تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804317480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلواپسان در همدان گردهم آمدند/ رخنه های فرهنگی به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان گزارش مهر/
دلواپسان در همدان گردهم آمدند/ رخنه های فرهنگی به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی
همدان - خبرگزاري مهر: جمعي از فعلان مذهبي همدان كه خود را نگران وضع فرهنگي كشور معرفي مي كنند در همدان گردهم آمدند و رخنه های فرهنگی را تضعیف كننده گفتمان انقلاب اسلامی معرفي كردند.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه تالار معلم همدان ميزبان سومين نشست بررسي ديدگاه هاي رهبر انقلاب با عنوان " ما نگرانيم" بود كه مبناي آن بررسي دغدغه و راهكارها در امور فرهنگي كشور ، برنامه ريزي شده بود و سه ميهمان نيز براي اين نشست دعوت شده بودند. در اين همايش نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان همدان با اشاره به اینکه در ارزش های اسلامی محورهاي تند روی و میانه روی بيان شده است، اذعان داشت:از نگرانی در زمان ترس به عنوان رذیله اخلاقی یاد می شود و پیامبر نگران هوا پرستی و آرزوهای دور و دراز براي امت خود بود. حجت الاسلام مصطفي رستمي با اشاره به اينكه رهبری مهم ترین دغدغه خود را نگرانی های فرهنگی عنوان می کنند، اذعان داشت: سبک زندگی، آداب و تعامل شهروندان و تکریم شعار از نگرانی های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وی با اشاره به اینکه سخنان رئیس جمهور در چند روز اخیر و تعابیر وی موجب تعجب شد، افزود: تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران کاری درست بود که دیر هنگام روي داد. نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان همدان  اذعان داشت: انتقاد از اين تصميم شهردار تهران نوعی غفلت دادن جامعه از مباحث اصلی است. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نيز با ابراز تاسف در خصوص عدم امكان حاضر شدن يكي از نمايندگان تهران در اين همايش و اينكه دستگاه امنیتي سابق كشور نيز همچين رفتاري نمی کرد، گفت: در نظام اسلامی توقع نداریم این گونه سخن گفته شود، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به علت جداسازی دختر و پسر کنار گذاشته شد و برخی از اعضا فتنه 88 در کابینه دولت هستند. حجت الاسلام شيخ جعفر شجونی اذعان داشت: شهدا زنده اند و انتظاراتي از ما دارند و وضع ما در حال تغيير است. شجونی اذعان داشت: اصلاح طلبان در دولت تدبير و اميد رخنه کرده اند و نمی خواهیم الکی اظهار دلواپسی و نگرانی کنیم. وی با اشاره به اینکه رهبری دلواپس است و ما نیز رویه او را می رویم، بیان داشت: برخی مایل نیستند که در شهرستانها برویم و سخن بگوییم اما ما آنان را خفه می کنیم. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت اذعان داشت: من ریا کار و متظاهر نیستم، عده ای درد مندیم و دلواسیم اما برخی فرماندارن نمی توانند ما عمامه به سر ها راببنند.

شجونی با اشاره به اینکه همه در برابر خون شهدا مسئولند، اذعان داشت: کسانی که در فتنه 88 دخالت داشتند اکنون در کابینه دولت هستند! مگر رژیم جدید آمده است و در نظام اسلامی چنین توقعی نداریم. عضو شورای شهر تهران نيز در اين همايش در خصوص طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران عنوان کرد : آنچه که از فرهنگ درخواست می کنیم باید ظهور و بروز یابد و آنچه که در اندوخته ذهنی ما مي ماند نام فرهنگ به خود نمی گیرد. مجتبي شاکری ادامه داد: هدفي كه با انقلاب اسلامی آغاز کردیم رقم زدن تمدن اسلامی است. وی با اشاره به اینکه رهبری در دیداری با اعضا شورای شهر تهران در سال 83 سخنانی در خصوص  نوع کار بانوان در ادارات داشتند، عنوان كرد: با توجه به مصوبه انقلاب فرهنگی در این خصوص شهرداری تهران نیز اقدام به اجراي طرح تكريم بانوان كرد اما تکریم زنان به تفکیک جنسیتی تعبیر شد. عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در بخش مسائل فرهنگی باید دقت کرد، تهاجم فرهنگی و شبيخون فرهنگی از سوی رهبری مطرح می شود و ایشان بحث تبادل فرهنگی را نیزمد نظر دارند. باورها و اعتقادات خود را نباید از خارج از مرزها گرفت وی با اشاره به اینکه باورها و اعتقادات خود را نباید از خارج از مرزها گرفت، عنوان کرد: تکریم مقام زنان اگر به طور شایسته اجرا شود از افراط و تفریط ها جلوگيري مي شود و می توان جلو بسیاری از مفاسد را گرفت. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برخی افراد منتقد نيز در این خصوص عنوان می کنند این رویه نبايد به نقد غیرمنصفانه تبدیل شود. شاکری با اشاره به اینکه باید طرح تکریم بانوان گسترش یابد، بیان داشت: در محدوده افرادی که دردايره دیني هستند شاهد این هستیم که به کج راه میروند. وی بیان داشت: بنی صدر، بازرگان و منتظری در مقابل نظرات امام ایستادند. عضور شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در فتنه 88 قدرت ولایت موجب شد که شاهد آسيب های کمتری باشيم، عنوان كرد: مدیریت یک تفکر ناهنجار فرهنگی نیاز به دقت دارد، اگر بحث تولید علم شکل نگيرد منکران قرآن چون سروش در دانشگاها به وجود می آید. شاکری  اذعان داشت: همه باید خون دل بخوریم تا هدایت روی دهد و شرایط امروز با شرایط دوران اصلاحات قابل مقایسه نیست. در مسائل فرهنگی نیاز به لشکر کشی نداريم فقط نیاز به افراد موثر داريم وی با اشاره به اینکه فردی که مظهر اعتدال گرايي را داشت مظهر افراط گرایی شد، عنوان کرد: در مسائل فرهنگی نیاز به لشکر کشی نداريم فقط نیاز به افراد موثر داريم. عضو شورای شهر تهران با تاکید بر  لزوم استفاده از هنر برای  بیان دغدغه های فرهنگی اظهار داشت: نباید گذاشت مسئولی که مدیریت جهادی را مطرح کرد سنگبارانش کنند. نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در اين همايش مسائل فرهنگی را بزرگترین نگرانی رهبری عنوان كرد. جواد قدوسی با اشاره به اینکه یک جریان غرب گرا می خواهد امور کشور را در دست بگیرد، عنوان کرد:  این جریان حرکت خزنده منافقین در مرصاد نیست. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رزمندگان در آن موقیعیت ایثار گونه انقلاب را یاری کردند، اذعان داشت: در آن موقعيت به رزمندگان مي گفتم "با سوسن و ثریا نمی توان ایران را گرفت" این گونه ایران حفظ شد، این افراد مگر می ترسند و می لرزند ، خون شهدا  انقلاب را حفظ مي كند. قدوسی با اشاره به اینکه  رهبری تاکید بر داشتن چشم بینا در روشنفکران دارد، بیان داشت: ولایت جوهر جهاد است، اكنون به دنبال گرفتن غیرت از ملت ایرانند.

وی بیان داشت: در همه خاورمیانه بحران روی داده و همه دولت های منطقه برشکست شده اند و تنها یک ملت سر بلند است که آن نظام ولایت فقیه است. وی با اشاره به اینکه برای نظام ولایت فقیه خواب های بدی دیده شده است، عنوان کرد: غزه از شش جهت محاصره است و نظام سلطه را تسليم خود کرده است، ملت ايران كه مبتی بر ولایت فقیه و با این قدرت دفاعی و اقتصاد است نباید التماس دشمن را بكند. وی اذعان داشت: از شدت غصه و غم راه خانه خود را گم میکنم، وزیر خارجه ایران در  یاداشت های خود در لوموند می نویسند با کاهش قدرت خود به دنبال اطمینان بخشیدن هستیم. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم احیا امر به معروف ونهی از منکر، بیان داشت: امر به معروف ونهی از منکر یعنی فراخوان ملت برای مقابله با فتنه بزرگ. قدوسی  اظهار داشت: مقرر است در نیویورک توافق نهایی بين ايران و قدرت هاي بزرگ  انجام شود  و روابط با آمریکا نیز عادی شود. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عضو کمیسون اقوام هم هستیم، اذعان داشت: به رییس جمهور نامه نوشتیم و خواستيم جلوی مسائل و مشکلات  را بگیرید. قدوسی اذعان داشت: وقتي می ترسیم و می لرزیم چگونه دوباره با این قصاب ها می توانيم  مذاکره کرد. وی با اشاره به اینکه راهبرد دولت جدید تغییر نگرش خارجی است، بیان داشت: سیاست خارجی مظهرش مبارزه با امپرياليسم است، برخي معتقدند جنگ غزه به مذاکرات ایران با قدرتهای جهانی ضربه وارد کرده است. رخنه های فرهنگی به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی است نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتاق فکر دولت را افرادي چون صریح القلم، حسام الدین آشنا، حسین فریدون تشكيل داده اند بیان داشت:  بولتن نخوانده ام و همه مسائل را می دانم، رخنه های فرهنگی به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی است. قدوسی  اظهار داشت: رهبری خواهان این شده که برای مسئولان تور دفاعی بگذارند، هدف دشمنان از سخنان خود تسلیم ملت ایران است. وی با اشاره به آخرین ملاقات وزیر امور خارجه در مسقط با همتاي آمريكايي خود بیان داشت: قرار است در توافق نهايي فوردوبه به سایت تحقیقاتی تبديل و آب سنگین  اراک  تغییر کاربری داده می شود.

استقبال از اين مراسم در همدان به حدي بود كه برخي ايستاده به سخنان مدعوين گوش فرا داده و با حمل پلا كارها و نوشته هاي دل نگراني هاي فرهنگي خود را به نمايش گذاشته بودند. اين همايش شاهد حضور مسئولان سابق و حال حاضر دولتي نيز بود كه از جمله آنها مي توان به ابراهيم كارخانه اي نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي ، عباس حسني محتشم مدير كل سابق آموزش و پرورش استان همدان، حجت الاسلام موسوي و رضا خجسته از اعضا شوراي شهر همدان و جمعي ائمه جمعه استان اشاره كرد. در پايان اين همايش علاوه بر امضا ميثاق نامه  با قرائت متني از حركت جهادي شهردار تهران در خصوص اجراي طرح تكريم بانوان تقدير به عمل آمد.



۱۳۹۳/۵/۲۳ - ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن