تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان بايد مديريت جهادي براي تحقق اهداف اقتصادي و فرهنگي داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۳۲ب.ظ)
حدادعادل در سخنراني پيش از خطبه‌هاي قم: مسئولان بايد مديريت جهادي براي تحقق اهداف اقتصادي و فرهنگي داشته باشند نماينده مردم تهران در مجلس مديريت جهادي را متوجه مديران و مسئولان کشور دانست و تصريح کرد: هر کس در نظام اسلامي داراي سمت و مسئوليتي است بايد مديريتي جهادي براي تحقق اهداف اقتصادي و فرهنگي داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامعلي حدادعادل ظهر امروز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: چهار خصوصيت مهم از سوي رهبر معظم انقلاب براي اقتصاد مقاومتي عنوان شده است.
وي افزود: درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتي در بيانات رهبري مورد توجه قرار گرفته و اين بدان معناست که بايد براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي بر استعدادهاي داخلي خودمان تکيه کنيم؛ از ديگر مسائل بايد به مردم‌گرا بودن اقتصاد مقاومتي توجه داشت و رهبر معظم انقلاب نيز بر همين اساس چند سال پيش سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي را ابلاغ فرمودند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ويژگي دانش‌بنيان بودن اقتصاد مقاومتي خاطرنشان کرد: به همين دليل رهبر معظم انقلاب همواره بر توسعه علم و دانش تاکيد دارند زيرا اگر در علم عقب بمانيم بايد در اقتصاد هم دستمان به سوي بيگانگان دراز باشد.
وي ادامه داد: ايشان مردم را به خريد کالاي داخلي و توليدکنندگان را نيز به توليد کالاي با کيفيت توصيه کرده‌اند زيرا اين امر موجب افزايش کار و توليد و شغل شده و در نهايت کنترل نقدينگي و تورم را در پي خواهد داشت.
حدادل عادل تصريح کرد: بر اثر تبليغات بيگانگان و نفوذ فکري و فرهنگي آنها در همه جوامع اسلامي و از جمله ايران اسلامي، بايد قبول کنيم که از سبک زندگي اسلامي دور مانده‌ايم.
وي افزود: بسياري از رفتارهاي ما در زندگي اسلامي نيست؛ مصرف ما اسلامي نيست و توليد، سليقه‌هاي زندگي، برخي سنت‌هاي غلط و مواردي از اين دست اسلامي نيستند.
حدادعادل با تاکيد بر بازگشت به سبک زندگي اسلامي براي خارج شدن از اين دايره باطل عنوان کرد: اين مسئله آنقدر اهميت دارد که اگر سال‌ها خطباي نماز جمعه در سراسر کشور سخنان خود را به توضيح و تبيين ابعاد سبک اسلامي زندگي اختصاص دهند مبالغه نشده است.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به ارتباط شعار سال 93 و اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: آوردن عنوان اقتصاد در شعار امسال امري غيرمنتظره نبود ولي ذکر نام فرهنگ در کنار اقتصاد با افزودن دو قيد يعني عزم ملي و مديريت جهادي بايد مورد بررسي بيشتري قرار گيرد.
وي ادامه داد: فرهنگ اساس جامعه اسلامي و مايه حيات آن است؛ فرهنگ همان باور جمعي است که در اين کشور فرهنگ اسلامي منشأ انقلاب هم شده است.
حدادعادل با بيان اينکه به فرموده رهبر معظم انقلاب فرهنگ براي جامعه در حکم هوا براي زندگي است، خاطرنشان کرد: ايشان در کنار اقتصاد بحث فرهنگ را هم مطرح کردند تا مبادا ما تصور کنيم توجه به مسئله اقتصاد بايد ما را از توجه به فرهنگ غافل کند؛ شايد يک علت اينکه ايشان فرهنگ را کنار اقتصاد گذاشتند اين بوده باشد که بعضي فکر کرده‌اند حالا که ما با آمريکايي‌ها و غربي‌ها يا همان 1+5 وارد مذاکره شده‌ايم پس خوب است از ارزش‌ها و آرمان‌هاي اسلامي خودمان دست برداريم.
حدادعادل خاطرنشان کرد: کشورهاي اسلامي که براي پيشرفت دست از ارزش‌هاي خود برداشتند خسر الدنيا و آخرت شدند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به قيود عزم ملي و مديريت جهادي در شعار امسال اشاره کرد و افزود: رهبري همه ملت ايران را مخاطب قرار داده‌اند به اين معنا که براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي و فرهنگ ديني همه مردم بايد احساس وظيفه کنند و هيچ کس نيست که در عرصه فرهنگ و اقتصاد خود را مخاطب نداند و مسئول نشناسد.
وي مديريت جهادي را متوجه مديران و مسئولان کشور دانست و تصريح کرد: هر کس در نظام اسلامي داراي سمت و مسئوليتي است بايد مديريتي جهادي براي تحقق اهداف اقتصادي و فرهنگي داشته باشد.
حدادعادل گفت: به اقتصاد مقاومتي نخواهيم رسيد مگر اينکه کشور در امنيت و آرامش باشد؛ اين دو مهم لازمه رسيدن به اين اهداف هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن