تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819733822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطاي تسهيلات ويژه براي معلمان آموزشي تلفيقي فراگير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۱۵ب.ظ)
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور عنوان کرد؛ اعطاي تسهيلات ويژه براي معلمان آموزشي تلفيقي فراگير رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور گفت: براي معلمي که دانش‌آموز با نيازهاي ويژه استثنايي را پذيرفته است و آموزش تلفيقي فراگير انجام مي‌دهد، حمايت‌هاي خوبي داريم و تسهيلات ويژه‌اي در بخشنامه ديده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، نامدار عبداللهيان در خصوص آگاهي بخشي دانش‌آموزان معلول در جامعه اظهار کرد: اگر به تاريخ رجوع کنيم مي‌توان نوع نگاه به آموزش و پرورش استثنايي و معلوليت‌ها را در سه بُعد زماني تقسيم‌بندي کرد.
وي خاطرنشان کرد: کم کم با پيشرفت هاي انجام شده جامعه بشري به اين سمت و سو رفت که اين دسته از افراد جزو سرمايه‌هاي آن جامعه محسوب مي‌شوند و پس از آن، بيش از اندازه با نگاه ترحم‌آميز به اين دانش‌آموزان نگاه شد که يک آسيب جدي به آنها وارد کرد.
عبداللهيان افزود: در قرن بيستم به بعد با بلوغ بشريت به اين نتيجه رسيدند که بايد بسترهايي براي اين کودکان و دانش‌آموزان استثنايي فراهم شود و آنها را به عنوان گروهي از دانش‌آموزان شناخته و مي‌توانند از ظرفيت‌هاي آنها استفاده کرد.
*برگزاري نمايشگاه دائمي از توانمندي‌هاي دانش‌آموزان استثنايي
معاون وزير آموزش و پرورش به فعاليت خود در سازمان آموزش و پرورش استثنايي براي تغيير نگاه نسبت به دانش آموزان با نيازهاي ويژه اشاره کرد و ادامه داد: نخستين چيزي که به ذهن رسيد اين بود که نمايشگاهي دائمي از توانمندي اين دانش‌آموزان در مدارس خودمان داير کنيم؛ در مدارس متوسطه حرفه‌اي استثنايي، آثاري از اين دانش‌آموزان مي‌بينيد که هيچ گاه باور نمي‌کنيد اين آثار زايده افکار اين دانش‌آموزان است.
وي تصريح کرد: براي دانش‌آموزان کم توان ذهني در طول سال 18 رشته را تعريف کرده‌ايم تا در گروه‌هاي مختلف مهارت‌هايي را کسب کنند؛ قالي‌بافي، کشت گياهان آپارتماني، خياطي و غيره را ياد مي‌گيرند و اين موضوع در قالب کارورزي و مهارتهاي حرفه‌اي آنها آموزش داده مي‌شود.
وي با بيان اينکه يک دوره را براي دانش‌آموزان استثنايي تعريف کرديم، بيان کرد: دراين دوره، دانش‌آموزان اگر هر مرحله‌اي از مهارت را ياد بگيرند، به آنها گواهينامه مي‌دهيم؛ اين گواهينامه را با سازمان فني و حرفه‌اي هماهنگ کرده‌ايم و معتبر است و مي‌توانند در کارگاه‌ها هم فعاليت کنند.
*پذيرش 80 دانش‌آموز استثنايي در کنکور با رتبه کمتر از هزار
عبداللهيان با اشاره به پذيرش دانش‌آموزان استثنايي در کنکور، اظهار کرد: خيلي از دانش‌آموزان استثنايي در کنکور پذيرفته شده‌اند و براي نخستين بار براي آنها جشن گرفتيم؛ آنهايي که رتبه‌هاي خوبي داشتند بالغ بر 80 نفر در سطح کشور بودند که رتبه‌هاي زير هزار بودند و رتبه‌هاي تک رقمي هم داريم؛ اينها افرادي بودند که در رقابت با دانش‌آموزان عادي اين رتبه را کسب کردند.
وي با بيان اين که پذيرفته شدن دانش‌آموزان استثنايي در مدارس استعدادهاي درخشان خودمان از ديگر برنامه‌هاي اجرايي است، گفت: درصدي از اين دانش‌آموزان در مدارس استعدادهاي درخشان مشغول به تحصيل هستند؛ بيشتر گروه جسمي و حرکتي هستند؛ اين چند وقت هم در اين مرکز و هم در مراکز آموزش عالي، سمپاد و نمونه دولتي پذيرش خوبي داشتند؛ اين باعث شده است ديدگاه‌ها نسبت به دانش‌آموزان استثنايي تغيير کند و آنها را جزء سرمايه ملي محسوب مي‌کنند.
*تحصيل 35 هزار دانش‌آموز استثنايي در آموزش تلفيقي فراگير
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با اشاره به موضوع بحث تلفيقي فراگير براي دانش‌آموزان استثنايي، خاطرنشان کرد: کار را با دانش‌آموزاني که مرزي هستند، دانش‌آموزاني که بهره هوشي تقريباً قابل قبولي دارند و مي‌توانند در کلاس دانش‌آموزان عادي تحصيل کنند، شروع کرديم؛ امروزه 35 هزار نفر از دانش‌آموزان ما در بحث تلفيقي و فراگير مشغول تحصيل هستند و اين در تغيير ديدگاه‌ها بسيار موثر بوده است.
وي تصريح کرد: تمرين مهارت کنار آمدن با يکديگر هم از ديگر برنامه‌هايي بود که براي دانش‌آموزان استثنايي انجام شد و امسال هم براي اين موضوع وزير آموزش و پرورش بر کيفيت بخشي فعاليت‌هاي آموزش و پرورش استثنايي دستور داد تا اعتبار ويژه‌اي براي اين بخش اختصاص يابد.
*تسهيلات ويژه براي معلمان آموزشي تلفيقي فراگير
عبداللهيان با اشاره به دانش‌آموزان تلفيقي فراگير استثنايي خاطرنشان کرد: براي اين دانش‌آموزان بايد يک رابط تلفيقي در نظر گرفت و يک مدرسه پشتيبان داشته باشند که اين مدرسه قطعاً بايد از مدارس استثنايي باشد که بتواند از لحاظ علمي و مهارت‌هاي معلمي و ارتباط با دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه به آن معلمي که اين دانش‌آموز استثنايي را پذيرفته است حمايت‌هاي خوبي انجام شود که براي اين معلمان تسهيلات ويژه‌اي در بخشنامه ديده‌ايم که قطعاً از اول مهر اجرايي مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن