تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798913236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علم‌الهدی:پرده‌دری‌های فرهنگی فتنه‌ای است که به دنبال جدا کردن نسل جوان از بدنه انقلاب است/جریان علمی بشر در راستای حرکت انسان به سوی تکامل نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
علم‌الهدی:پرده‌دری‌های فرهنگی فتنه‌ای است که به دنبال جدا کردن نسل جوان از بدنه انقلاب است/جریان علمی بشر در راستای حرکت انسان به سوی تکامل نیست

علم‌الهدی:پرده‌دری‌های فرهنگی فتنه‌ای است که به دنبال جدا کردن نسل جوان از بدنه انقلاب است/جریان علمی بشر در راستای حرکت انسان به سوی تکامل نیست

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: بزرگترین نشانه نبوغ بشر تا به امروز این بوده که نیروی حاصل شده از شکافتن اتم را که می‌تواند برای خدمت به بشر به استخدام درآید در ساخت بزرگترین سلاح نابود کننده بشری به کار می‌برد.

وی افزود: کاری که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) انجام دادند این بود که انحرافی که از اسلام صورت گرفته بود که تز اسلام تز قدرت است از بین بردند و نتیجه آن ایجاد یک انقلاب فرهنگی در اسلام بود که برخورد جهان با اسلام را تغییر داد و همین باعث شد که امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد را در مکتب علمی‌شان تربیت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: علت دشمنی بنی‌عباس با امام صادق(ع) جامعیت علمی ایشان بودکه در موقعیت سیاسی آن زمان تلالو یافت و ایشان توانستند این انقلاب فرهنگی را ایجاد کنند برداشت مسلمانان و همه جهانیان را نسبت به اسلام تغییر داد و از نظر مردم جریان حکومتی بنی‌عباس به عنوان یک جریان زورگو شناخته شده و جایگاه مردمی‌اش را از دست داد لذا بنی‌عباس دست به سرسخت‌ترین و عداوتمندانه‌ترین دشمنی‌ها علیه امام صادق زدند.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: دو نقطه در تحلیل سیره سیاسی امام صادق(ع) وجود دارد، یکی بصیرت‌افزایی در برابر فتنه و دیگری مقاومت در خط استکبارستیزی است.

وی در تشریح نقطه اول خاطرنشان کرد: شخصیت امام(ع) و سیره سیاسی ایشان بر بصیرت در برابر فتنه می‌افزاید که این دقیقا همان بصیرتی است که نظام اسلامی ما امروز در جریان اجتماعی سیاسی‌اش نیاز دارد.

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین این مسئله افزود: وقتی بنی‌عباس حکومت تشکیل دادند دو قائمه برای حکومت‌شان در نظر گرفتند یکی قائمه نظامی و دیگری سیاسی که با تثبیت حکومت به این نتیجه رسیدند که این دو قائمه را از بین ببرنند تا برای آنها خطرآفرین نشود. لذا ابومسلم خراسانی را که محوریت نظامی حکومت را برعهده داشت کشتند و به این طریق قائمه نظامی را از بین بردند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ابوسلمه خلال که محوریت سیاسی حکومت بنی‌عباس را برعهده داشت قبل از اینکه مورد هدف بنی‌عباس قرار گیرد حرکتی را علیه بنی‌عباس شروع کرد و نامه‌های جداگانه‌ای را برای امام صادق(ع) عبدالله محض که یکی از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بود، و محمد اشرف که پسر امام سجاد(ع) بود نوشت و از آنها خواست که با بسیج شیعیان خراسان و فارس و اهواز علیه بنی‌عباس برخیزند.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم ابوسمله خلال فتنه‌ای بود تا از امام صادق(ع) به عنوان ابزاری برای رسیدن به قدرت استفاده کنند. لذا امام صادق(ع) نامه را روی شعله شمع سوزاندند و با این عمل بصیرت‌شان را در برابر فتنه نشان دادند.

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین مسئله فتنه در جامعه اسلامی اظهار کرد: فتنه جریانی است که اگر در جامعه نفوذ کند اولین نتیجه‌اش ریزش قدرت‌ها و نیروها در جامعه دیدنی است و مشکل امروز ما این است که در مقاومت شدید مقابل استکبار با بلای فتنه مواجهیم و دشمن بعد از اینکه تمام مبارزات علیه ما را بی‌نتیجه دید با سلاح فتنه وارد عمل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه پرده‌دری‌های فرهنگی یکی از ابزارهای فتنه‌انگیزی دشمن است، افزود: اینکه دشمن پشتوانه مردمی این نظام را می‌بیند برای برچیدن سفره انقلاب از زیر پای مردم راه پرده‌دری فرهنگی را در پیش گرفته که متاسفانه با تساهل و تسامح بعضی مسئولین نظام مواجه شده که در حالی که مسلمان و انقلابی و ولایی‌اند بی‌آنکه متوجه باشند به کمک دشمن آمده‌اند.

وی تاکید کرد: قدرت‌طلبی باعث شده که برخی مسئولین در خط این پرده‌دری‌های فرهنگی قرار گیرند. لذا بصیرت در درجه اول برای مسئولین لازم است و به صرف اینکه یک اقلیت لائیک به آنها بها دادند نباید ابزار پرده‌دری فرهنگی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را مهمتر از اقتصاد عنوان کرده‌اند، گفت: در حالی که با توجه به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ باید عزم مسئولین در تقویت جبهه فرهنگی باشد متاسفانه در برنامه‌های فرهنگی وابسته به برخی جریان‌ها پرده‌دری‌هایی را شاهدیم که شاید اگر امسال را سال بی‌فرهنگی نامگذاری می‌کردند به این حد نمی‌رسید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این پرده‌دری‌های فرهنگی فتنه‌ای است که نسل جوان را از بدنه انقلاب جدا کند که نباید این مسئله با تسامح و تساهل مواجه شود.

وی با تبیین مسئله مقاومت در جبهه استکبارستیزی در سیره سیاسی امام صادق(ع) اظهار کرد: در شرایطی که بنی‌عباس قصد داشتند علاوه بر اینکه همانند امویان اهل‌بیت را در قدرت سرکوب کنند می‌خواستند از اهل‌بیت در جهت تثبیت حاکمیت‌شان استفاده کنند مقاومت امام صادق(ع) در برابر اهداف شوم بنی‌عباس نقطه قابل توجهی در سیره سیاسی ایشان است.

ابه گزارش تسنیم، مام جمعه مشهد مقدس در پایان در سخنانی به زبان عربی خطاب به زائران عرب زبان امام هشتم(ع) شهادت امام صادق(ع) را تسلیت گفت و به اهتمام شیعه در دفاع از دین در جبهه ایران اسلامی و ایستادگی برابر استکبار که از اخلاق امام صادق(ع) بود تاکید کرد.



1393/5/31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن