تبلیغات
تبلیغات متنی
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852157553
پای منبر آیتالله شبزندهدار/15 آیه نویدبخش قرآن کریم/ دعای عجیب در حق فرزند/ ماجرای استفتاء برای رفتن به دانشگاه
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پای منبر آیتالله شبزندهدار/15
آیه نویدبخش قرآن کریم/ دعای عجیب در حق فرزند/ ماجرای استفتاء برای رفتن به دانشگاه
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: دعا کردن یکی از راههای هموار شدن مسیر صلاح و سلاح انسان در معرکههای عجیب عالم ماده است. زیرا انسان دائماً با دشمنان فراوانی درگیر است و به سختی میتواند خودش را از این مفاسد نجات دهد.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و حضور در ماه مهمانی خدا، پای درس اخلاق آیتالله محمدمهدی شبزندهدار مینشینیم که بخش پانزدهم آن با موضوع «یاد خدا» در ادامه میآید: *سلاح انسان در معرکههای عجیب در خدمت روایتی از رسول خدا(ص) بودیم که توصیههایی به مولا امیرالمؤمنین(ع) فرمودهاند و به این مقطع روایت رسیدیم: «وَ أَنْ تُکْثِرَ مِنَ التَّسْبِیحِ وَ التَّهْلِیلِ وَ الدُّعَاءِ وَ ذِکْرِ الْمَوْتِ وَ مَا بَعْدَهُ مِنَ الْقِیَامَةِ وَ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ» یکی از راههای هموار شدن مسیر صلاح و سداد برای انسان، دعا کردن است. دعا، سلاح انسان در معرکههای عجیب و غریب عالم ماده است. انسان دائماً با دشمنان فراوانی درگیر است؛ چه از درون خودش «إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ» و چه از برون خودش. جاذبههای فراوان عالم ماده، جاذبههای پوشالی و خیالی و توهمی است که انسان به سختی میتواند خودش را از ضرار و اضرار و مفاسد آنها نجات دهد. انسان به هر مرحلهای میرسد، چه در جوانی و چه در میانسالی و پیری، این گرفتاریها وجود دارد. کسی که بنا دارد با آنها مبارزه و مجاهده کند و به کمک خداوند متعال خودش را نجات دهد، یک سلاح لازم دارد. این سلاح را معصومین فرمودهاند که دعا به درگاه الهی است. *آیه بسیار نوید بخش قرآن در آیه 186 سوره بقره، آیه بسیار نویدبخش و امید دهنده و سراسر لطف و محبت و مودت خداوند نسبت به بندگان است و انسان متحیر میشود که خدای عالم با بنده ناچیز خودش این چنین صحبت میکند. «وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ» در این آیه، خدای متعال به نحو احسن بنده نوازی فرموده و اصلاً ضمیر متکلم معالغیر به کار نبرده است. در این مقام، حرف از نحن و ما نیست، «إذا سألک عبادنا عنّا» یا «إذا سألک الناس» نفرموده است! با انحای مودتها در این مقام صحبت فرموده است. این آیه، سراسر محبتآمیز است. بعد با اینکه در ابتدای آیه هست، اما خداوند بدون واسطه و مستقیماً به سائلین جواب میدهد و این خودش یک محبت است. گاهی مولا به بنده یا به نوکرش میگوید جواب اینها را بده. ممکن است جواب هم بسیار محبتآمیز باشد، ولی بالاخره خودش مستقیماً جواب نمیدهد، بلکه به دیگر مخلوقش میگوید به او جواب بدهد. اما اینجا نه، این ملاطفت را هم میکند «فَإِنِّی قَرِیبٌ» که آن هم باز نفرمود «أنا قریب منهم»، بلکه با تأکید فرمود: «فَإِنِّی قَرِیبٌ». شخصی از حضرت موسی(ع) سؤال کرد که پروردگار ما، از ما بعید است و أُُنادیه؟ یا قریب ماست و أناجیه؟ حضرت فرمودند: قریب است. آدم وقتی حس میکند که خدا به او نزدیک است و فاصلهای ندارد، خیلی حس خوبی است؛ این قدر نزدیک است که «یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِِِه» و این نهایت نزدیکی را میرساند. این خدای قریب و خدایی که چه جور بگوییم- نمیتوانیم با بیان خودمان و مثلهای عالم محدود ماده اینها را روشن کنیم- إنشاءالله دلهای ما متصل به این معارف حقه متصل کند و ما را از این بیچارگی و دورافتادگیها بیرون بیاورد، تا بفهمیم کجاییم و چه خدای مهربان با عظمتی داریم. إنشاءالله دلهای ما متصل به عالم عز و مقدس او شود تا قرب او را حس کنیم. اگر قرب او را حس کنیم، دیگر هیچ لذتی در عالم قابل مقایسه با این لذت نخواهد بود. «إِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی» أجیب فعل مضارع است؛ یعنی همیشه این گونه است. هر وقت خدا را بخوانید، استجابت میکند. حالا که این طور است، «فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی» اجابت کنید من را، به این دعوتهایی که از شما میکنم که یکی از آنها همین دعا کردن است. البته مفروض این است که ایمان دارند، اما درباره این «وَلْیُؤْمِنُواْ بِی»، عدهای گفتهاند در حقیقت گویا اشراب و تضمین شده است که به معنای ثبات است؛ یعنی بر این ایمان ثبات قدم داشته باشید و نگذارید ایمان از قلب شما گرفته شود؛ یا اینکه «وَلْیُؤْمِنُواْ بِی» متعلقش فرق میکند؛ یعنی به همین چیزهایی که گفتم، ایمان بیاورید؛ به اینکه من هستم و این گونه به شما نزدیکم، ایمان بیاورید و اینها را باور کنید. اگر ما این گونه شدیم، آن وقت رشاد و صلاح وکمال و هرچه میخواهید، به دنبالش خواهد آمد. *روایت امام رضا(ع) از وعده الهی در کتاب شریف اصول کافی از حضرت رضا(ع) بیان لطیفی نقل شده است: «عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی الْحَسَنِ ع جُعِلْتُ فِدَاکَ...أَخْبِرْنِی عَنْکَ لَوْ أَنِّی قُلْتُ لَکَ قَوْلًا أَ کُنْتَ تَثِقُ بِهِ مِنِّی»، حضرت(ع) میفرمایند: اگر حرفی به شما بزنم، آیا وثوق و اطمینان به حرف من پیدا میکنی؟ «فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِذَا لَمْ أَثِقْ بِقَوْلِکَ فَبِمَنْ أَثِقُ وَ أَنْتَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ»، اگر از قول شما اطمینان و وثوق پیدا نکنم، از قول چه کسی وثوق پیدا کنم؟ شما حجت خدای متعال بر مردم هستید. حضرت(ع) میخواستند یک امر تربیتی را به ایشان القا کنند. ابتدا نکتهای را فرمودند که قلب را از حالت غفلت بیرون بیاورد و حالت انفتاح برای این شخص ایجاد شود. انصافاً اگر امام رضا به شما حرفی بزنند و قولی بدهند، شما چقدر اطمینان پیدا میکنید. بعد حضرت فرمودند: «قَالَ فَکُنْ بِاللَّهِ أَوْثَقَ- فَإِنَّکَ عَلَى مَوْعِدٍ مِنَ اللَّهِ أَ لَیْسَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ- وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ وَ قَالَ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ قَالَ وَ اللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلًا»، این وعدههای خداست. «فَکُنْ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْثَقَ مِنْکَ بِغَیْرِهِ وَ لَا تَجْعَلُوا فِی أَنْفُسِکُمْ إِلَّا خَیْراً فَإِنَّهُ مَغْفُورٌ لَکُمْ»، همین وثوق به خدای متعال و ایمان به رأفت و رحمت و غفران او باعث میشود که یأس و ناامیدی در قلوب ما رخنه نکند. باز در ذیل همین آیه شریفه، کلام مبارکی از امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه آمده است که فرمودند: «ثُمَّ جَعَلَ فِی یَدَیْکَ مَفَاتِیحَ خَزَائِنِهِ بِمَا أَذِنَ لَکَ فِیهِ مِنْ مَسْأَلَتِهِ فَمَتَى شِئْتَ اسْتَفْتَحْتَ بِالدُّعَاءِ أَبْوَابَ نِعْمَتِهِ»، تعبیر خیلی لطیفی است. خداوند متعال که «و عنده خزائن کل شی» هست، کلیدهای این خزائن را در دست ما گذاشته است. حالا این مفاتیح خزائن چیست؟ همین دعاهای شماست. هر دعایی، مفتاح یک خزینه است و میتوانید ابواب نعمالهی را با دعا بگشایید. «وَ اسْتَمْطَرْتَ شَآبِیبَ رَحْمَتِهِ»، میتوانید بارانهای رحمت خدا را و رحمتهای سرازیر شده خدای متعال را با دعاهایتان طلب کنید. ممکن است سؤالات و شبهاتی به ذهن بیاید که پاسخش را امیرالمؤمنین(ع) در اینجا بیان فرمودهاند. انسان در اثر عجول بودن و جهل و عدم وقوفش به مصالح واقعی و حکمتها و اسراری که در این عالم هست و خدای متعال آنها را مراعات میکند، همیشه این سؤال را در ذهن دارد که: چگونه ما این همه دعا میکنیم، ولی استجابت نمیشود؟ حضرت(ع) فرمودند: «فَلَا یُقَنِّطَنَّکَ إِبْطَاءُ إِجَابَتِهِ» اگر اجابت به تأخیر افتاد و طولانی شد، این شما را مأیوس نکند. «فَإِنَّ الْعَطِیَّةَ عَلَى قَدْرِ النِّیَّةِ»، اول به خودت برگرد و به خداوند اشکال نکن؛ ببین مقدار نیت شما چقدر بوده و چقدر به خداوند وثوق و ایمان داشتی؟ هرچه اینها بالاتر باشد، آن عطیه خدای متعال بیشتر است. اگر فرض کنیم که این جهت ما کامل باشد. «وَ رُبَّمَا أُخِّرَتْ عَنْکَ الْإِجَابَةُ لِیَکُونَ ذَلِکَ أَعْظَمَ لِأَجْرِ السَّائِلِ وَ أَجْزَلَ لِعَطَاءِ الْآمِلِ» گاهی تأخیر اجابت به سبب این است که پاداش انسان بالاتر برود. چون وقتی انسان صبر میکند و از امتحان خوب بیرون میآید و از این گونه تأخیرها قنوت پیدا نمیکند، و نعوذبالله به خدای حکیم اشکال نمیکند، همین دارای اجر عظیم است. آدم باید این طور باشد که اگر همه دعاهای او اجابت شد و تأخیر نداشت، حالش با آنجایی که با تأخیر بود، فرقی نکند. اگر انسان خدا را شناخته باشد، باید این گونه باشد. طبق برخی از نقلها و به تجربه هم ثابت شده که برخی حوائج وقتی اجابت میشود، انسان آرزو میکند که ای کاش اجابت نشده و به تأخیر افتاده بود. حضرت(ع) بعد فرمودند: «وَ رُبَّمَا سَأَلْتَ الشَّیْءَ فَلَا تُؤْتَاهُ وَ أُوتِیتَ خَیْراً مِنْهُ عَاجِلًا أَوْ آجِلًا» گاهی انسان چیزهایی را میخواهد، ولی خداوند نمیدهد، اما بهتر از آن را به زودی یا با تأخیر میدهد. «أَوْ صُرِفَ عَنْکَ لِمَا هُوَ خَیْرٌ لَکَ» گاهی آن دعایی که انسان میکند و خداوند به اجابت نمیرساند، برای این است که عدم اجابت برای انسان بهتر است، ولی انسان از این آگاه نیست؛ حتی در امور معنوی همین طور است. همین نماز شبی که این قدر مهم است و چقدر توصیه شده است، در برخی روایات هست که عبدی از خدای متعال درخواست میکند که خدایا! توفیق نماز شب ندارم، از تو میخواهم به من توفیق نماز شب بدهی، اما خداوند اجابت نمیکند؛ برای اینکه خداوند بندهاش را بهتر میشناسد که او هنوز خودش را تهذیب نکرده و اگر در شب نماز شب بخواند، مغرور میشود؛ تصور میکند کاری کرده و این غرور او را نابود میکند و این به ضرر انسان است. بنابراین، ما نباید از عدم اجابتها، یعنی آنچه در ظاهر خواسته بودیم و نشد، ذرهای ناراحت شویم. بعد فرمودند: «فَلَرُبَّ أَمْرٍ قَدْ طَلَبْتَهُ فِیهِ هَلَاکُ دِینِکَ لَوْ أُوتِیتَهُ»، گاهی بعضی از چیزهایی که انسان از خدا میخواهد، باعث هلاکت و از بین رفتن دین او میشود، لذا خداوند اجابت نمیکند. *دعای عجیب در حق فرزند از مرحوم آقای نوری شنیدهام، ظاهراً که فرمودند آقای ابهری نامی که شغل ایشان کشاورزی بوده، در اثر تقوا و صلاح و سداد دارای بصیرت شده بود و گاهی یک خوارق عاداتی از ایشان دیده میشد. بعضی چیزهایی که من شنیده بودم و یک بار خدمت مرحوم استاد عرض کردم، ایشان تصدیق کردند. مرحوم آقای نوری نقل میکردند که یک بار ایشان را در تهران دیدم که یک بغچه زیر بغلش بود؛ گفتم: این چیست؟ گفت: لباس است. پرسیدم: کجا میروی؟ گفت: میروم تیمارستانی که در شهر ری هست. گفتم: برای چی؟ گفت: برای پسرم که روانی شده. گفتم: چرا؟ خیلی عادی گفت: خودم دعا کردم این طور شود؛ چیزی نیست، بعداً خوب میشود. گفتم: چرا؟ گفت: او دیپلم گرفته بود و خیلی اصرار میکرد که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود؛ من دیدم این برای دینش ضرر دارد، از این جهت خودم دعا کردم و از خدا خواستم که مدتی دیوانگی و حالت روانی برایش پیدا شود و بعد از مدتی به حالت سابق برگردد، ببینید یک پدر دلسوز این طور است که حاضر است فرزندش دیوانه شود، ولی آخرت و دینش خراب نشود. *ترس از رفتن به دانشگاه یادم هست یکی از داییها ما میخواست به دانشگاه برود. پدر بزرگ ما -که خدا رحمتش کند- شدیداً ترس داشت. دایی ما مقلد مرحوم آقای حکیم بود. پدربزرگ ما به ایشان گفت که به مرحوم آقای حکیم نامه بنویس و از ایشان استفتاء کن! نامه نوشت و پرسید و آقای حکیم با یک قیدی نوشته بودند که اشکال ندارد. این جور مواظبت میکردند. بنابراین، باید یکی از مهمترین کارها و اولویتهای زندگی ما عقاید فرزندانمان باشد. بعد حضرت(ع) فرمودند: «فَلْتَکُنْ مَسْأَلَتُکَ فِیمَا یَبْقَى لَکَ جَمَالُهُ وَ یُنْفَى عَنْکَ وَبَالُهُ فَالْمَالُ لَا یَبْقَى لَکَ وَ لَا تَبْقَى لَهُ»، این چیزهای گذرای حالی، نه تو برای آنها میمانی و نه آنها برای تو میماند. این قدر لازم نیست به آنها اهمیت بدهی و اهتمام شما به آن امور باقی باشد. چیزهایی از خدا بخواهید که زیباییاش همیشگی و ماندگار باشد. البته منافات نداردکه چیزهای دیگر را هم از خداوند بخواهیم. در بعضی از روایات وارد شده است که علف حیوان و نمک خمیرتان را هم از خداوند بخواهید. این نشانه ایمان است که انسان بداند که همه چیز از اوست و همه چیز را باید از او خواست. إنشاءالله همه ما این توصیه رسول خدا را جدی بگیریم و دعا را فراموش نکنیم و إنشاءالله با دعا بتوانیم کاستیهای خودمان را برطرف کرده، و این راه پرفراز و نشیب به طرف معنویت و صلاح و سداد را با کمک دعا و خواستن از خدای متعال به سلامت بپیماییم. انتهای پیام/
93/04/25 - 10:25
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]
صفحات پیشنهادی
پای منبر آیتالله شبزندهدار/11 ماجرای گریه مؤلف مفاتیحالجنان/ حکایتی از تقلید حاجآقا مصطفی
پای منبر آیتالله شبزندهدار 11ماجرای گریه مؤلف مفاتیحالجنان حکایتی از تقلید حاجآقا مصطفیفرزند بزرگ مرحوم شیخ عباس قمی نقل میکرد پدر ما در کتابخانه خودشان مشغول مطالعه بودند یک وقت دیدیم همین طوری که مشغول مطالعه هستند با صدای بلند گریه میکنند خدمت ایشان رفتم و پرسیدمپای منبر آیتالله شبزندهدار/10 ماجرای قابله و آخوند خراسانی/ ویژگی عالمان دنیاپرست
پای منبر آیتالله شبزندهدار 10ماجرای قابله و آخوند خراسانی ویژگی عالمان دنیاپرستمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت مرحوم آخوند خراسانی شخصیت کمی نبود و در عصر خود خیلی عظمت داشتهاند در احوالات ایشان هست که طلبهای نیمههای شب درب منزلش رفت برای اینکه خانواده او وضع حمل دپای منبر آیتالله شبزندهدار/12 حکایتی عجیب از شیخ نخودکی/ آرزویی که امام(ره) درباره شهید مدنی داشت
پای منبر آیتالله شبزندهدار 12حکایتی عجیب از شیخ نخودکی آرزویی که امام ره درباره شهید مدنی داشتمرحوم شیخ حسینعلی نخودکی یک بار از این قبرستانی که حالا یک گنبد سبزی از آن باقی مانده ولی قبلاً قبرستان وسیعی بوده با بعضی از افراد عبور میکردند که به همراهان خود فرموده بودند گپای منبر آیتالله شبزندهدار/4 ماجرای رؤیای صادقه همسر آیتالله کاشانی/ برخی مصادیق فساد فیالارض
پای منبر آیتالله شبزندهدار 4ماجرای رؤیای صادقه همسر آیتالله کاشانی برخی مصادیق فساد فیالارضمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت بعد از فوت آیتالله العظمی بروجردی به خیلیها حالت یأس دست داده بود که حوزه از بین میرود حضرت امام ره در مجلسی که علما جمع بودند فرمود تمامپای منبر آیتالله شبزندهدار/13 معیار انسان کامل در کلام امام سجاد(ع)/ شرط تصدی مقام مرجعیت
پای منبر آیتالله شبزندهدار 13معیار انسان کامل در کلام امام سجاد ع شرط تصدی مقام مرجعیتمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت خدای متعال به سبب کرمی که دارد نعمتی را که به کسی داده سلب نخواهد کرد مگر اینکه او کفران بورزد بنابراین ارکان سعادت انسان و خروج از خذلان و ضرر و زپای منبر آیتالله شبزندهدار/8 طلاب میپرسند مقابل بدحجابی یا شرکت در عروسیهای کذایی چه کنیم
پای منبر آیتالله شبزندهدار 8طلاب میپرسند مقابل بدحجابی یا شرکت در عروسیهای کذایی چه کنیممدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت گاهی طلاب برای مشورت میآیند که مثلاً عروسی کذایی هست و این کار حرام یا وضع خانمها نامناسب است وقتی که شرکت نمیکنیم مورد شماتت و ملامت خانواده قراپای منبر آیتالله شبزندهدار/6 امام خمینی(ره) به حال کدام افراد غبطه میخورد
پای منبر آیتالله شبزندهدار 6امام خمینی ره به حال کدام افراد غبطه میخوردمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت یک جمله از مرحوم حضرت امام ره دیدم که میفرمایند بعضی افراد هستند که من به حالشان غبطه میخورم آدم خداشناس و مؤمن و بیهوا در حالی که کسی هم ایشان را نمیشناسد بهپای منبر آیتالله شبزندهدار/7 چرا نمیتوان روح سید بن طاووس را احضار کرد/ خوشحالی علامه حلی بعد از ۲۵ سال
پای منبر آیتالله شبزندهدار 7چرا نمیتوان روح سید بن طاووس را احضار کرد خوشحالی علامه حلی بعد از ۲۵ سالمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت اهل احضار ارواح گفتهاند که اصلاً ابن طاووس را نمیشود احضار کرد چرا چون به فرموده شیخ بهایی ایشان همیشه در عالم برزخ همراه امیرالمؤمنفرزند آیتالله گلپایگانی عنوان کرد کرامت امام رضا(ع) به آیتالله گلپایگانی/ خاطرهای از سفر مرجع تقلید به لندن
فرزند آیتالله گلپایگانی عنوان کردکرامت امام رضا ع به آیتالله گلپایگانی خاطرهای از سفر مرجع تقلید به لندن وهابیها میگفتند قرآن شیعه 40 جزء دارد فرزند آیتالله گلپایگانی گفت نخستین قدمی که حاج آقای گلپایگانی بعد از مرجیعت خود برداشت اعلام این بود که طلاب حافظ قرآن شهریهشپای منبر آیتالله شبزندهدار/5 علت گرفتاریهای نفسانی/ نصیحتی لازم برای طلاب/ حکایتی از آیتالله فشارکی
پای منبر آیتالله شبزندهدار 5علت گرفتاریهای نفسانی نصیحتی لازم برای طلاب حکایتی از آیتالله فشارکیمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت علت اینکه بیماریهای نفسانی در وجود انسان پیدا میشوند این است که انسان غافل از خدای متعال میشود و نعمتهایی خداوند را فراموش میکند پسپای منبر آیتالله شبزندهدار/14 ذکری برای وقت خواب/ عملی که برزخ انسان را نورانی میکند
پای منبر آیتالله شبزندهدار 14ذکری برای وقت خواب عملی که برزخ انسان را نورانی میکندمدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت خیلی توصیه شده است که نگذارید هنگام غروب به کاری غیر از ذکر خداوند مشغول باشید چند دقیقهای ذکرهای خاصی را که وارد شده است بگویید بعد فرمودهاند در حال ذشرح دعای ابوحمزه توسط آیتالله قرهی/۷ گوشمالی خدا برای بندگانش/ ماجرای جریمه سخت آیتالله بهاءالدینی
شرح دعای ابوحمزه توسط آیتالله قرهی ۷گوشمالی خدا برای بندگانش ماجرای جریمه سخت آیتالله بهاءالدینیآیتالله بهاءالدینی به شخصی گفته بودند ۱۱۰ بار در روز حمد بگو بعد از مدتی فرمود درست است که من به تو گفتم ۱۱۰ بار بگو اما یک بار هم کافی است آن شخص به تعبیر عامیانه با خودش گفتشرح دعای ابوحمزه توسط آیتالله قرهی/14 در آمریکا نشستهاند و به نام شیعه شبکه راه انداختهاند/ ماجرای خانه پیر
شرح دعای ابوحمزه توسط آیتالله قرهی 14در آمریکا نشستهاند و به نام شیعه شبکه راه انداختهاند ماجرای خانه پیرزن و خواندن آیةالکرسیمدیر حوزه علمیه امام مهدی عج خطاب به گردانندگان شبکههای ماهوارهای شیعی گفت تو میخواهی با شبکههایت شیعه را حفظ کنی خود امام مجتبی با معاویه سازفرزند میرزاطاهر خوشنویس خبر داد «میرزا طاهر خوشنویس» از کتابت قرآن کریم تا حیدر بابای شهریار
فرزند میرزاطاهر خوشنویس خبر دادمیرزا طاهر خوشنویس از کتابت قرآن کریم تا حیدر بابای شهریارفرزند میرزا طاهر خوشنویس در همایش کاتبان کلام وحی به بیان خاطراتی از پدرش مانند کتابت قرآن بیماری چشم کتابت حیدربابای شهریار و نگارش ۲۵۰ کتاب توسط این خوشنویس معاصر پرداخت به گزارش خبرنشرح دعای ابوحمزه توسط آیتالله قرهی/13 ارتباط بیداری با آیه آخر سوره کهف/ درسی که شهید باهنر از امام رضا(ع) گر
شرح دعای ابوحمزه توسط آیتالله قرهی 13ارتباط بیداری با آیه آخر سوره کهف درسی که شهید باهنر از امام رضا ع گرفتشهید باهنر گفت موقعی که من در دستگاه طاغوت در وزارت آموزش و پرورش مشغول شدم خیلی از کسانی که من را میشناختند میگفتند آقا خانه تو آمدن ندارد لقمهات حرام است خبدر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صورت گرفت پاسخ به مسائل شرعی مقلدان آیتالله صافیگلپایگانی
در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صورت گرفتپاسخ به مسائل شرعی مقلدان آیتالله صافیگلپایگانیمدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیتالله صافیگلپایگانی گفت ستاد پاسخگویی به مسائل شرعی دایر در غرفه انتشارات آیتالله صافی گلپایگانی با حضور کارشناسان به مسائل شرعی بیش از هزار نفر پاعرضه 110 جلد از آثار آیتالله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم
مدیر مؤسسه دارالزهرا خبر داد عرضه 110 جلد از آثار آیتالله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه دارالزهرا سلام الله علیها وابسته به دفتر حضرت آیتالله صافی گلپایگانی گفت 110 جلد از آثار فاخر این مرجع تقلید در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم عر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها