تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت ماشین سازی خراسان رضوی نیازمند حمایت جدی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صنعت ماشین سازی خراسان رضوی نیازمند حمایت جدی است مشهد - ایرنا - رییس انجمن صنعت ماشین سازی خراسان رضوی گفت: نخبگان این صنعت که با مشکلات مالی دست به گریبانند برای رونق تولید در این عرصه حمایت جدی مسوولین را طلب می کنند.


ˈمحسن شرکاˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مشهد بعد از تهران قطب صنعت ماشین سازی و ساخت دستگاهها و ابزار مختلف برای صنایع ایران است.
وی ادامه داد: فعالان این بخش بهترین دستگاههای مربوط به تولید مواد غذایی در کشور و حتی خاورمیانه را می سازند.
رییس انجمن صنعت ماشین سازی خراسان رضوی گفت: در این استان 361 واحد ماشین سازی با سرمایه گذاری هزار و 571 میلیارد و 307 میلیون ریال و اشتغال هفت هزار و 363 نفر فعالیت دارند.
وی افزود: ماشین آلات کشاورزی، صنایع چرم، صنایع گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات هتلی، قطعات خودرو، نظافتی، تصفیه آب، تجهیزات ساختمانی، دستگاههای تولید مواد غذایی، بسته بندی کالا، آزمایشگاهی، صنایع مخابرات، برق و اندازه گیری دقیق بخشی از تولیدات صنایع ماشین سازی خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
او در ادامه اظهارداشت: صنعت ماشین سازی کشور طی دهه گذشته رشد قابل قبولی نداشته و به رغم نخبگان متعددی که در این صنعت به ویژه در خراسان رضوی فعالیت دارند نتوانسته به آنچه شایستگی آن را دارد دست پیدا کند.
وی بیان کرد: صنعت ماشین سازی زیرساخت فناوری و توسعه صنایع دیگر و پیشقراول رشد این بخش به شمار می رود لذا به روز بودن تولیدات این صنعت و کیفیت مطلوب آن باعث گردش چرخ صنایع دیگر و رشد آنها می شود.
رییس انجمن صنعت ماشین سازی خراسان رضوی گفت: اکنون عمده ماشین آلات صنایع مختلف در کشور فرسوده و انرژی بر هستند و این نشان می دهد که صنعت ماشین سازی به رغم برخورداری از نخبگان متعدد موفق نشده ماشین آلات جدید ویژه صنایع مختلف را تولید کند.
شرکا گفت: نخبگانی در این صنعت فعال هستند که اگر مورد حمایت قرار گیرند بطور یقین می توانند بهترین و جدیدترین ماشین آلات و ابزار را برای صنایع مختلف بسازند.
وی افزود: تولیدات صنعت ماشین سازی خراسان رضوی به 35 کشور دنیا صادر می شود و بخش عمده ای از نیاز صنعتگران این استان و سایر نقاط ایران به ماشین آلات سبک و سنگین را تامین می کند.
او گفت: مشکل عمده نخبگان صنعت ماشین سازی ایران به ویژه در خراسان رضوی نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش، تحریمها، قوانین بانکی و گمرکی است.
وی ادامه داد: امروز اگر یک صنعتگر بخواهد 10 میلیون ریال تسهیلات از بانک بگیرد باید چندین ضامن داشته باشد و چندبرابر اصل پول خود را بازگرداند که در هیچ جای دنیا چنین قوانین بانکی برای صنعتگران وجود ندارد.
او افزود: وثیقه سنگین و جریمه های دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی، صنعتگران به ویژه فعالان صنعت ماشین سازی خراسان رضوی را دچار مشکل کرده است.
رییس انجمن صنعت ماشین سازی خراسان رضوی گفت: نظام بانکی کشور بعضا ضدتوسعه عمل می کند لذا برای رونق صنعت نیازمند تغییر شیوه نظام بانکی هستیم.
وی افزود: تغییر قوانین گمرکی و عدم ثبات آن، تحریم، تضعیف روابط ایران با سایر کشورها و افزایش تورم از جمله مشکلات اقتصادی فعالان صنعت ماشین سازی خراسان رضوی است.
او گفت: قوانین بانکی و مقررات گمرکی مربوط به زمان صلح است اما جنگ ایران با سایر کشورهای دنیا جنگ اقتصادی است لذا رمز پیروزی کشور در این جنگ ساخت بنیان صنعت بر اساس توانمندیهای داخلی و دانش نخبگان صنعتی می باشد.
رییس انجمن صنعت ماشین سازی خراسان رضوی تاکید کرد: ریشه های اقتصادی کشور باید از درون متحول و تقویت شوند تا بتوان در جنگ اقتصادی با سایر کشورها پیروز شد و این پیروزی بدون تغییر قوانین، حمایت دولت و مسوولین ذیربط از صنعتگران و رونق تولید داخل میسر نمی شود.
وی گفت: از این رو فعالان صنعت ماشین سازی خراسان رضوی نیازمند حمایت دولت برای تامین نقدینگی، متوقف کردن افزایش سالانه بهره های بانکی، تسهیل و ثبات قوانین گمرکی هستند.ک/3
7489/664/660

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن