تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802479184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی انگیزگی رتبه علمی دانشگاه علامه را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون پژوهشی دانشگاه علامه: بی انگیزگی رتبه علمی دانشگاه علامه را کاهش داد تهران - ایرنا- معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران می گوید: استادان این دانشگاه در طول سال های گذشته بسیار بی انگیزه بودند و همین مساله باعث افت رتبه (رنکینگ ) علامه در میان دانشگاه های داخلی و خارجی شده بود.


شجاع احمدوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد مسایل پژوهشی بیش از آموزشی در مشخص شدن رتبه علمی (رنکینگ) دانشگاه ها تاثیرگذار است .
وی بدون اشاره به رتبه کنونی علامه گفت: دانشگاه ما در سال های گذشته نتوانست جایگاه معتبری بدست بیاورد. مهم ترین دلیل این مساله نداشتن آرامش در میان اعضای هیات علمی و عدم وابستگی آنها به دانشگاه بود.
وی ادامه داد: اعضای هیات علمی افراد بسیار پرکاری هستند اما بازخورد عملکرد آنها در دانشگاه مشخص نبود. در دوره جدید یکی از تلاش های اصلی بازگشت آرامش و اعتماد به نفس به استادان است .
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: برای بهبود وضعیت دانشگاه برنامه های 5 ساله خود را تدوین کرده ایم اما نکته جالب این است که در همین مدت کوتاه نشانه هایی از تغییر در توان عملکرد دانشگاه احساس می شود .
وی تصریح کرد: دانشگاه علامه در سال 91 تنها 600 مقاله ارایه داده بود اما در سال 92 این تعداد به 1043 رسید که بخش عمده آن در 8 ماه اخیر ارسال شده است. در طرح های پژوهشی نیز ما در سال 91 تنها 75 میلیون تومان جذب اعتبار داشتیم اما این رقم ازمهرسال 92 به مبلغ 2 میلیارد رسیده است.
وی اظهار داشت: دلیل این مساله زنده شدن انگیزه استادان و بازگشت اعتماد آنها است که البته همچنان با ایده آل ها فاصله زیادی دارد.
احمدوند با اشاره تعداد عناوین کتاب های چاپ شده در دانشگاه علامه، گفت: در سال 91 تنها 13 عنوان کتاب که اکثر آنها چاپ دوم بود منتشر شد اما در این مدت کوتاه 22 عنوان کتاب به چاپ رسید. در حال حاضر نیز 45 عنوان اثر جدید برای چاپ به دست ما رسیده که به زودی کارهای لازم را در خصوص این عناوین انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه شرایط جدید به بهبود وضعیت رتبه دانشگاه علامه کمک می کند ، افزود: بهتر است وضعیت ما با سایر دانشگاه های علوم انسانی مقایسه شود. در دانشگاه های علوم پایه مقاله نوشتن بسیار آسان و سرمایه گذاری های زیادی نیز صورت می گیرد درحالی که در حوزه علوم انسانی این گونه نیست .
احمدوند خاطرنشان کرد: متاسفانه در دانشگاه علامه، علوم انسانی به هیچ عنوان کاربردی به حساب نمی آمد و این درحالی است که رشته های علوم انسانی می تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه اولویت های دانشگاه علامه مشخص شده است، گفت: به طور مثال مقام معظم رهبری در خصوص مساله جمعیتی صحبت کردند و ما به عنوان دانشگاهی که رشته جمعیت شناسی را تدریس می کنیم باید تمام تلاش خود را در این راستا انجام دهیم.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه در پایان گفت : کتابخانه دانشگاه به هیچ عنوان در شان دانشگاه بزرگی چون علامه طباطبایی نمی باشد و خوشبختانه توانستیم در دو هفته اخیر با تزریق بودجه ای صاحب کتابخانه الکترونیکی مناسبی شویم.
فراهنگ **9118**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن