تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804920706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش ، لانه صهیونیستی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: داعش ، لانه صهیونیستی ساری - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران امروز پنجشنبه در مقاله ای با عنوان ˈ داعش ، لانه صهیونیستی ˈ به قلم ˈ علیرضا یونسی ˈ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران انتشار داده و در آن مواضع ، دیدگاهها و اقدامات جنایتکارانه این گروهک تکفیری را تشریح کرد.


در این مقاله می خوانیم ˈ داعش ˈ شاخه تروریستی القاعده مدتی است اذهان افکار عمومی منطقه و جامعه جهانی را به خود مشغول ساخته است و با پا گذاشتن در مسیر قتل و کشتار خونین مردم بی دفاع سوریه و عراق و تخریب اماکن تاریخی، مذهبی و مساجد و کلیساها و قبور متبرکه و با هدف گرفتن انسانیت و میراث شهری به دغدغه جدی امروز دنیای اسلام تبدیل گشته است و از چالش های مهم سیاسی و امنیتی برای دولت ها و ملت های منطقه به حساب می آیند.
داعش با ایدئولوژی اسلام افراطی و به عنوان یک گروه شبه نظامی که در قامت یک جریان تروریستی قدعلم کرد و داعیه استقرار خلافت اسلامی را دنبال و در عراق و سوریه پیگیری می کند.
حملات اخیر داعش به شهرهای شمال عراق و مناطق کردنشین و هدف گرفتن ساکنین مسیحی ، ایزدی و کردها که موجبات کشتارزنان- مردان ، کودکان وکهنسالان بیدفاع و آوارگی بیش از هزاران مسلمان و مسیحی را به دنبال داشت. ضمن اعتراض شدید رهبرکاتولیکهای جهان بدلیل کشتار مردم بی دفاع مسیحی زنگ خطر را نیز برای جامعه جهانی به صدا در آورد و تا اندازه ای نگرانی مجامع وسازمانهای بین المللی را موجب گردید.
کشورهایی که تا قبل از این حملات نسبت به کشتار شیعیان و حتی سنی ها توسط گروه تروریستی داعش سکوت اختیار کرده بودند و نسبت به درخواست دولت قانونی و رسمی عراق به منظور کمک به ارتش این کشور در مقابله با داعش پاسخ نداده و از اقدام به وظایف انسانی خود طفره می رفتند به یکباره از خواب عفلت بیدار شده و موضوع کمک های انسانی و بشردوستانه و حتی عملیات نظامی محدود و هوایی علیه مواضع داعش را در روزهای گذشته در دستور کار قرار دادند.
همزمان با تحولات جاری در عراق و آوارگی مردم شمال این کشور بر فراز رسانه های منطقه مانند شبکه سعودی العربیه که در نقش حامی رسانه ای این گروه تروریستی ظاهر گشت و از داعش به عنوان رزمندگان اهل سنت انقلابیون عراق و نیروهای عشایر یاد می کرد و تلاش داشت تا بحران عراق را همانند شبکه های جهانی مانند بی بی سی جنگ بین اهل سنت انقلابی با شیعیان و دولت مالکی جلوه دهد تا اندازه ای ادبیات رسانه ای را تغییر داده و به ناچار و آن هم فقط از عنوان داعش در اخبار مربوط به تحولات عراق استفاده نمود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اخیرا با اشاره به تحولات عراق اظهار داشت هدف داعش ، این جریان تروریستی ، مخدوش کردن چهره اسلام و مفهوم واقعی جهاد است .
به عبارتی باید تصریح و تأکید کرد داعش خطری برای انسانیت و تمدن بشری ، همه مذاهب ، اقوام و ادیان است و یک لانه و جریان صهیونیستی است که راهبرد اسلام ستیزی ، ایجاد فرصت ها برای نفوذ اسراییل در منطقه و محافظت و حمایت از صهیونیسم ، تضعیف و نابودی محور مقاومت منطقه ، اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی ، مخدوش کردن چهره واقعی و ناب و زلال اسلام راستین و تلاش برای ایجاد نفرت جهانی نسبت به اسلام ایجاد گردید.
وهابیت پایه و اساس تفکر گروه تروریستی و تکفیری داعش را تشکیل می دهد و از حمایت های رسانه ای ، جهانی دنیای استکبارمخالف اسلام ناب محمدی(ص) و حمایت اطلاعاتی ، لجستیک و مالی برخی کشورهای منطقه برخوردار است .
علاوه بر آن همکاری برخی از جریانات و گروهها در داخل عراق مانند گروه نقشبندیه و بقایای حزب بعث و سلفی ها با داعش در مانور سیاسی و نظامی این گروه تروریستی در عراق بی تأثیر نبوده است .
سرانجام حملات داعش به سایر اقوام و مذاهب و اقلیت ها در عراق و از جمله مسیحی ها ، ایزدی ها مؤید این دیدگاه است که داعش تنها خطر برای مذاهب سنی و شیعه نیست و کشورهای عراق و سوریه تنها هدف این گروه نیستند بلکه داعش تهدید جدی برای امنیت کل منطقه است . و چه بسا کشورهای منطقه و فرا منطقه ای حامی این گروه تروریستی در آینده جز و اهداف آن خواهد بود .
لذا خلاصی از این جریان تروریستی باید به هدف اصلی همه کشورهای منطقه تبدیل شود و در عراق تنها با وحدت همه گروههای سیاسی و اقوام و مذاهب به ویژه بین شیعیان ، سنی ها و کردها و تحت هدایت و نظارت دولت مرکزی می توان از شر این جریان صهیونستی و خطرناک رهایی یافت . علاوه بر آن عراق واحد و یکپارچه مکانیزم کار آمد در استمرار مقابله با داعش و تضمین کننده امنیت آینده عراق است . مسأله ای که چندان به مذاق داعش جریان صهیونیستی سازگار نیست .ک/1
608



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن