تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802529847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از طرح ملکی شدن مسکن مهر تا افزایش زمینه برای سوداگران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یادداشت اقتصادی/ از طرح ملکی شدن مسکن مهر تا افزایش زمینه برای سوداگران خبرگزاری پانا: هم اکنون فروش امتیاز مسکن مهر به دلیل هزینه های تبعی آن توسط اقشار کم در آمد نیز بسیار شایع شده است و بیم آن می رود که مسکن مهر با طرحهای جدید به نام اقشار کم در آمد و به کام دلالان تمام شود.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت 12:02



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا ، چندی پیش بحث ملکی شدن مسکن مهر از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان راهکاری برای تامین مالی این پروژه بزرگ و ضررده عنوان شد طرحی که در دولت قبل با هدف خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه کلید آن زده شد ولی درطول زمان با مشکلات بسیاری مواجه شد و نه تنها توانست به گشایشی در بخش مسکن افراد کم درآمد باشد بلکه به دلیل غیر کارشناسی بودن به معضلی در بخش مسکن تبدیل شد به طوری که هم اکنون بسیاری از پژوه های مسکن مهر به اتمام نرسیده است.
در این بین مطرح کردن ملکی شدن مسکن مهر آن هم برای زمینهایی که قرار بود مالکیت آن در اختیار دولت مانده و عرصه به صورت 99 ساله به مردم واگذار شود نیز به چالش جدیدی برای متقاضیان این بخش تبدیل شده است که چگونه باید به طور مجدد هزینه مضاعفی برای آن بپردازند؟
در واقع غیر اقتصادی و ضرر ده بودن این پروژه سنگین وزارت راه را بر آن داشت که در ابتدا با افزایش آورده مردم بخشی از هزینه ها ی این بخش را جبران کند که 4 برابر شدن آورده مردم در 2 سال گذشته در کنار افزایش وامهای جدید تا سود و اقساط و آزاد کردن خرید و فروش باز هم جوابگو نبود تا اینکه وزارت مسکن به فکر ملکی کردن زمین های مسکن مهر افتاد به طوری که پردیس اولین شهری است که پس از اخذ مجوزهای لازم مسکن مهر 99 ساله با پرداخت مبالغی از سوی متقاضیان این طرح به مسکن ملکی تبدیل می شود.
در این بین به نظر می رسد ملکی شدن زمینهای 99 ساله قبل از اجرایی شدن باید از نظر قانونی به طور دقیق بررسی شود .
به گفته کارشناسان بخش مسکن، دولتها به طور عمده به نمایندگی از بخش عمومی تخصیص بهینه منابع را بر عهده می گیرند و طبق مدل جهانی موجود ، مالکیت در اختیار دولت و حق بهره برداری به مردم واگذار می شود و چنانچه مالکیت به مردم واگذار شود زمینه برای سودا گری و افزایش قیمت ها در بخش مسکن مستعد می شود.
در واقع می توان گفت، جد از شبه قانونی موجود طرح ملکی شدن زمینهای 99 ساله در آشفته بازار مسکن که دولت هم نظارتی بر آن ندارد تنها باعث افزایش تورم در مسکنهای مهر و به تبع آن بازار مسکن و رشد معاملات صوری می شود .
به طور حتم در این صورت هدف اصلی از اجرای طرح مسکن مهر که همانا خانه دار شدن افشار کم در آمد جامعه بود زیر سوال می رود و بهتر است وزارت راه قبل از اعلام چنین طرحهایی به فکر اتمام پروژه های نیمه تمام خود باشد تا مردمی که سالهاست آرزوی خانه دار شدن دارند بالاخره طعم خوش خانه دار شدن را بچشند.
در این بین هم اکنون فروش امتیاز مسکن مهر به دلیل هزینه های تبعی آن توسط اقشار کم در آمد نیز شایع شده است و بیم آن می رود که مسکن مهر با طرحهای جدید به نام اقشار کم در آمد و به کام دلالان تمام شود!   مهتاب محمدیان/
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن