تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798664691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم استفاده از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان برای آموزش خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان آذربایجانی تاکید کرد:
لزوم استفاده از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان برای آموزش خبرنگاران
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان آسیب شناسی فعالیت خبرنگاران در سطح اصفهان را ضروری دانست و گفت: از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده برای آموزش خبرنگاران بهره‌برداری لازم به عمل آید.



به گزارش خبرنگار مهر، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامی داشت روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری تنها یک شغل نیست بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که ریشه در تاریخ و جریان‌های تاریخ ساز بشری دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان هنر شنیدن و انتقاد کردن درست، نیل به واقعیت و بیان حقیقت، عدم دخالت عواطف و احساسات غیر کارشناسی خویش و عدالت رسانه‌ایی در تبیین وقایع و اطلاع‌رسانی را از خصوصیات بارز خبرنگاران متعهد دانست و بیان داشت: امکان توسعه بدون کمک رسانه‌ها وجود ندارد چرا که هر توسعه‌ای مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌هاست.

آذربایجانی آسیب شناسی فعالیت خبرنگاران در سطح شهر اصفهان را ضروری دانست و افزود: با بررسی کوتاهی در خصوص مشکلات رسانه‌های اصفهان به وضوح می توان گفت که وضعیت رسانه ها در اصفهان شایسته پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان 5 روزنامه استانی و ده‌ها هفته نامه، دو هفته‌نامه و ماهنامه وجود دارد که تعداد فروش آنها عددی کمتر از 15 هزار نسخه در روز است، افزود: آمار به دست آمده بیانگر بی رغبتی مردم اصفهان به مطالعه نشریات است و در این راستا ضروری است که به صورت جدی با توجه به جایگاه و نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی و اجتماعی نسبت به شناسایی و رفع آسیب‌ها اقدام مورد نیاز صورت پذیرد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه رسانه‌های استان اصفهان بیان داشت: عدم وجود قوانین و مقررات به روز از جمله نظام جامع رسانه‌های همگانی  و طرح نظام جامع رسانه‌ای، ضعف در تامین و تضمین امنیت شغلی و کمبود نیروی متخصص، محافظه کاری و سیاست حفظ وضع موجود و پایین بودن سطح درآمد و دستمزدهای خبرنگاران از جمله آسیب‌های شناخته شده در جامه مطبوعاتی استان اصفهان است.

آذربایجانی ضعف در توانمندسازی و آموزش‌های حرفه‌ای، عدم وجود تشکل‌های صنفی کارآمد و حمایت از آنها، عدم توجه به محتوای تولیدی و ذائقه مخاطب و تولید گزارش‌هایی با محتوای غنی را نیز از دیگر مشکلات خبرنگاران استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: نبود متولی بیمه خبرنگاران، عدم انتقادپذیری در بعضی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، نبود حمایت‌های لازم از خبرنگاران مستقل، ضعف در ترویج اخلاق رسانه‌ای به عنوان تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی، عدم توجه به تکنیک محتوایی برای اثرگذاری بر مخاطب در کنار توجه به ذائقه و نیاز مخاطب و نبود قدردانی از فعالیت‌های مطبوعات به نحو موثر نیز بخشی دیگر از این آسیب‌ها و چالش‌های مقابل خبرنگاران و رسانه‌ها است.

وی ایجاد امنیت شغلی، توجه به حقوق و دستمزد خبرنگاران و بیمه خبرنگاری را از اولویت های نیاز خبرنگاران استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: تدوین و تصویب قوانین لازم توسط مراجع ذیصلاح جهت رفع مشکلات شغلی خبرنگاران توانمندسازی و ارتقا توانایی خبرنگاران و آموزش‌های لازم، پیوسته و مستمر در خصوص تکنیک ها و تاکتیک های به روز در حوزه خبرنگاری توسط مجموعه های آموزشی از جمله ارشاد اسلامی، فرهنگسرای رسانه، مجموعه های دانشگاهی و لزوم گذران دوره های مذکور جهت بکارگیری خبرنگاران در رسانه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان لزوم سطح بندی خبرنگاران در مجموعه‌های رسانه‌ای و ایجاد ظرفیت‌های خبرنگار تخصصی در آنها را نیز از نیازهای اساسی رسانه‌های استان اصفهان دانست و افزود: فراهم کردن تسهیلات مالی برای رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های محلی و تقویت بنیه مالی آنها جهت حفظ آزادگی و حریت در رسانه‌ها برای دریافت و انتقال واقعیات جامعه به مخاطبین و تدوین و تصویب لایحه نظام جامع رسانه‌ای توسط مراجع مربوطه و همچنین تسریع در ارایه لایحه توسط شهرداری بر اساس طرح حمایت از مطبوعات محلی توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی استفاده از تجربیات و ظرفیت خواهرخوانده های شهر اصفهان جهت آموزش و انتقال تجربیات حرفه‌ای در امر رسانه‌های شهری را نیز در راستای ارتقای سطح رسانه‌های استان ضروری دانست و افزود: انجام پژوهش‌های کاربردی برای  بررسی وضعیت موجود و برطرف کردن نقاط ضعف و تهدیدهای مقابل رسانه‌های اصفهان و برگزاری نشست‌های مستمر فصلی با متولیان و دست‌اندکاران حوزه‌های مذکور برای رفع مشکلات آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.


۱۳۹۳/۵/۱۸ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن