تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو مرد در شب، جن دره ظلمت و داستان زندگی اقلیت یهودی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دو مرد در شب، جن دره ظلمت و داستان زندگی اقلیت یهودی در ایران فرهنگ > کتاب - «خران در خزان» مجموعه داستان‌هایی است که نویسنده در آن توانسته تلفیقی هنرمندانه میان فرم و زبان ایجاد کند و در کوتاه‌ترین شکل روایت هر آنچه را که آمالش است به سوی مخاطبش روانه کند.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «خزان در خزان» نوشته گودرز شکری از سوی انتشارات نیستان روانه بازار نشر شد. در توضیح کتاب آمده است: «اگر حتی به ضرب‌المثل‌ها هم کاری نداشته باشیم و تنها به این باور قدیمی تکیه کنیم که همیشه از جایی که هیچ انتظاری از آن نداریم باید انتظار کشف یک خرق عادت را داشته باشیم، آنگاه می‌توانیم بگوییم که تورق مجموعه داستان کم حجم «خران در خزان» اثر گودرز شکری را نیز باید یک خرق عادت و اتفاق در خور اعتنا در فضای ادبیات داستانی ایران دانست.»
«خران در خزان» مجموعه داستان‌هایی است که نویسنده در آن توانسته تلفیقی هنرمندانه میان فرم روایی و زبان و لفظ ایجاد کند و در کوتاه‌ترین شکل روایت که خصیصه ذاتی داستان کوتاه است هر آنچه را که آمالش است به سوی مخاطبش روانه کند.

داستان‌های او در این مجموعه با روایت ساده و سرراستی در مورد زندگی اقلیت یهودی در ایران آغاز می‌شود که سعی دارد برخی باورهای رایج غلط در مورد آنها را به پیش چشم مخاطب خود بکشاند. داستانی که هیچ دغدغه فرمی ندارد، اما محتوای بارز و شیوه بازگویی عادات و باورهای رایج در مواجه با یک اقلیت مذهبی در آن بسیار جسورانه روایت شده است.

جسارت اما در داستان‌های دیگر این مجموعه از جمله داستان‌های «دو مرد در دل شب» و «در اندرون من خسته دل» به سمت ساخت کاراکترهای منفرد و بسیار خاص پیش می‌رود. کاراکتری که در در داستان دو مرد در قالب یک انسان به ظاهر بی خیال و سرخوش و در باطن بسیار هوشمند نمایان شده تا نویسنده بتواند تضادهای درونی انسان را از زاویه روایت داستانی گاه طنزگونه خود به تصویر بکشد. در داستان در اندرون من خسته دل اما این خاص بودن به سمت بازنمایی انسانی متمایل می‌شود که بسیار درون‌گرا و به ظاهر منفعل است که در پس این انفعال از خود چهره‌ای مواج و بسیار پر جوش و غرور به تصویر می‌کشد که مدعی است در صورت داشتن موقعیتی خاص می‌توانست کمی بیشتر از این انفعال بیرون بیاید.

استراتژی شکری در داستان «جن دره ظلمت» اما از خلق شخصیت‌هایی متضاد به سمت ساختن فضایی وهمی تغییر می‌کند و او داستان انسان‌ها در مواجهه با فضایی خوفناک که ناشی از توهم حضور جن در یک منطقه زیستی انسانی است به تصویر می‌کشد و از منظر این موجود به عنوان یک آلترناتیو بیرونی سعی در سوق دادن کارکترهای داستانی‌اش در واکاوی در خودشان دارد.

مجموعه داستان «خزان در خزان» در 62 صفحه و با قیمت 4هزار تومان منتشر شده است.   6060



شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 10:45:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن