تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802814542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکمیل سه پایانه توزیع محصولات شیلاتی تا پایان سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری: تکمیل سه پایانه توزیع محصولات شیلاتی تا پایان سال جاری تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری محصولات شیلاتی سازمان شیلات ایران گفت: تکمیل سه پایانه مبادله ای خرید و فروش(توزیع) محصولات شیلاتی در شمال و جنوب کشور در اولویت برنامه های سال جاری سازمان شیلات ایران قرار دارد.


عیسی گلشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: همچنین در سال جاری علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات شیلاتی از صید تا ساحل، بهسازی پایانه های توزیع موجود و احداث بازارهای جدید در دستور کار این سازمان گرفته است.
وی با بیان اینکه ساخت این پایانه ها توسط بخش خصوصی انجام می شود اظهار داشت: مشکلات مالی یکی از دلایل وقفه در اجرای ساخت این پروژه است که در تلاش هستیم امسال منابع تسهیلاتی این سه پایانه تامین و برای تکمیل در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
به گفته وی، هم اکنون 18 پایانه مبادله ای و توزیع محصولات شیلاتی در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای در کشور فعال است که طی سالهای اخیر 11 پایانه احداث و هفت پایانه مورد بهسازی قرار گرفته است.
گلشاهی تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم امسال سه پایانه توزیع جدید از جمله پایانه مبادله ای فرامنطقه ای استان فارس، پایانه فرامنطقه ای بندرانزلی و بازار منطقه ای ماهی رودسر نیز به مجموع پایانه های مبادله ای محصولات شیلاتی کشور اضافه شود.
وی تصریح کرد: ایجاد بازارها و پایانه های مبادله ای محصولات شیلاتی در کشور به منظور اتصال مبادی تولید با توزیع است تا مراحل بسته بندی و توزیع محصولات به سهولت و در کمترین زمان ممکن انجام شود.
وی با بیان این که، استان فارس به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات شیلاتی، می تواند نقطه تمرکزی پایانه محصولات شیلاتی باشد گفت: یعنی ماهی از جنوب کشور به این پایانه انتقال و پس از سورت و بسته بندی در مبداء به تمامی نقاط کشور و حتی خارج از ایران صادر شود.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فراوری سازمان شیلات افزود: در سال 89 مطالعات پایانه توزیع محصولات شیلاتی استان فارس به منظور سورت و بسته بندی ماهیان جنوب و پرورشی به اتمام رسید، اما بنا به دلایلی عملیات احداث این پایانه متوقف شد که تکمیل این بازار برای سال جاری به طور مجدد در دستور کار قرار گرفته است.
وی در خصوص ظرفیت مبادله ای پایانه شیلاتی استان فارس بیان داشت: این پایانه فرامنطقه ای دارای حجم مبادله ای بین 30 تا 35 هزار تن محصولات شیلاتی در سال است.
گلشاهی افزود: همچنین پایانه فرامنطقه ای بندرانزلی با حجم مبادله ای بین 30 تا 35 هزار تن و بازار ماهی منطقه ای رودسر با حجم مبادله ای 20 هزار تن فعال خواهد شد که ساخت بازار ماهی رودسر تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: مدت زمان تکمیل این پایانه های مبادله ای شیلاتی در صورت تامین اعتبار منابع تسهیلاتی بین 18 تا 24 ماه خواهد بود.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری محصولات شیلاتی، ارتقاء و بهبود کیفیت روش های نگهداری شناورهای صیادی را از دیگر اقدامات مهم این سازمان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: در نظر داریم امسال نصب سیستم های برودتی برای شناورهای بزرگ آبهای دور، عایق بندی و اصلاح روش های نگهداری برای شناورهای کوچک دارای صید روزانه را دنبال کنیم.
به گفته وی، حفظ کیفیت ماهی و سایر آبزیان در مرحله صید تا ساحل بر عهده سازمان شیلات ایران و از ساحل تا مصرف نیز بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است.
گلشاهی افزود: همچنین طی سال جاری ارتقاء کیفیت محصولات شیلاتی از طریق استانداردسازی رویه های تولید در مزارع پرورشی نیز در دستور کار قرار دارد که در این راستا باید ماهی با مواد اولیه استاندارد و با کیفیت تولید و در زنجیره سرد قرار گیرد.
وی به اهمیت روش های نگهداری و زنجیره سرد پس از تولید اشاره کرد و گفت: زنجیره سرد و حمل و نقل از اصول روش های نگهداری محصولات شیلاتی است که تقویت آن باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، هم اکنون تفاوتی بین اصول و روش های نگهداری محصولات شیلاتی ایران با سایر کشورهای جهان نیست و ایران نیز برای حفظ کیفیت آبزیان مطابق استانداردهای جهانی عمل می کند.
گلشاهی افزود: در این راستا بودجه ای برای ارتقاء کیفیت محصولات شیلاتی از طریق استانداردسازی رویه های تولید مزارع پرورشی از سوی دولت اختصاص نمی یابد اما رعایت تمامی دستورالعمل ها بخش خصوصی از طریق حمایت ها و تسهیلات دولتی انجام می شود.
وی تاکید کرد: متقاضیان می توانند در بخش ارتقای کیفیت و اصلاح روش های نگهداری و حمل و نقل با همکاری این سازمان از تسهیلات توسعه ملی بهره مند شوند.
وی همچنین از تولید کنسرو ماهی قزل آلا در کشور خبر داد و گفت: حفظ کیفیت محصولات کنسروی نیز مورد تاکید این سازمان قرار دارد که در این راستا به تازگی کنسرو ماهی قزل آلا نیز با همکاری بخش خصوصی وارد بازار شد و امیدواریم بتوانیم تنوع و حفظ کیفیت محصولات کنسروی را نیز افزایش دهیم.
اقتصام(4)9186**1594

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن