تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802945641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پنجمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان برگزار می شود کرمان - ایرنا - دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری گفت: پنجمین کنگره سراسری ادبیات پایداری با هدف پاسداشت دستاوردهای ادبی و علمی جریان اصیل و پایان ناپذیر دفاع مقدس و جهت دهی به پژوهش ها و آفرینش های هنری و ادبی این جریان مستمر، مهم و تاثیرگذار فرهنگی در کرمان برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، ˈاحمد امیری خراسانیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور فراموش نشدن فعالیت هایی که رزمندگان در دفاع مقدس انجام داده اند، اولین کنگره ادبیات پایداری با مشارکت دانشگاه شهید باهنر و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اسفندماه 1384 در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد و امسال پنجمین کنگره در اسفند برگزار می شود.
عضو پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و جنگ تهران گفت: قرآن کتاب بزرگ مسلمانان، منشور پایداری در مقابل تمام زشتی ها، آلودگی ها، ناپسندی های روحی، مادی، حتی دنیایی و همچنین ادبیات عرفانی ما نیز به نوعی تعلیم دهنده پایداری در مقابله با نفس و مبارزه در مقابل زشتی ها و پلشتی ها و صفات رذیله، نوعی ادبیات پایداری است که انسان را آماده می کند از جنبه اخلاق، انسان بودن و عبد واقعی خدا بودن پیش برود.
وی خاطرنشان کرد: در حقیقت هر نوع ایستادگی که در تاریخ مقابل دشمنان خارجی وجود داشته است در حوزه ادبیات پایداری قرار می گیرد و در تاریخ، نتیجه پایداری مردم ما در برابر استبداد داخلی و متجاوزین خارجی در قالب نظم و نثر، تاریخ و ادبیاتی شکل گرفته که امروز وجود دارد.
امیری خراسانی تاکید کرد: نسل امروز باید از این گذشته پربار بهره مند شود که نزدیک ترین آن، دوران هشت سال دفاع مقدس است و لذا تصمیم گرفته شد ضمن برپایی کنگره هایی بتوانیم از دریچه علمی و با دیدگاه تخصصی به چگونگی پایداری و مقاومت نیاکان خود و مردم این کشور در طول تاریخ برسیم.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، تصریح کرد: برگزاری کنگره ادبیات پایداری در واقع نوعی ادای دین به افرادی است که به هر طریق برای نظام و انقلاب فداکاری و ایثار کرده اند و گل سرسبد این مقاومت، هشت سال دفاع مقدس بود که با اتکای به دین و مردم شکل گرفت.
وی اظهار کرد: محورهای کنگره در شورای انجمن ادبی متناسب با نیازها تعریف می شود و یک بخش که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده و اندکی مورد غفلت قرار گرفته، بخش آسیب شناسی است که در کنگره امسال مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در مورد ادبیات مقاومت جهان باید کارهای بیشتری صورت گیرد چرا که اکثر کشورها مانند افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و در قاره اروپا برای مثال کشور بوسنی حتی در سایر کشورها درگیر این مساله بوده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، خاطرنشان کرد: در سایر کشورها در طول تاریخ یا به وسیله نویسندگان و فرهیختگان بومی خود یا به وسیله صاحبان اندیشه مجموعه وقایع، آلام و رنج هایی که در جنگ های خانمان سوز دنیا صورت گرفته، در قالب نظم و نثر منتشر شده است.
وی گفت: این مجموعه ها می تواند به عنوان سندهایی برای گذشته پربار و تاریخی هر ملتی در خصوص ایستادگی و مقاومت مردم به شمار رود که برای خود ادبیات مقاومت دارند.
امیری خراسانی اظهار امیدواری کرد: بستر کنگره ادبیات پایداری به سمتی حرکت کند که در ادامه به صورت منطقه ای و در دوره های آینده به صورت جهانی و بین المللی برگزار شود.
وی رشته دانشگاهی ادبیات پایداری را محصول برگزاری کنگره ادبیات پایداری دانست و افزود: رشته ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در کشور سال 87 در دانشگاه شهید باهنر کرمان دایر شد و در حال حاضر بیش از 20 دانشگاه دولتی و غیر دولتی این رشته را تدریس می کنند.
وی انتشار نشریه ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر را از جمله دستاوردهای این رخداد فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: تاکنون هشت شماره از آن به چاپ رسیده است.
رییس انجمن ادبی دفاع مقدس استان کرمان، گفت: مجموعه مقالات برگزیده کنگره های اول، دوم و سوم در سه عنوان به نام ˈنامه پایداریˈ به چاپ رسیده و نامه پایداری چهارم هم از لحاظ مباحث علمی به پایان رسیده و مقالات آن آماده شده است و در آینده ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.ک/2
7440/8154



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن