تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804871423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویش مجدد جوانان اصلاح طلب گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رویش مجدد جوانان اصلاح طلب گلستان گرگان - ایرنا - همزمان با گشایش نسبی فضای سیاسی کشور رویش مجدد جوانان اصلاح طلب استان گلستان را شاهدیم.


به گزارش ایرنا هفته نامه ˈسلیمˈ که در گرگان منتشر می شود با برگزیدن تیتر اصلی ˈرویش مجدد جوانان اصلاح طلب گلستانˈ، برای صفحه اول خود نوشت: در یک سال گذشته فضای سیاسی استان، رویدادها و نیز آرایش سیاسی متفاوت از آن چه را که در یک دهه پیش در جریان بود تجربه کرد و آن چه که در این میان بیش از پیش خودنمایی می کند مرکزیت و محوریت جوانانی است که با خط مشی متفاوت از گذشته، عرصه اصلاح طلبی را تحت تأثیر خود قرار داده اند.
به نوشته سلیم، هشت سال حاکمیت اصلاح طلبان در عرصه اجرایی و سیاسی کشور، نهادهای مدنی و سیاسی بسیاری شکل گرفتند و با تقویت فعالیت احزاب و تشکل ها تعداد بسیار زیادی از جوانان و نوجوانان توانستند با ادبیات و قواعد کار تشکیلاتی و سیاسی آشنا شوند. اما تقدیر این بود که پس از حاکمیت اصلاح طلبان، محافظه کاران و سپس تندروهایی سکان هدایت کشور را بر عهده گیرند که در گفتمان و استراتژی سیاسی آنان مفاهیمی مانند دموکراسی، تحزب، جامعه مدنی و آزادی جایگاهی نداشت.
طی سال های 84 تا 92 فعالان سیاسی استان گلستان همانند دوستان و یاران خود در سطح کشور اصلاح طلبانی را دیدند که بتدریج از صحنه دولت کنار گذاشته شدند، حق فعالیت سیاسی از آن ها سلب شد و پس از حوادث سال های 88 نیز بسیاری از آن ها پرونده دار و زندانی شدند. در این میان فعالان جوان و جوانان پیشروی اصلاح طلب نیز با محدودیت های اساسی رو به رو شدند و با شکسته شدن شبکه های سیاسی، اجتماعی، ارتباطات و فعالیت های تشکیلاتی، جایگاه و تأثیر خود را از دست دادند.
اما پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92، با گشایش فضای سیاسی در ایران و گلستان، جوانان اصلاح طلب استان همراه و مشابه دوستان خود در مرکز و سراسر کشور دوباره تلاش کردند شبکه ها و تشکل های خود را فعال کنند، شروع این حرکت در شهرکرد و در تابستان 92 کلید خورد ˈهمایش جوانان اصلاح طلبˈ که نمایندگانی از گلستان نیز در آن حضور داشتند.
استان گلستان در ماه های گذشته شاهد شکل گیری چندین گروه از جوانان بوده است که در مسیر انتشار و تقویت گفتمان اصلاحات گام بر می دارند که از جمله آنان می توان ˈمجمع جوانان اصلاح طلب گلستان (وفاق)ˈ را نام برد که در کارنامه این گروه فعالیت هایی چون برگزاری مجمع عمومی و انتخابات با حضور 80 نفر از جوانان استان به چشم می خورد.
گروه دیگر ˈشورای هماهنگی جوانان استان گلستانˈ که تمرکز خود را در یارگیری و تقویت جوانان اصلاح طلب در شهرستان ها گذاشته است و هم چنین گروه ˈجوانان اصلاح طلب پیشروˈ که در راهبردی متفاوت، استراتژی احزاب ریشه دار و شناسنامه دار در جبهه اصلاحات را پیگیری می کنند.
به اعتقاد نگارنده مقاله هفته نامه سلیم، اما این گروه ها تنها و به صورت جزیره ای عمل نکرده و با تشکیل کارگروه های مشترک توانسته اند تحرکات و اقدامات خود را تا حدودی هماهنگ کنند.


*** ˈاولکامیزˈ امروز مرجع تمامی ترکمن هاست

هفته نامه سلیم همچنین در مطلبی دیگر در صفحه داخلی خود از قول ˈلطیف ایزدیˈ مدیر سایت اولکامیز به مناسبت هشتمین سالگرد فعالیت این پایگاه خبری نوشت: هشت سال پیش سایت شروع به فعالیت کرد و اینک به سایتی فرامنطقه ای تبدیل شده و مخاطبان بسیاری نیز دارد.
ایزدی مدعی شده است، این پایگاه روزانه 2500 تا سه هزار بیننده دارد و به عنوان یک سایت مرجع به آن می نگرند که بعضا در سطح ملی و بین المللی اطلاع رسانی می کند.
سایت فرهنگی، اجتماعی، اطلاع رسانی اولکامیز توسط مرحوم ˈعثمان دلنوازˈ پایه گذاری شد و در مراسم بزرگداشت هشتمین سال فعالیت آن که در پارک جنگلی ˈالنگ درهˈ گرگان برگزار شد، ˈعبدالسلام مهیمنیˈ مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار گلستان و ˈعلی نصیبیˈ مشاور جوان استاندار سخن گفتند.


*** نتانیاهو یک ˈمینی هیتلرˈ است

هفته نامه سلیم همچنین در مصاحبه با دکتر ˈکامران احدپورˈ که از وی به عنوان صاحب نظر در حوزه روابط بین الملل و مسائل فلسطین یاد کرده و با نقل و قول مستقیم از وی می نویسد: نتانیاهو یک ˈمینی هیتلرˈ است.
به اعتقاد مصاحبه شونده، رژیم اسرائیل تمام بهانه و دغدغه اش این است که مردم فلسطین را از خانه های خود بیرون و زمین های آن ها را اشغال کند و این که گفته می شود ˈهدف بستن تونل هایی است که از داخل غزه به اسرائیل کشیده شده و باعث انتقال تروریسم و ناامنی می شودˈ تماما بهانه ای است برای تصرف اراضی آن ها، اگر هدف بستن تونل هاست چرا باید با تانک و خمپاره و هواپیمای اف 16 به مناطق غزه حمله شود و به جای آن اقدام به بستن تونل ها با مصالح بتنی و امور فنی در خاک خود نمی کند؟ این امر که بسیار راحت تر است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قوانین بین المللی در مورد این منازعه جوابگوست، گفت: دو قطعنامه 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد که حتی آمریکا نیز با آن مخالفتی نکرده، صراحتا بیان می کند که رژیم اسرائیل باید به مرزهای سال 1967 خود برگردد اما این رژیم تنها کشوری است که تمام قطعنامه های علیه خود را نقض کرده است.
البته هر وقت که قطعنامه ای علیه این کشور در شورای امنیت به جریان می افتد آمریکا با آن مخالفت می کند، چطور است که برای مسائل بالکان و اوکراین از این مجاری استفاده می شود و تحریم ها به جریان می افتد ولی در مورد اسرائیل این امر وجود ندارد.
وی در ادامه درباره راه حل عملی و فوری مسئله غزه گفت: مردم غزه به این نتیجه رسیده و انتخاب کرده اند که به جای مرگ تدریجی در زندانی که برایشان ایجاد شده، بایستند خود را مسلح کنند و به مقاومت بپردازند چرا که طی 60 سال گذشته نه با منطق و نه مذاکره به جایی نرسیده اند و تنها راه باقیمانده برایشان همین مقاومت است.
دکتر احدپور درباره ادعاهای سیاستمداران اسرائیلی نیز گفت: آن ها طوطی وار یک جمله را تکرار می کنند که ما حق دفاع از خود را داریم باید پرسید چه دفاعی؟ چطور شما ارتشی با سالی سه میلیارد دلار دریافتی از آمریکا دارید، دریافتی های بیکران دیگر از منابع مالی خود در سراسر دنیا دارید، زرادخانه های عظیم و هسته ای ایجاد کرده اید، چه ترسی از یک گروه مانند مردم غزه دارید که نه اسلحه ای دارند و نه قدرت جنگی و تنها اسلحه شان سنگ پرانی و موشک های دست ساز است.
این دروغ ها از سوی کسانی مانند نتانیاهو بیان می شود که یک ˈمینی هیتلرˈ است و بی شرمانه دروغ می گوید و جعل خبر می کند و هدف آن ها الحاق خاک غزه به اسرائیل است.

602/2729



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن