تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802151603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري دومين همايش ملي توسعه سواحل مکران و اقتدار دريايي در بندر جاسک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۳۱ب.ظ)
برگزاري دومين همايش ملي توسعه سواحل مکران و اقتدار دريايي در بندر جاسک دومين همايش ملي توسعه سواحل مکران و اقتدار دريايي ايران با حضور مقام ها و مسوولان عالي رتبه کشوري و لشكري با حمايت مالي بانک کارآفرين از سوي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بندر جاسک از توابع استان هرمزگان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، بانك کارآفرين و شركت سرمايه گذاري كارآفرين، به عنوان حامي اصلي در «دومين همايش ملي توسعه سواحل مکران و اقتدار دريايي» مشاركت داشت و در راستاي حمايت از رونق اقتصادي، توسعه پايدار و آبادانيِ سواحل مكران، فاز مطالعاتي طرح توسعه منطقه انرژي جاسک را از يک سال و نيم پيش آغاز كرد.
در اين همايش كه با حضور «علي لاريجاني» رييس مجلس شوراي اسلامي، «اكبر تركان» دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور، دريادار «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و «جاسم جادري» استاندار هرمزگان در منطقه جاسك به مدت دو روز برگزار شده بود، بر نقش فعال و موثر بانك كارآفرين در انجام فاز مطالعاتي طرح توسعه منطقه انرژي جاسک تأكيد شد.
بر اساس اين گزارش علي لاريجاني در دومين همايش ملي توسعه سواحل مکران و اقتدار دريايي با اشاره به فعاليت‌هاي ارتش در حوزه جنوب شرقي کشور، اظهار داشت: دکتر امير سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با تيزهوشي، تلاش زيادي براي توسعه نيروي دريايي در جاسک به چاه‌بهار کرده است و اگر چه ايشان نظري براي کمبود امکانات نيز دارند، به حق است.
وي اضافه کرد: خوشحاليم که براي توسعه مناطق مختلف کشور، افراد و مسئولان دور هم جمع مي‌شوند و در فضاي معقول، مسائل را مورد بررسي قرار مي‌دهند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران، تاکيد کرد: توسعه مدنظر در اين منطقه بايد دو وجهي باشد به نحوي که هم توسعه امنيتي و هم دفاعي را به دنبال داشته باشد و هم توسعه اقتصادي را در بعد منطقه‌اي و کلان با هدف تأمين منافع ملي دربر گيرد.
لاريجاني با بيان اينکه بيشترين جنگ‌ها حتي در سه دهه اخير در منطقه خليج فارس رخ داده است، ادامه داد: اگر از قبل ما به مناطق ساحلي بيشتر توجه داشتيم، مي‌توانستيم در دفاع خيلي موفق‌تر عمل کنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان ضمن اشاره به پتانسيل هاي اقتصادي مناطق ساحلي كشور از منطقه جاسک و سواحل مکران به عنوان پيشاني کشور ياد كرده، و گفت: در مجلس نيز پيگيري‌هاي لازم در راستاي تحقق اهداف توسعه‌اي پيرامون جاسک با حساسيت دنبال خواهد شد.
همچنين در ادامه اين مراسم، اکبر ترکان دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، ضمن تأكيد بر نقش بانك كارآفرين در انجام فاز مطالعاتي طرح توسعه منطقه انرژي جاسک، اظهارداشت: طي سال 91 در مرکز تحقيقات استراتژيک مطالعاتي در مورد توسعه سواحل مکران متکي بر ظرفيتهاي نفت و گاز و ظرفيتهاي جغرافيايي صورت گرفت.
وي گفت: در آن مطالعات چابهار، جاسک و زرآباد سه نقطه تمدني مورد نظر و متمرکز براي توسعه منطقه مذکور بودند.
اين مقام مسئول با بيان اينکه طي سال گذشته ميزان حمل و نقل دريايي از بندر شهيد رجايي به 70 ميليون تن و از بندر امام به 52 ميليون تن رسيده است، اضافه کرد: اين در حالي است که ميزان حمل و نقل دريايي از بندر چابهار که در ساحل جنوب شرقي کشور قرار دارد به 2 ميليون تن نيز نرسيده است و اين نشان از اين دارد که ما در چابهار کماکان به اهداف خود نرسيده‌ايم.
ترکان در ادامه با اشاره به خطوط انتقال نفت و گاز از سرخس و نکا به جاسک، يادآور شد: به زودي سهم مصرف نفت و گاز چين و هند از کل بازار به 35 درصد خواهد رسيد و در واقع بازار از سمت اروپا به سمت اين دو کشور سوق پيدا مي‌کند.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، از احداث خط انتقال گوره (روبروي جزيره خارک) به سمت جاسک خبر داد و افزود: با ايجاد اين ظرفيتها، پالايشگاه نفتي، مجموعه‌هاي پتروشيمي و صنايع جانبي نيز براي جاسک مورد مطالعه و طراحي قرار گرفته است.
وي در بخش پاياني از سخنان خود با اشاره به ظرفيتهاي سواحل مكران و جنوب کشور گفت: اين منطقه از کشور ظرفيت احداث پنج سد بزرگ را نيز دارد.
همچنين در اين همايش امير حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اهميت سواحل مکران گفت: جمهوري اسلامي ايران با داشتن حدود 3000 کيلومتر از مرزهاي آبي و دريايي، کشوري دريايي است و يک کشور دريايي بايد قادر باشد از سواحل و درياهاي متعلق به خود در جهت توسعه و پيشرفت کشور استفاده‏هاي لازم را ببرد.
وي هدف از برگزاري دومين همايش ملي توسعه سواحل مکران و اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران را فراهم شدن بسترهاي لازم براي تحقق اوامر فرماندهي معظم کل قوا در استفاده از دريا و سواحل آن و بهره‏برداري از نعمات و گنج‏هاي خدادادي نهفته در اين بخش از کشورمان براي پيشرفت کشور عنوان کرد.
گفتني است، بانک کارآفرين و گروه مالي آن در راستاي عمل به مسؤوليت هاي اجتماعي خود، با همكاري نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، ساخت درمانگاه عمومي مجهزي را در اين منطقه در دستور کار خود قرار داده اند. بر اساس توافقات انجام گرفته- هزينه ساخت درمانگاه مذكور كه به صورت رايگان به عموم مردم شهرستان جاسك خدمات رساني خواهد كرد- از سوي بانك كارآفرين و شركت سرمايه گذاري وابسته به اين بانك، تامين مي شود و خدمات پزشكي و دارويي رايگان نيز از سوي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي تامين مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن