تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802754333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈ تب ویلا سازیˈ اراضی کشاورزی استان اردبیل را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈ تب ویلا سازیˈ اراضی کشاورزی استان اردبیل را تهدید می کند اردبیل- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: گسترش ویلا سازی بزرگترین تهدید برای اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور و استان اردبیل است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عدیل سروی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان، بهره برداران و تولیدکنندگان نمونه استان اردبیل افزود: امروز متاسفانه در جامعه ما خانه دوم وسوم و ویلا داشتن در مناطق خوش آب و هوا و عمدتا روستاها رواج پیدا کرده و این بزرگترین تهدید برای منابع طبیعی و اراضی کشاورزی می باشد.
وی با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: 800 سال زمان می برد تا یک سانتی متر خاک زراعی تولید شود وما بی توجه به امنیت غذایی ، اشتغال و تولید ثروت برای کشور به خاطر راحت طلبی و منافع خود در همه جا اقدام به ساخت وساز می نمائیم.
او گسترش بی رویه شهرها، کمبود فضای سبز و آلودگی هوا را از جمله اثرات تخریب زمین های کشاورزی و منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: این نعمت های خدادادی تنها برای نسل فعلی نیست بلکه نسل های آینده هم در آن حق دارند وما باید به آیندگان پاسخگو باشیم.
سروی بیان کرد: استان اردبیل با تولید 4 درصد کل محصولات کشاورزی ایران و داشتن رتبه زیر 10 کشوری در تولید هشت محصول عمده و راهبردی یکی از قطب های کشاورزی ایران می باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: مجموع تولید محصولات کشاورزی و دامی استان اردبیل سه میلیون و 800 هزار تن می باشد که سه میلیون تن آن محصولات زراعی و 800 هزار تن دام و فراورده های دامی است.
او گفت: با توجه به وجود این پتانسیل ها ، چالش های اساسی نیز در حوزه کشاورزی استان اردبیل وجود دارد که مهمترین آن را کاهش منابع آبی ، سرمایه گذاری و تولید محصولات سالم و ارکانیگ ذکرکرد.
سروی با بیان اینکه ایران از لحاظ تولید تنوع محصولات باغی در دنیا رتبه چهارم را دارد، افزود: ارزش افزوده درمحصولات باغی بسیار است و داشتن 270 هزار هکتار باغ در استان اردبیل پتانسیل بسیار خوبی برای استان می باشد.
او از احداث 600 هکتار باغ جدید و نوسازی 400 هکتار باغ قدیمی استان درسال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سفراخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان 16طرح 16 هزار هکتارتوسعه علمی باغ تهیه و تقدیم ایشان شد که با عملیاتی شدن و اجرای آن شاهد دگرگونی در استان خواهیم بود.
به گفته وی ، پرداخت خسارت به باغداران آسیب دیده از سرمازدگی فروردین ماه شروع شده و جمعا 250 میلیارد ریال غرامت به آنها پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این آیین گفت: همه ما وامدار کشاورزان و تولیدکنندگان هستیم چون این زحمتکشان رزق و روزی مردم را تامین می کنند.
طاهر شریفی با اشاره به تولید و برداشت بیش از 11 تن محصول از هر هکتار توسط یک کشاورز و برداشت 3 الی 4 تن از همان محصول توسط کشاورز دیگرگفت : این امر غیر قابل پذیرش بوذده و بیانگر این است که ما مسوولین وظیفه خود را به درستی انجام نداه ا یم .
وی راضی نشدن به وضع موجود را وظیفه همه دانست و اظهار کرد: سال دیگر اگر وضع به همین منوال باشد نشان می دهد که ما نتوانسته ایم مدیریت جهادی انجام دهیم.
در پایان این آیین از 25 نفر از تولیدکنندگان، بهره برداران و کشاورزان نمونه استان اردبیل با اهدای لوح و جوایزئی تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
1234/530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن