تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819068100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انزلی شهری نیازمند نهضت آسفالت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انزلی شهری نیازمند نهضت آسفالت انزلی - ایرنا - شهر کوچک ساحلی انزلی به گواه تاریخ از نخستین شهرهایی است که در ایران دارای بلدیه یا همان شهرداری شد اما اکنون برغم قدمت تاریخی به شدت نیازمند آسفالت خیابانها کوچه ها و محلات خود است .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس مستندات تاریخی قدمت شهرداری در بندرانزلی به سال 1296 هجری شمسی باز می گردد .
ساختمان شهرداری بندرانزلی نیز که سال 1308 در دو طبقه ساخته شده جزء آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی است .
وجود بندرگاه و فعالیتهای تخلیه و بارگیری و عوارض خروج کالا در طول سالهای گذشته در زمان رونق فعالیتهای بندری محل درآمد خوبی را برای شهرداری ایجاد کرده است .
از سویی افزایش فعالیتهای ساخت و ساز در یک دهه گذشته و درآمدهای مربوط به صدور پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی نیز درآمدهایی را برای بهسازی و عمران این شهر کوچک گردشگر پذیر حاصل نموده است .
با این همه با کمال شگفتی هنوز بسیاری از کوچه ها و برخی خیابانهای این شهر ساحلی حتی برای یک بار رنگ آسفالت را به خود ندیده اند و ساکنان آنها تابستانها در خاک و گرد و غبار و پاییز و زمستان و روزهای بارانی از میان چاله های پر آب و گل و لای عبور و مرور می کنند .
برخی خیابانها نیز به دلایلی نظیر قدیمی بودن آسفالت و فقدان شبکه فاضلاب و حجم بالای بارندگی های سالانه با مشکل تخریب آسفالت و ایجاد حفره ها روبرو شده که این مسایل موجب انتقاد شهروندان و درخواست آنها برای اجرای یک نهضت آسفالت واقعی است .
ساکنان خیابان شهید فلاح فعال از محله های پر جمعیت شهر می گویند : سالها است در آرزوی آسفالت هستیم ولی شهردارها یکی پس از دیگری می آیند و می روند و ما رنگ آسفالت را نمی بینیم .
در سوی دیگر شهر اهالی کوچه 13 خیابان معلم غازیان نیز اظهار کردند : کوچه ما بسیار آبگیر است و آسفالت قدیمی آن سالها است نیاز به مرمت دارد .
ˈ آزاده مبشری ˈ از ساکنان این کوچه اظهار کرد : پنج سال است که برای آسفالت دوباره کوچه درخواست داده و پرونده تشکیل داده ایم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم .
وی افزود : تمام مدت پاییز و زمستان و در بقیه روزهای بارانی فصول دیگر خیابان را به شدت آب می گیرد به شکلی که حتی عبور خودروها با مشکل امکانپذیر است .
وی خاطرنشان کرد : این منطقه چون کانال انتقال فاضلاب ندارد تمامی فاضلابهای جاری کوچه ها نیز به این کوچه راه پیدا می کند و فضا را به شدت آلوده کرده و رفت و آمد را به ویژه برای کودکان مشکل می سازد .
شهروندان انزلی می گویند شهری که سابقه تشکیل نخستین شهرداری را دارد با وجود درآمدهای حاصله از فعالیت بنادر و دریانوردی و شهرداری ( با ساخت و سازهای جدید) چرا تاکنون نتوانسته خیابانهای واقع در محدوده شهری را آسفالت کند .
علاوه بر ساکنان ، رانندگان خودروها و کسبه این خیابانها و کوچه ها نیز از وضعیت موجود آسیب می بینند و در روزهای بارانی قادر به فعالیت مناسب نیستند .
یکی از شهروندان پی گیر آسفالت خیابان محل سکونتش گفت : کارشناس شهرداری در پرونده قید کرده که هرچه سریعتر اقدام شود ولی هر بار که مراجعه می کنیم مجددا گرفتار نامه نگاری های طولانی ، بی نتیجه می شویم .
ˈ ملاحت صمیمی ˈ اظهار کرد : کارشناس شهرداری سه هفته قبل قول داد که ظرف یک هفته تا 10 روز مساله مورد رسیدگی قرار گیرد ولی تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است .
رییس شورای شهر انزلی در این باره گفت : شهرداری برای انجام آسفالت خیابانهایی که تاکنون آسفالت نشده اند آمادگی دارد و حتی زیرسازی ها را نیز انجام داده اما اداره آب و فاضلاب با اعلام این که قصد لوله گذاری دارد ، ما را در انتظار گذاشته است .
ˈ محمد رضا بدیعی فر ˈ اظهار کرد : از سویی در اثر اقدامات مربوط به ایجاد شبکه بهداشتی فاضلاب و یا اصلاح شبکه گاز و برق بسیاری از کوچه های خیابانهایی که در سالهای اخیر آسفالت شده اند مورد تخریب قرار گرفته اند .
وی با بیان اینکه در هر دوره ای شیوه ای و برنامه ای برای اجرای امور عمرانی شهرداری از جمله آسفالت حاکم بوده ، اذعان کرد : برای انجام امور عمرانی در مقاطعی کار کارشناسی درستی صورت نگرفته و بسیاری از آسفالتها غیرکارشناسی انجام شده برای مثال کوچه ای را بنا به درخواستهای مردمی آسفالت کردیم و نمی دانستیم دو ماه بعد آبفا قصد حفاری دارد .
وی افزود : سال به سال این نواقص به حداقل می رسد کار کارشناسی تر و تعامل ادارات بهتر انجام می شود که نشانه این تعامل جلسات مشترک با مدیران ادارات و دستگاهها است .
بدیعی فر خاطرنشان کرد : شهرداری در برنامه پنج سال گذشته خود اکثر کوچه ها و خیابانها شهر را آسفالت کرده است .
وی تاکید کرد : ناگزیر هستیم خود را با دستگاههای دیگر که برای اجرای امورشان نیاز به حفاری دارند هماهنگ کنیم .
رییس شورای شهر انزلی با بیان این که تخریب آسفالت موجب هدر رفت سرمایه ها می شود متذکر شد : توصیه ما این است که مسوولان ادارات به ویژه ادارات حفار برنامه سالانه ای تعریف کنند که شهرداری با آگاهی از آن برای کارهای عمرانی برنامه ریزی کند .
بدیعی فر یادآور شد: از سوی دیگر کارخانه آسفالت انزلی نیز که متعلق به شهرداری است تولید دارد ولی به دلیل قدیمی و فرسوده بودن دستگاهها و هزینه تعمیرات ، تولیدات آن کافی نیست .
به گفته وی این کارخانه می بایست در هر ساعت 60 تن آسفالت تولید کند ولی به دلیل فرسودگی دستگاهها روزانه 200تا 300 تن آسفالت تولید می کند .
وی در خصوص اینکه آیا از شهروندان بابت آسفالت کوچه ها پولی مطالبه می شود گفت : در خیابانهای اصلی پولی گرفته نمی شود ولی در خیابانهای فرعی و کوچه ها سهمی گرفته می شود که در سالهای اخیر به حداقل رسیده و برای محلات برخوردار 30 درصد ، نیمه برخوردار 20 درصد و غیر برخوردار 10 درصد هزینه ها گرفته می شود .
رییس شورای شهر انزلی تصریح کرد : اولویتهای اصلی شهرداری در سال 93 آسفالت ، ساماندهی سد معبر و اصلاح هندسی و تعریض برخی خیابانها به دلیل حل مشکلات ترافیکی است .
وی خاطرنشان کرد : بودجه پیشنهادی و مصوب شهرداری 340 میلیارد ریال است که قریب 190 میلیارد ریال عمرانی و بقیه جاری است .
وی با اذعان به اینکه سهم بودجه عمرانی باید بیش از بودجه جاری باشد گفت : بودجه پارسال 300 میلیارد ریال بود که خوشبختانه از محل درآمدها بیش از آن محقق شد .
مردم انزلی امیدوارند که با برنامه ریزی صحیح دستگاهها و ادارات هرچه زودتر خیابانها و معابر این شهر از آسفالت و شبکه بهداشتی فاضلاب نیز بهره مند شوند .
به گزارش ایرنا، بندر انزلی یکی از مهمترین شهرهای گردش پذیر و از مراکز مهم اقتصادی استان گیلان است .
این شهر دارای اولین و بزرگترین بندرگاه ایران در سواحل جنوبی دریای خزر و با بیش از 116 هزار نفر جمعیت شهری پس از مرکز استان، دومین شهر پر جمعیت استان گیلان است و یکی از متراکم ترین شهرهای ایران از لحاظ تراکم جمعیت محسوب می شود .
بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا (40 کیلومتر نوار ساحلی) و بخش مهم دیگر را اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می دهد . ک/4
620/604

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن