تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820141142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر ذهنیت زوجین به فرزند آوری بیشتر، زمان بر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار گلستان: تغییر ذهنیت زوجین به فرزند آوری بیشتر، زمان بر است گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس باتاکید برضرورت تغییر ذهنیت زوجین بویژه زوجین تحصیل کرده نسبت به فرزندآوری بیشتر گفت: تغییر این ذهنیت زمان بر است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد حمیدیˈ روز دوشنبه درجلسه هماهنگی برگزاری همایش بزرگ جمعیت در این شهرستان، افزود: باید تلاش شود بسترهای لازم برای افزایش جمعیت در جامعه فراهم شود و این امر درسایه فرهنگ سازی و نیز اعطای امتیازهای رفاهی به زوجین میسر خواهد بود.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص افزایش جمعیت و نیز دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور دراین خصوص، افزود: استانداران و فرمانداران موظف به انجام فعالیت های فرهنگی در جهت افزایش جمعیت هستند.
حمیدی اضافه کرد: در همین راستا همایش بزرگ جمعیت دوشنبه 23 تیرماه با حضور برخی گروه های هدف از جمله ˈبهورزان، دهیاران، روسای ادارات، علما و روحانیونˈ و دیگر اقشار تاثیرگذار درگنبدکاووس برگزار خواهد شد ضمن اینکه در این همایش از تعداد خانوار چند فرزندی و موفق نیز تجلیل می شود.
امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، برضرورت بهره مندی بیشتر مسلمانان از فضائل و برکات این ماه تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام و سنت نبی مکرم اسلام (ص)، سیاست کنترل جمعیت یا عدم ازدیاد نسل وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمینˈمحمدحسین سبحانیˈ افزود: پیامبر اسلام (ص) درحدیثی که شیعه و اهل سنت آن را نقل کرده است، ازدواج و فرزندآوری امت اش را مورد تاکید و آن را مایه مباهات خویش اعلام می کند.
وی گفت: متاسفانه سیاست کنترل جمعیت از سیاست های استعمارگران و رژیم طاغوت بود که در مقطعی از انقلاب اسلامی اجرا شد و امروز شاهد اثرات منفی آن بویژه تغییر هرم سنی و پیری جمعیت هستیم.
حجت الاسلام سبحانی اضافه کرد: بسیاری از موفقیت های ایران اسلامی مرهون جمعیت جوان کشور است و خانواده ها بویژه خانواده هایی که تمکن مالی مناسب دارند باید نسبت به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت تلاش نمایند.
وی، تاثیر شبکه های ماهواره ای بر زوجین و خانواده ها و بالارفتن توقعات زندگی را از جمله دلائل موثر در افزایش آمار طلاق درجامعه برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش شود فرهنگ و باور افراد جامعه در این خصوص تغییر و متناسب با آموزه های دینی باشد.
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس نیز دراین جلسه ازثبت یک هزار و 6 واقعه ازدواج و ثبت 155 واقعه طلاق در 3 ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: دراین مدت به ازای هر 6 و نیم ازدواج یک طلاق ثبت شده است.
ˈعلی عادلیˈ با بیان اینکه آمار طلاق 3 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، افزود: بطور میانگین 20 درصد ازدواج های شهری و 10 درصد ازدواج های روستایی منجر به طلاق شده است ضمن اینکه برخی وقایع طلاق شهرهای همجوار به دلیل نداشتن دفاتر ثبت طلاق یا کوچک بودن شهر، دراین شهرستان ثبت می شود.
شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7479/622/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن