ایرانی هم بعد از ورود به این عرصه دنباله‌رو این افراد می‌شوند و پیشکسوت می‌نشیند و فقط آه می‌کشد با چنین وضعیتی پیشکسوت کار نمی‌کند و خانه‌نشین می‌شود.

بهمن دان با اشاره به جوی که این روزها درباره چالش سطل آب یخ شکل گرفته گفت: بنده موافق نیستم و اینها مسخره‌بازی است که عده‌ای شکل داده‌اند و دیگران هم دنبالشان می‌روند.

وی افزود: اگر اعتقاد و انسانیت دارند و نمی‌خواهند خود را نمایش دهند به بیماران محک و خانه سالمندان کمک کنند.

دان در ادامه تاکید کرد: اگر سینمایی و فوتبالیست‌ هستید بروید به کودکان کمک کنید و دست نوازش بر سرشان بکشید چه معنی دارد که آب یخ در تابستان روی خود خالی کنید و داد و هوار راه می‌اندازید ایرانیها هم دنباله‌رو آنها شدند.

بهمن دان در پایان افزود: من با آقای فرج‌الله سلحشور در مورد سینمای ایران موافقم زیرا ایشان درست می‌گویند در آن زمان برخی دوستان ناراحت شدند اگر چنین مسائلی واقعا وجود نداشت که به آنها برنمی‌خورد.


انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن