تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803349250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود آموزش های فنی و حرفه ای به حوزه انرژی و آب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ورود آموزش های فنی و حرفه ای به حوزه انرژی و آب ملایر- ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: با توجه به نیاز روز کشور، در صدد ورود آموزش های فنی و حرفه ای به حوزه انرژی و آب هستیم و باید از فناوری های روز دنیا در این آموزش ها استفاده کنیم.


به گزارش ایرنا ˈعلیرضا مهرابیˈ روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر افزود: در زمینه آموزش های هتل داری و گردشگری نیز به عنوان یکی از ضرورت های کنونی استان همدان، اقدامات لازم در حال انجام است تا بتوانیم رشته های مورد نیاز در این حوزه را اضافه کنیم.
وی انعطاف پذیری را یکی از ویژگی های سازمان فنی و حرفه ای عنوان و اظهار کرد: فنی و حرفه ای همواره آنچه را که نیاز روز جامعه باشد، بر اساس آموزش های لازم به متقاضیان ارایه می دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، طبق نظر سنجی های انجام شده 85 درصد از ورودی های فنی و حرفه ای هیچ مهارتی ندارند یا نیمه ماهرند و 72 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند که از آموزش های فنی و حرفه ای استقبال کرده اند.
مهرابی دوره های آموزش فنی و حرفه ای را هر سه ماه یکبار عنوان کرد و افزود: در چهار ماه اول امسال، یک میلیون و 300 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و بیش از چهار میلیون نفر ساعت در بخش آزاد در دو هزار و 205 دوره آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی از انجام 934 مورد بازرسی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان همدان خبر داد و بیان کرد: حدود 43 درصد از آموزش های کار و دانش استان زیر پوشش فنی و حرفه ای است و از این سازمان تاییدیه دریافت می کنند.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان همدان همچنین خواستار همکاری و تعامل بیشتر و اشتراک منابع دستگاه های اجرایی با این نهاد شد و گفت: در حوزه آموزش دستگاه های اجرایی و ارگان ها، اعتبارات بسیار خوبی وجود دارد که شاید تخصص هزینه کرد این اعتبارات را ندارند و فنی و حرفه ای می تواند در این زمینه کمک و همیار ادارات باشد.
مهرابی انعقاد 50 قرارداد و تفاهم نامه فنی و حرفه ای با دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان را موید این امر دانست و اظهار کرد: با تقویت این روابط، می توان بسیاری از شغل ها را احیا و آموزش های فنی و حرفه ای را با قوت بیشتری وارد روستاها کرد.
وی ورود کارآفرینان در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای را نیز یکی از اقدامات مثبت برشمرد و افزود: در حال حاضر با پنج کارآفرین در استان همدان وارد کار شده ایم که هدف ما استفاده از تخصص و هنر آنها در سطح شهرستان ها است.
وی از آموزش تراش سنگ های قیمتی در شهرستان ملایر در مرکز جوش تخصصی خبر داد و گفت: در حرفه نانوایی نیز آموزش هایی ارایه خواهد شد که در چهار یا پنج حرفه مختلف وارد می شوند و همچنین کارگران ساختمانی که تا پایان سال گذشته حدود 61 هزار نفر آموزش دیدند.
مهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در ایجاد اشتغال و استفاده از پنجه های کارآمد، امروز حساسیت اشتغال بعد از مهار تورم، دومین هنر دولت است و هم اکنون متوسط بیکاری در استان همدان دو برابر بیکاری کشور است و زنگ خطری برای مسوولان به شمار می رود.
رییس اداره فنی و حرفه ای ملایر نیز از برگزاری 181 دوره آموزشی در 15 رشته در سال گذشته خبر داد و افزود: دو هزارو 546 نفر در بخش دولتی و 723 هزار نفر آموزش های لازم را در چهار حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر فرا گرفتند.
ˈحمید اکبرحسینیˈ اظهارکرد: در مجموع 10 هزار و 510 نفر در سال گذشته در آزمون های فنی و حرفه ای شهرستان ملایر شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: ملایر بیشترین مراکز ثابت فنی و حرفه ای را در بین شهرستان های استان همدان دارد و مرکز جوش تخصصی نیز ظرفیتی ویژه در سطح استان و غرب کشور در زمینه ارایه اموزش های لازم است.
شهرستان ملایر دارای پنج مرکز ثابت فنی و حرفه ای شامل مرکز برادران شهید رجایی، مرکز خواهران زینب کبری(س)، مرکز جوش تخصصی، مرکز تخصصی چوب و مرکز جوار کارگاهی شوشاب است.
در این جلسه همچنین ازˈداود مجیدیˈ به عنوان کارآفرین برتر کشوری در زمینه سبد و مروار بافی و خانمˈدولت حسینیˈ مربی برتر فنی و حرفه ای سیار شهرستان ملایر تجلیل به عمل آمد.
شهرستان ملایر با جمعیت 300 هزار نفر در 75 کیلومتری مرکز همدان واقع شده است.
7528/2624



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن