تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799614486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه ادغام احزاب ملي يا استاني با يکديگر تعيين شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۲ب.ظ)
جلسه علني امروز مجلس: نحوه ادغام احزاب ملي يا استاني با يکديگر تعيين شد گروه سياسي
به گزارش خبرگزاري موج، نشست علني روز چهارشنبه 25تير مجلس شوراي اسلامي به رياست محمد حسن ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.
محمد حسين فرهنگي عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي دستور کار صحن امروز را به شرح زير قرائت کرد:
- ادامه رسيدگي به گزارش کميسيون شوراها و امور داخلي کشور درمورد: طرح نحوه فعاليت احزاب و گروههاي سياسي (دراجراي ماده 104 آئين‌نامه داخلي با اولويت در دستور قرار گرفت)
- گزارش کميسيون اقتصادي مبني بر تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از صنعت بيمه کشور به شماره چاپ 1101 در دستور هفته جاري قرار دارد.
- گزارش کميسيون اقتصادي درمورد: لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه بيمه‌گران و اتکائي‌گران خطرهاي تجاري و غيرتجاري در کشورهاي عضو سازمان تعاون اسلامي و موسسه تضمين اعتبارات صادراتي و سرمايه‌گذاري عربي و تصويب اساسنامه (اعاده شده از شوراي محترم نگهبان)
- گزارش کميسيون قضائي و حقوقي درمورد: طرح اصلاح موادي از قانون تشکيل سازمان بازرسي کل کشور مصوب 1387 (اعاده شده از شوراي محترم نگهبان)
- گزارش کميسيون اجتماعي درمورد: طرح الحاق يک بند به ماده (2) قانون تشکيل شوراي عالي اشتغال (يک‌فوريت اين طرح در جلسه علني مورخ 8/11/1392 به تصويب رسيده است)
- گزارش کميسيون اقتصادي درمورد: لايحه اجازه مشارکت جمهوري اسلامي ايران در افزايش سرمايه دور پنجم بانک توسعه اسلامي (دراجراي ماده 104 آئين‌نامه داخلي با اولويت در دستور قرار گرفت)
- گزارش شوردوم کميسيون انرژي درمورد: طرح حمايت از صنعت برق کشور (دراجراي ماده 104 آئين‌نامه داخلي با اولويت در دستور قرار گرفت)

فرصت 5 ماهه کميسيون احزاب براي بررسي تقاضاي پروانه فعاليت نهايي احزاب
در جريان بررسي ماده "7" طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي با اصل اين ماده موافقت کردند.
گفتني است نمايندگان با 161 راي موافق، 4 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 210 نماينده حاضر در مجلس فرصت 5 ماهه‌اي براي بررسي تقاضاي پروانه نهايي احزاب به کميسيون احزاب دادند.
همچنين در ماده "7" طرح يادشده آمده است کميسيون احزاب موظف است پس از بررسي شرايط موضوع ماده 6 حداکثر ظرف مدت 5 ماه از تاريخ ارائه درخواست در مورد صدور يا عدم صدور پروانه اعلام نظر کنند. پروانه فعاليت احزاب ملي يا استاني ظرف مدت يکماه از زمان اعلام احراز شرايط به امضاي وزير کشور صادر مي‌گردد.
بر اين اساس در تبصره "1"ماده "7" گفته شده که در صورتي که اين کميسيون در مدت مقرر اعلام نظر نکند وزير کشور موظف است ظرف مدت يک ماه پس از انقضاي مهلت پروانه فعاليت نهايي را صادر نمايد.
همچنين در تبصره"2" اين ماده آمده است در صورت عدم احراز شرايط صدور پروانه فعاليت مراتب کتباً به متقاضيان حزب اعلام مي‌شود. متقاضيان پروانه فعاليت مي‌توانند ظرف مدت يک‌ماه از تاريخ اعلام نظر به تصميم کميسيون اعتراض نمايند. در صورت اعتراض کميسيون ماده"10" موظف است ظرف مدت حداکثر 3 ماه نسبت به اعتراض متقاضيان پروانه فعاليت رسيدگي و اعلام نظر کند.
در تبصره"3" اين ماده واحده اشاره شده که در صورت عدم احراز شرايط صدور پروانه فعاليت مجوز اوليه صادر شده باطل مي‌گردد و هيات موسس حق هيچگونه فعاليتي تحت عنوان مجوز اوليه مذکور را ندارد.

نحوه ادغام احزاب ملي يا استاني با يکديگر تعيين شد
در جريان بررسي ماده"8"طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي با اين ماده موافقت کردند.
شايان ذکر است نمايندگان با 161 راي موافق، 2 راي مخالف و 8 راي ممتنع از مجموع 211 نماينده حاضر در صحن به ماده"8"طرح مذکور موافقت کردند.
براساس اين ماده در صورتي که دو يا تعداد بيشتري از احزاب ملي يا استاني قصد ادغام با يکديگر را داشته باشند بايد موضوع را به کميسيون احزاب موضوع ماده"10"اين قانون اعلام و مرامنامه و اساسنامه و مدارک مورد نياز در اين قانون را جهت بررسي به کميسيون ارائه دهند.
کميسيون موظف است پس از بررسي‌هاي لازم بدون رعايت نوبت جهت صدور پروانه حزب اقدام نمايد. در اين حالت حزب جديد جهت فعاليت نيازي به صدور مجوز اوليه تاسيس ندارد.

احزاب موظف به اعلام تغييرات صورتجلسات برگزاري کنگره‌هاي خود به کميسيون احزاب شدند
در نشست علني امروز و در جريان بررسي ماده 9 طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي با اين ماده با 149 راي موافق، 3 راي مخالف و 5 راي ممتنع از مجموع 200 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس اين ماده تمام احزاب موظف شدند تغييرات مربوط به مرام‌نامه، اساسنامه، شوراي مرکزي، دبيرکل و بازرسان و صورتجلسات، برگزاري کنگره‌هاي خود را به کميسيون احزاب اعلام کنند.
همچنين براساس تبصره"1"اين ماده احزاب موظف هستند براي شرکت نماينده کميسيون احزاب در کنگره‌هاي خود دو هفته قبل از برگزاري مراتب را به اطلاع کميسيون برسانند. عدم حضور نماينده کميسيون مانع برگزاري کنگره نخواهد بود.
در تبصره"2"اين ماده آمده است پس از برگزاري اولين مجمع عمومي موسس در صورت تقاضاي يک‌سوم از اعضاي شوراي مرکزي يا 20 درصد اعضاي مجمع عمومي حزب، کميسيون احزاب موظف است نماينده‌اي جهت نظارت بر انتخابات شوراي مرکزي معرفي کند.
براساس تبصره"3"ماده"9"چنانچه تغييرات اعلام شده موضوع ماده "9" موجب مغايرت مرامنامه يا اساسنامه حزب با تبصره "5" ماده "2" شود يا تغيير بعضي اعضاي شوراي مرکزي مشمول بند (ث) ماده "5" گردد، کميسيون ضمن دادن تذکر کتبي مراتب را حداکثر ظرف 3 ماه به حزب اعلام مي‌کند. حزب موظف است ظرف 3 ماه اصلاحات لازم را انجام دهد و نظر کميسيون را تامين نمايد. درصورت عدم تامين نظر کميسيون پروانه فعاليت حزب توقيف مي‌گردد و رفع توقيف پروانه فعاليت منوط به انجام اصلاحات مورد نظر از سوي حزب مي‌باشد. در غير اين صورت مطابق بند 3 ماده 20 اقدام مي‌گردد.

نحوه تعيين تکليف پروانه فعاليت نهايي براي احزاب ملي يا استاني
در جريان بررسي طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي با ماده 6 اين طرح موافقت کردند.
براساس اين گزارش نمايندگان با 157 راي موافق، 8 مخالف و 11 ممتنع از مجموع 218 نماينده حاضر در مجلس وضعيت پروانه فعاليت نهايي براي احزاب ملي يا استاني را تعيين تکليف کردند.
ماده "6" طرح مذکور به شرح شرايط صدور پروانه فعاليت نهايي براي احزاب ملي يا استاني مي پردازد.
در بند الف اين ماده در شرايط احزاب ملي ارائه اسناد برگزاري مجمع عمومي موسس با حضور حداقل 300 نفر از اعضاي رسمي در بيش از نيمي از استان هاي کشور ضروري شمرده مي شود.
همچنين در اين بند ارائه اسناد تاسيس دفاتر رسمي حداقل در يک سوم از مراکز استان هاي کشور و در بند سوم اين ماده به عدم ارتکاب تخلفات مندرج در ماده 18 اين قانون تاکيد مي شود.
هم چنين شرايط صدور پروانه احزاب استاني به شرح زير تعريف شده است:
- ارائه اسناد برگزاري مجمع عمومي موسس بايد با حضور حداقل يکصد نفر از اعضاي رسمي در بيش از نيمي از شهرستان هاي استان با جمعيت تا يک و نيم ميليون نفر يا با حضور حداقل يکصد و پنجاه نفر از اعضاي رسمي در بيش از نيمي از شهرستان هاي استان با جمعيت تا سه ميليون نفر يا با حضور حداقل 200 نفر از اعضاي رسمي در بيش از نيمي از شهرستان هاي استان با جمعيت بيش از سه ميليون نفر باشد.
- در اين راستا ارائه اسناد تاسيس دفاتر رسمي حداقل در يک سوم از شهرستان هاي استان و عدم ارتکاب تخلفات مندرج در ماده 18 اين قانون نيز براي صدور مجوز الزامي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن