تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820965145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ظرفیت گیم در حوزه آموزش و سرگرمی بدرستی استفاده نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تولید کننده بازی رایانه ای: از ظرفیت گیم در حوزه آموزش و سرگرمی بدرستی استفاده نمی شود خبرگزاری پانا: نویسنده بازی ˝ کاپ فا˝با یادآوری اینکه بهره گیری از بازی رایانه ای اکنون به عنوان شیوه ای مناسب برای آموزش در جهان به شمار می رود ، گفت که در تولید گیم ایرانی می بایست مضامین آموزشی و ورزشی در دستور کار قرار گیرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد ساعت 14:41



به گزارش سرویس فرهنگی پانا، "منصور بهجتی اردکانی" نویسنده بازی کاپ فا با بیان  اینکه صنعت گیم در کشور نو پا بوده و نیاز به  توجه جدی دارد،افزود: توجه به نیاز نوجوانان و جوانان با تولید بازی های رایانه ای با  محتوای مناسب میسر می شود.
وی ادامه داد:در سالهای اخیر بازی های فاخر بسیاری تولید شده اما تعداد آنها نسبت به تولیدات خارجی بسیار کم است .
به عقیده این بازی ساز ، بازی های خارجی به دلیل دارا بودن گرافیک بالا و موضوع های مختلف توانسته بسیاری از کاربران ایرانی را به خود جلب کند.
اردکانی، مناسب سازی وضعیت بازار گیم کشور را در گرو توزیع مناسب تولیدات در بازار های داخلی و خارجی دانست و گفت: تبلیغات می تواند  در رونق بازار گیم  بسیار موثرباشد.
نویسنده بازی رایانه ای کاپ فا به  حمایت از بازی رایانه ای برای گسترش آن در سطح بین المللی اشاره کرد و توضیح داد: تولید بازی های رایانه ای ایرانی در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته اما در زمینه بازاریابی همچنان مشکلات باقی است.
وی ادامه داد:  تولید کنندگان توان تبلیغات مناسب را ندارند در نتیجه بازی برای مخاطب ناشناخته می ماند و برای حل این مشکل باید صداو سیما ،نهادهای شهری ، رسانه ها و دارندگان محیط در فضای مجازی  وارد عمل شوند .
اردکانی حمایت نهادهای دولتی را در رونق بازار گیم و معرفی محصولات ایرانی در سطح بین الملل مهم دانست و گفت:بازی رایانه ای در سراسر دنیا  به عنوان یک صنعت پولساز مورد استفاده قرار گرفته اند  اما در ایران با بی مهری مسوولان روبه روشده واز ظرفیت آن به درستی استفاده نمی شود.
وی به ایده پردازی و ارتقای سطح کیفی  محصولات ایرانی  برای  بومی سازی گیم داخلی اشاره کرد و گفت:بازی های ساخته شده بیشتر از صحنه های جنگ وکشت و کشتار برای جذب مخاطب استفاده می شود این در صورتی است که بازی رایانه ای اگر دارای محتوای مناسبی مانند آموزش و ورزش  باشد در کنار بازی روحیه ورزشی وتحصیل را در نوجوانان و جوانان پرورش می دهد.
نویسنده بازی رایانه ای کاپ فا  محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی برای  ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی را مناسب عنوان کرد و گفت :بازی های غیر مجاز که به شکل قاچاق در بازار عرضه می شوند باید جمع آوری شود اما در کنار آن برخی بازی های رایانه ای خارجی هستند که در صورت در یافت مجوز مانعی برای ورود به بازار را ندارند.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد از ورود همه بازی های خارجی به بازار جلوگیری شود دیگر درمیان بازی سازان ایرانی و خارجی رقابت به وجود نخواهد آمد که این مساله به صنعت گیم داخلی ضربه وارد خواهد کرد .
     

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن