تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1821082878
متاسفانه سينماي ما از قهرمان تهي شده است
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سعيد سهيلي در نشست نقدو بررسي فيلم "كلاشينكف":
متاسفانه سينماي ما از قهرمان تهي شده است
كارگدان فيلم سينمايي "كلاشينكف" گفت: متاسفانه سينماي ما از قهرمان تهي شده است و ما سينماگران اين را فراموش كرده ايم كه سينما نياز به قهرمان دارد
عصر دو شنبه(بيستم مرداد ماه)نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم «كلاشينكف » در قالب شصت و دومين برنامه خانه فیلم فردوس با حضور سعيد سهيلي(كارگردان و تهيه كننده)، ناصر چشم آذر(آهنگساز)، مهدي محمدنژاديان (نويسنده)، ساعد سهيلي (بازيگر) و محمدرضا لطفی مجری و منتقد در فرهنگسرای فردوس برگزار شد
محمدرضا لطفی (مجری – منتقد) در ابتدای این نشست درباره اين فيلم گفت: كلاشينك در راستا و امتداد گشت ارشاد سعيد سهيلي است و جالب است كه سهيلي از معدود كارگرداناني است كه تقريبا همه نوع ژانري را از دفاع مقدس و فيلم هاي تين ايجري گرفته تا كمدي و مخاطب عام و اجتماعي در كارنامه خود دارد.كلاشينك نه فيلم بي نقص و بي نظيري است و نه تاريخ سينماي ايران را متحول كرده است.ايراد و اشكال به فيلم وارد است،اما يك امتياز بسيار بزرگ و مثبت دارد و آن اينكه به معناي درست كلمه سينما است.سينما به اين معنا كه قصه گو است و هدفش جذب مخاطب و سرگرم ساختن او و تعريف كردن يك داستان است.شايد اين مهم و موارد اصول و پيش شرط هر فيلمي به حساب بيايد،اما سينماي ايران چنان دچار شبه روشنفكري شده است كه گويي هرچه مخاطب در سالن سينما بيشتر عصبي شود و كلافه گردد امتياز فيلم هم بالاتر مي رود.كلاشينكف يك اثر بي ادا و اصول است كه با مخاطب و مردم سروكار دارد و قصدش قصه گويي و قهرمان سازي است.
در ادامه اين بحث سعيد سهيلي عنوان كرد: زماني من را به عنوان سهيلي كارگردان "مردي شبيه باران" مي شناختند،بعدتر مرا به عنوان كارگردان فيلم "چارچنگولي" مي شناختند و اين اواخر هم به عنوان سازنده گشت ارشاد. اما مطمئن هستم كه با اين استقبالي كه از فيلم كلاشينكف شده است بعدتر از من به عنوان كارگردان كلاشينكف نام خواهند آورد و اين را گفتم تا بگويم من به ژانر معتقد هستم،اما بر اين باورم كه اين زمان و مكان است كه مشخص مي كند فيلمساز به چه سمتي برود و بستگي به شرايط دارد كه شما چه فيلمي بسازي كه مورد استقبال قرار بگيرد.فكر مي كنم در برهه فعلي و شرايطي كه در آن هستيم سوژه هاي ملتهب جامعه مواردي كه مردم با آنها مشكل دارند بيشتر مورد توجه تماشاگر قرار مي گيرد و مخاطب دوست دارد تا اين چيزها را روي پرده ببيند و اتفاقا نيازش محسوب مي شود.
وي ادامه داد: من فيلمساز هم سعي مي كنم با يك جامعه شناسي به سمت نياز جامعه و مخاطب بروم.متاسفانه سينماي ما از قهرمان تهي شده است و ما سينماگران اين را فراموش كرده ايم كه سينما نياز به قهرمان دارد،نه فقط سينما كه جامعه،محله،تاريخ و...نياز به قهرمان دارد.اين قهرمانان هستند كه تاريخ را شكل مي دهند و در سينما هم اين قهرمانان هستند كه تاريخ سينما را مي سازند،پس چه شده است كه امروزه در سينماي ما قهرمان سازي به دست فراموشي سپرده شده است؟
فيلم بايد جسور باشد و اعتراض خود را عريان بيان كند تا از دل آن قهرمان بيرون بزند.كلاشينكف و گشت ارشاد و قهرمانان آن افرادي هستند كه عليه پلشتي ها مي ايستند و اعتراض مي كنند.
سعيد سهيلي در ادامه اين بحث بيان كرد: به زعم من و خيلي ها كه اين فيلم را ديده اند كلاشينكف يك گام رو به جلو در كارنامه من محسوب مي شود و خودم احساس مي كنم كه هم از قصه كامل تر و جان دارتري نسبت به گشت ارشاد برخوردار است و هم اينكه از حيث فيلمنامه و جنبه هاي ديگر از فيلم قبلي ام بهتر است.
در ادامه اين نشست مهدي محمد نژاديان كه به اتفاق سعيد سهيلي فيلمنامه را نوشته است توضيح داد كه: من در فيلم گشت ارشاد افتخار اين را پيدا كردم كه با آقاي سهيلي همكاري ام را شروع كنم و در واقع قرار بر اين بود كه من گشت ارشاد را بازنويسي كنم و اين بازنويسي تبديل به يك بازنويسي مفصل يا بهتر بگويم دوباره نويسي شد و همين باعث شد تا من و آقاي سهيلي به روحيات هم آشنا شويم و زمينه همكاري مجدد ما فراهم گردد.
دقيقا خاطرم هست كه يك ماه قبل از اكران فيلم گشت ارشاد يعني اسفند ماه آقاي سهيلي لطف كردند و با من تماس گرفتند و چند نشست با هم گذاشتيم و طي گپ و گفت هاي مفصل طرحها و قصه هاي مختلفي مطرح شد كه از دل آن به كلاشينكف رسيديم.حتي خاطرم هست كه در مقطعي تصميم گرفتيم كه گشت ارشاد 2 را بسازيم،اما در نهايت به كلاشينكف رسيديم و پس از شكل گيري شاه پيرنگ فيلم يعني قصه عادل در كنار آن بچه قصه هايي را بوجود آورديم كه در طول زمان آنهايي كه به درد مي خوردند را نگه داشتيم و آنهايي را هم كه خوب نبودند دور ريختيم تا فيلمنامه نوشته شد و پس از آن در يك پروسه طولاني كار را بارها بازنويسي كرديم و آن را تراش داديم.
در ادامه اين ساعد سهيلي بازيگر نقش اصلي فيلم هم توضيح داد:من از صميم قلب مي گويم كه خيلي خوشحال هستم كه فعاليت حرفه اي بازيگري ام را با فيلم گشت ارشاد شروع كردم و افتخار مي كنم كه فرزند سعيد سهيلي هستم.به هرحال قابل انكار نيست كه وقتي يكي از اعضاي خانواده ات سينماگر است خيلي راحتتر مي تواني وارد سينما بشوي،امااصل ماجرا ادامه فعاليت دادن است،زماني كه مي خواهي به شكل حرفه اي به راهت ادامه بدهي و در آن زمان ديگر مهم نيست كه تو يكي از اعضاي خانواده ات سينماگر هستند.چون مردم بايد تو را بپذيرند و اينجا كار سخت مي شود.
ساعد سهيلي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه وقتي در گشت ارشاد از سوي مخاطب پذيرفته شده در فيلم بعدي سعي كردي همان بازي و تيپ را ادامه بدهي يا اقدام به فاصله گرفتن از آن كردي عنوان كرد كه:وقتي نقش و بازي در نزد مخاطب مورد استقبال قرار مي گيرد بعضي از بازيگران سعي در تكرار آن مي كنند تا موفقيت شان ادامه پيدا كند كه البته خيلي زود به تكرار مي رسند،اما در مقابل عده ديگري هستند كه دست به اتخاب هاي متفاوت مي زنند كه سليقه و روحيه من از جنس دوم است و علاقه اي به تكرار ندارم.براي همين چه در جنس بازي ام و چه در انتخاب كارهايم سعي مي كنم دست به تجربه بزنم ژانرهاي مختلف را امتحان كنم.
در پايان هم ناصر چشم آذر آهنگساز اين فيلم در اين جلسه گفت: بي ريا و تكلف و تعارف حس دروني ام را مي گويم كه افتخار مي كنم به فيلم كلاشينكف و كاري كه كرده ام،به شدت بر اين باورم كه يكي از عناصر بسيار مهم و تعيين كننده در فروش يك فيلم موسيقي آن است كه مي تواند در جذب مخاطب تاثيري شگرف داشته باشد،متاسفانه بعضي مسايل كه به زعم من اكثر آنها مشكل مديريتي هستند باعث مي شود تا به موسيقي فيلم لطمه وارد شود و كيفيت آثار رشد نزولي پيدا كنند.ما شگفتي موسيقي را در فيلم ها فراموش كرده ايم و من ايراد به تيم پست پروداكشن و نگاه تهيه كننده به پست پروداكشن مي بينم كه كمترين ميزان بودجه و سرمايه گذاري متعلق به اين بخش است.شما همين فيلم كلاشينكف را نگاه كنيد،اگر فيلم موسيقي نداشت يك سوم اين فروش را نداشت.منظورم اين نيست كه چون من موسيقي آن را ساخته ام،بحثم ماهيت موسيقي فيلم است و اميدوارم كه نگاهها به اين عنصر مهم در سينما جدي تر شود.
انتهاي پيام/
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]
صفحات پیشنهادی
سينماي ما از قهرمان تهي شده است/ مردم سوژههای ملتهب را دوست دارند
فرهنگ و هنر سینمای ایران در نشست کلاشینکف عنوان شد سينماي ما از قهرمان تهي شده است مردم سوژههای ملتهب را دوست دارند 21 05 1393 14 00 به گزارش خبرگزاری مهر عصر دوشنبه 20 مرداد نشست نقد و بررسی فیلم «كلاشينكف » در قالب شصت و دومين برنامه «خانه فیلم فردوس&rسینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ جداست/ قهرمانسازی در بستر حماسه
فرهنگ و هنر سینمای ایران یادداشتی در باب سینمای دفاع مقدس سینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ جداست قهرمانسازی در بستر حماسه یک منتقد و روزنامه نگار در یادداشت خود به ویژگیهای سینمای دفاع مقدس که لطافت است تا خشونت و اینکه این سینما حماسی است چون قهرمان دست به انتخاب ناب میزندکاظمی: متاسفانه نتوانستیم از قهرمانیمان در تور چین دفاع کنیم/ ناصری میتواند فضای آلوده دوچرخهسواری را پاک ک
کاظمی متاسفانه نتوانستیم از قهرمانیمان در تور چین دفاع کنیم ناصری میتواند فضای آلوده دوچرخهسواری را پاک کند سرمربی تیم دوچرخهسواری پتروشیمی تبریز در خصوص حضور در این تیم در تورهای حرفهای چین هیاکلیک گفت در بزرگترین مسابقه قاره آسیا شرکت کردیم و در مجموع دومی را از آن خوداختلاف تهیه کننده و کارگردان ایرانی بر سر حجاب بازیگر هندی
اختلاف تهیه کننده و کارگردان ایرانی بر سر حجاب بازیگر هندی تاریخ انتشار پنج شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 10 55 | شماره خبر 1596912765720562741 از همان زمانی که حضور آیشواریا رای در فیلم ایرانی سلام بمبئی رسانهای شد مهمترین نکتهای که مورد توجه قرار گرفت نحوه پوشش این بازیگفیلم های صهیونیستی از پرده سینمایی در لندن پائین کشیده شدند
فیلم های صهیونیستی از پرده سینمایی در لندن پائین کشیده شدند با شدت گرفتن بحران غزه٬ سالن سینمایی در شمال لندن از میزبانی جشنواره فیلمهای یهودی به علت آنکه حامی مالی آن سفارت اسرائیل در بریتانیاست٬ خودداری کرده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز سینماییدر نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «امروز» در فرهنگسرای نیاوران مطرح شد: میرکریمی: سکوت شخصیت اصلی
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی امروز در فرهنگسرای نیاوران مطرح شد میرکریمی سکوت شخصیت اصلی امروز معنیدار است جشنواره فجر از مسیر خود خارج شده استکارگردان فیلم سینمایی امروز گفت سکوت شخصیت فیلم نیز معنادار است زیرا وقتی در جامعهای هستیم که بیشتر ما کمترین کار را با بیشترین شعبزرگان سینمای جهان را در کنار هم ببینید
بزرگان سینمای جهان را در کنار هم ببینید مستند در کنار هم محصول 2012 و با حضور بزرگان سینمای جهان جمعه این هفته از شبکه مستند پخش می شود به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از مستند در کنار هم محصول 2012 و با حضور بزرگان سینمای جهان جمعه این هفتهچهار طرح سینمایی پروانه ساخت دریافت کردند
فرهنگ و هنر سینمای ایران چهار طرح سینمایی پروانه ساخت دریافت کردند شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی برای چهار طرح سینمایی پروانه ساخت صادر کرد به گزارش خبرگزاری مهر شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در آخرین جلسه خود که عصر روز گذشته 15 مرداد برگزار شد برای چهار طروقتی یک آتشنشان فرشته شد / ماجرای قهرمان سازی از امید عباسی بدون حمایت دولتی
وقتی یک آتشنشان فرشته شد ماجرای قهرمان سازی از امید عباسی بدون حمایت دولتی فرهنگ > تجسمی - نمایشگاه تصویر سازی امید عباسی از 17 مرداد در گالری ایده افتتاح میشود محمدرضا رستمی چند ماه پیش از آن که آتشنشانان 16 ایستگاه در سراسر جهان تصویرامید عباسی را به دست بگیرنبیش از یک هزار عکس به دبیرخانه جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک رسید
با پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره آفتاب بیش از یک هزار عکس به دبیرخانه جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک رسید خبرگزاری پانا با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک بخش عکس این رویداد با استقبال مطلوبی از سوی هنرمندان رو به رو شد ۱۳۹۳نمایش «رو به قبله» در هفته سینمای انقلاب/ «یادگاری» به جشنواره یاس رسید
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما نمایش رو به قبله در هفته سینمای انقلاب یادگاری به جشنواره یاس رسید در خبرهای امروز سینمای ایران می توانید جدیدترین اخبار از جشنواره فیلم یاس و نمایش فیلم رو به قبله را در هفته فیلمسازان سینمای انقلاب بخوانید به گزارش خبرنگارانفجار سینمایی در مرز فلسطین اشغالی
انفجار سینمایی در مرز فلسطین اشغالی کارگردان پروژه عظیم استرداد این روزها مشغول طی کردن آخرین مراحل فیلم ابوزینب است که با بازیگران لبنانی و به طور مشترک ساخته شده است به گزارش جام جم فیلم ابوزینب ساخته علی غفاری یکی از جدیدترین و شاخص ترین آثار در ارتباط با مقاومت در برابر رتوليد فيلم سينمايي از برخي كتب دفاع مقدس
توليد فيلم سينمايي از برخي كتب دفاع مقدس رئيس سازمان هنري و ادبيات دفاع مقدس از توليد فيلمنامه از تمامي آثاري كه مزين به تقريظ رهبر معظم انقلاب هستند خبر داد و گفت در اين طرح آثاري مانند ققنوس فاتح من زندهام لشكر خوبان و به صورت فيلمنامه توليد ميشوند رئيس سازمانهفت جایگاه خبرنگاران در سینمای ایران را بررسی می کند
هفت جایگاه خبرنگاران در سینمای ایران را بررسی می کند میزگرد برنامه سینمایی هفت این هفته به بررسی جایگاه خبرنگاران در سینمای ایران می پردازد به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران برنامه سینمایی هفت جمعه از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود گفتگو با مهدیفیلـم های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته شبکه های سیما
فیلـم های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته شبکه های سیما فیلم سینمایی یگان ویژه به کارگردانی ژوزه پادیلها پنجشنبه 16 مرداد ماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود فیلم های سینمایی وتلویزیونی و انیمیشن یگان ویژه شوق پرواز خرگوش کیک پز چاقالوها تجارت مرگگاف بزرگ سینمای ایران و جایزه اشتباهی که به بازیگر دیگری دادند
گاف بزرگ سینمای ایران و جایزه اشتباهی که به بازیگر دیگری دادند فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت میگوید «وقتی ماجرا را شنیدم عکسالعمل خاصی نداشتم اصلا چکار می توانستم بکنم اتفاقی است که افتاده بود فعلا برایم مهم این است که تا وقتی هشراره رخام مقابل دوربین، فیلم سینمایی «صفر» رفت
به کارگردانی مسعود یزدانی فر شراره رخام مقابل دوربین فیلم سینمایی صفر رفت 1393-05-18 00 15 تا کنون نیمی از فیلم برداری فیلم سینمایی صفر پشت سر گذاشته شده است و شراره رخام دیگر بازیگری است که به جمع بازیگران این فیلم سینمایی اضافه شده است شراره رخام مقابل دوربین فیلم سینم-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها