تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراودات تجاری ایران وپاکستان باراه اندازی پایانه مرزی پیشین بیشتر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراودات تجاری ایران وپاکستان باراه اندازی پایانه مرزی پیشین بیشتر می شود زاهدان- ایرنا- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی پایانه مرزی پیشین افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان را پررنگتر می کند.


به گزارش روز دوشنبه اداره کل حمل و نقل سیستان و بلوچستان، ˈعلی خانقائیˈ در نشست مشترک با سرکنسول پاکستان در زاهدان افزود: علاقه دو کشور به توسعه مناسبات تجاری از یک میلیارد دلار کنونی به پنج میلیارد دلار مستلزم ایجاد ساز و کارهای عملی است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات عملی در این زمینه راه اندازی پایانه مرزی پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان و برنامه ریزی برای توسعه این پایانه خواهد بود.
وی گفت: با توجه به یادداشت تفاهم های کمیسیون حمل و نقل جاده ای دو کشور برای راه اندازی مرز رسمی جدید در پیشین، انعقاد پروتکل مشترک مرزی برای راه اندازی مرز رسمی ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان حذف عوارض بین دو کشور را برای تسهیل مبادلات تجاری مهم دانست و افزود: این امر منجر به کاهش هزینه های مرتبط با حمل و نقل و در نتیجه کاهش بهای تمام شده کالا خواهد شد.
خانقائی با بیان اینکه مشکلاتی در اخذ ویزا برای رانندگان ترانزیتی وجود دارد و برای رانندگانی که محل صدور شناسنامه آنان سیستان و بلوچستان نیست در زاهدان ویزا صادر نمی شود اظهار داشت: باید این مشکل برای روان سازی ترددها برطرف شود.
وی گفت: با توجه به حجم تردد مسافر بین دو کشور در صورت فراهم شدن شرایط حضور ناوگان مسافربری عمومی و اتوبوس های ایرانی در پاکستان، بخش خصوصی از آن استقبال می کند.
سرکنسول پاکستان با مهم دانستن توسعه مناسبات بین دو کشور اظهار داشت: سفیر پاکستان در ایران در دیدار اخیر با مقامات استان سیستان و بلوچستان خواستار رفع موانع برای راه اندازی پایانه مرزی پیشین و تسهیل مراودات تجاری شد.
ˈمحمد طاهر قریشیˈ با اشاره به تشکیل کمیته مرزی مراودات تجاری مرزی بین دو کشور در مرداد ماه سالجاری در پاکستان، گفت: این نشست فرصت مناسبی برای رفع و توسعه مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف است.
7307/653

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن