تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804128691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضورصنایع درکنار آموزش های فنی و حرفه ای ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حضورصنایع درکنار آموزش های فنی و حرفه ای ضروری است بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با توجه به این که تغییرات تکنولوژی دربازه زمانی کوتاه اتفاق می افتد حضور صنایع در کنار آموزش های فنی و حرفه ای برای به روز شدن این آمورزش ها ضروری است.


به گزارش ایرنا، حسین خمسه روز دوشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به وجود فاصله زمانی میان تخصص ها و امکانات آموزشی فنی و حرفه ای به مشارکت بخش صنعت نیازمندیم.
وی اضافه کرد: با وجود الزامات قانونی برای مشارکت بخش صنعت در بحث آموزش های فنی و مهارتی، تاسیس مراکز جوار کارگاهی و تامین امکانات آموزشی، ولی این امر دراستان بوشهر از سوی بخش صنعت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
خمسه ادامه داد: حضور بخش صنعت در کنار آموزش های فنی و حرفه ای باعث رونق اشتغال و کاهش آمار بیکاری در استان بوشهر می شود.
وی اظهارکرد: همچنین سایر دستگاه های اجرایی باید ارتقای مهارت را از اولویت های کاری خود بدانند و برای نهادینه کردن آن برنامه ریزی کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آموزش های فنی و حرفه ای آموزش های غیررسمی هستند که منجر به مقطع تحصیلی نمی شوند و با توجه به وجود انواع مراکز آموزشی عالی و بی رغبتی جوانان برای ورود به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای باید دستگاههای اجرایی در امر فرهنگ سازی به فراگیری آموزش های مهارتی تاثیر گذار باشند.
خمسه با بیان این که هنوز نیازمندی های اشتغال و مهارت به شکل پروسه درنیامده است ادامه داد: اگر دستگاه های اجرایی درزمینه مهارت های مورد نیاز خود نیازسنجی انجام دشهند و به مجموعه آموزشی فنی و حرفه ای ابلاغ کنند می توانیم نیروی کار متخصص مورد نیاز آنان را آموزش دهیم.
وی یادآو شد: به دلیل این که دستگاه های اجرایی دراستان بوشهر بیشتر به دنبال بنگاه های اقتصادی هستند، فرهنگ کار و کارآفرینی در این استان ضعیف است و با برنامه ریزی از سوی دستگاه های ذیربط در این زمینه باید بیشتر فرهنگ سازی شود.
خمسه اضافه کرد: جذب درآمد درقالب های مختلف بویژه دربخش آموزش یکی از تکالیف اداره کل فنی و حرفه ای است که دراین بخش 12میلیارد ریال طی دو سال گذشته این اداره کل درآمد کسب کرده است و درچهارماه نخست امسال نیز چهار میلیارد و500 میلیون ریال درآمد داشته ایم.
وی گفت: اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر در بخش جذب درآمدها پس ازاستان خراسان مقام دوم را در کشور دارد.
خمسه درمورد همکاری با آموزش و پرورش نیز افزود: با توجه به این که عمده حرفه های آموزشی فنی و حرفه ای با رشته های کار و دانش آموزش و پرورش همخوانی دارند به همین دلیل آموزش و پرورش دراین بخش از کارگاه های ما استفاده می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر اضافه کرد: به همین دلیل درصددیم تعداد کارگاه ها و حرفه های خود را افزایش و زمینه آموزش رشته های مهارتی در فاب مهارتهای نرم که شامل روشها و مهارت های زندگی است را در دبیرستانهای نظری فراهم کنیم.
خمسه بیان کرد: همچنین راه اندازی مراکز جوار کارگاهی در جوار دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی برای آموزش دانشجویان، برگزاری دوره های پودمانی کوتاه مدت بنا به نیاز بخش های مختلف و آموزش در پادگان های نظامی و انتظامی از جمله برنامه های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر درسال جاری است. ک/2
629/539



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن