تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب کانون کارگردانان، جشنی با 2 سال تاخیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شب کانون کارگردانان، جشنی با 2 سال تاخیر تهران - ایرنا - بعد از 2 سال وقفه ، پنجمین شب کانون کارگردانان، در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برگزار و از مجید مجیدی، خسرو سینایی و حمید نعمت الله کارگردان های سه نسل سینمای ایران تقدیر شد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، در این مراسم دو تقدیر دیگر صورت گرفت که اولی دیپلم خوش آمدی به مصطفی کیایی به عنوان نسل چهارم فیلمسازانی که به سینما آمده است و دیگری تقدیر از خانواده زنده یاد جهانگیر جهانگیری یکی از اعضای کانون کارگردانان بود.
در ابتدای این مراسم داریوش فرهنگ گفت: امشب پنجمین شب کانون کارگردانان است. این جشن در شب میلاد مولی علی (ع) برگزار شده و به همه کارگردانان و سینماگرانی که امشب در این مراسم حضور پیدا کرده اند، خوش آمد می گویم.
وی افزود: قرار بود این مراسم و این جشن دوستانه 2 سال پیش برگزار شود، اما اجازه ندادند تا این جشن در هیچ کجا برگزار شود.
فرهنگ ادامه داد: خواستیم جشن را در خانه خودمان، خانه سینما برگزار کنیم که درب خانه مان را قفل و زنجیر کردند اما بعد از گذشت این 2 سال، شورای مرکزی کانون کارگردانان گوشه ای از کار را گرفتند تا ما بتوانیم امشب صمیمانه در کنار هم قرار بگیریم و با هر سلیقه و کنش و واکنشی در کنار هم این جشن را برگزار کنیم.
کمال تبریزی رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان نیز در این مراسم با اشاره به برطرف کردن اختلافات درون صنفی بدور از حواشی رسانه ای، بر ضرورت وضعیت امنیت شغلی و بیمه بیکاری خانه سینما تاکید کرد.
وی گفت: باید رابطه 2 طرفه بین ما و مسئولان دولتی سینما وجود داشته باشد. ما باید همدیگر را درک کنیم، سینماگران باید بدانند که مدیران سینمایی در چه چارچوبی می توانند به ما کنند و مدیران دولتی نیز باید بدانند که ما صنفی هستیم که باید استقلال خود را داشته باشیم و ما را تشویق کنند تا بتوانیم به استقلال خود دست یابیم.
تبریزی با اشاره به این که همه ما یک گذشته ای در سینمای ایران داریم، بیان کرد: از همه همکاران خود می خواهم که به خاطر دعواهای بچه گانه، سعی نکنیم این گذشته را خراب کنیم و سعی نکنیم سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را که در جشنواره های مختلف موفقیت به دست آورده اند زیر سوال ببریم. بهتر است به این فکر کنیم که آینده ای در پیش داریم و که باید آن را پشت سر بگذاریم.
در ادامه این مراسم علیرضا داود نژاد با معرفی خسرو سینایی به عنوان نسل اول کارگردانان سینمای ایران، گفت: جریانی در سینمای ایران وجود دارند که اتفاقا جریان پرنفوذی هم هستند که از نگاه های خلاق و چشمهای باز زیاد خوششان نمی آید.
او ادامه داد: به همین دلیل است که خسرو سینایی در این سال ها کم کار شده بود. اما این غلط است که وی از کار محروم است بلکه این سینما است که از کارکردن خسرو سینایی محروم مانده است.
این کارگردان سینما در ادامه درباره وضعیت سینما ایران گفت: وضعیت ظرفیت های نمایشی ما اسف انگیز است. در حدود بیش از یک هزار شهر ایران فقط 60 شهر سالن سینما دارند. مجموع این سالن ها در حدود 300 سالن که از زمان قبل از انقلاب کمتر است. همچنین 80 درصد درآمد سینماها مربوط به 50 تا 60 سینما است.
داوود نژاد تصریح کرد تلویزیون بازار مهمی برای سینما است که گاهی هست و گاهی هم نیست. همچنین شبکه نمایش خانگی که با آفت تکثیر غیرمجاز مواجه است. نمایش های غیرقانونی که در این بین بی داد می کند.
وی افزود: همه این عوامل دست به دست هم می دهد تا دهها میلیون ایرانی رو به بازار سیاه ببرند و یا پای برنامه های ماهواره بنشینند و برنامه ها و سریال های دوبله شده تماشا کنند. البته برخی اسپانسرهای قدرت نامشروع هستند که حتما از این وضعیت بهره می برند.

*سینما به تک افراد متکی نباشد
خسرو سینایی نیز پس از دریافت تندیس کانون کارگردانان ضمن تأکید بر اعتماد متقابل مسئولین سینما و سینماگران گفت: سینما حرفه ای با فراز و نشیب های فراوان است. همه ما سختی کشیدیم و از شکست فیلم های خود ناراحت شدیم ولی این طبیعت سینما است. این موضوع فقط مختص به کشور ایران نیست.
او ادامه داد: به مسئولان این نکته را می گویم که فیلمسازان جوان بسیار با استعداد هستند. ولی من 47 سال است که منتظرم سینمای ما به تک افراد متکی نباشد. بلکه امکاناتی فراهم شود تا سیستم سینمای ما بتواند با سیستم هایی که در سینماهای جهان وجود دارد برابری کند.
وی تصریح کرد برای سینمای موفقی که داریم سیستم های محکم تری نیاز است. ولی هنوز آن سیستم ها شکل نگرفته است. اما به این نکته اشاره کنم که به فیلمسازان خوب خود اعتماد کنید.
در بخش دیگر برنامه کامپوزیا پرتوی به روی صحنه آمد و درباره سینمای مجید مجیدی گفت: سال 60 ، سال کشف و ظهور فکرهای تازه و خوب بود. این موضوع من را کنجکاو می کرد تا هربار کارهای یک فیلمساز را دنبال کنم.
وی افزود: در سال 69 یک فیلم خیلی جسور در حوزه کودک داشتیم به اسم ˈبدوکˈ که برای ˈمجید مجیدیˈ بود. این فیلم در حیطه سینمای کودک بود اما برای کودک نبود. این فیلم بعدها موفق شد و همه به دنبال پیام آن فیلم بودند.

*فیلم محمد(ص) تا چهار یا پنج ماه آینده آماده می شود
مجید مجیدی که به عنوان کارگردان نسل دوم سینما ایران در این جشن مورد تقدیر قرار گرفت بعد از دریافت تندیسش گفت: استعدادهای خوبی در سینما داریم که البته ابزارها نسبت به استعدادها خیلی کم هستند ولی می توان شرایط را به گونه ای مهیا کرد که از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.
او همچنین در این مراسم گفت: من در این مراسم از منوچهر انوار تشکر می کنم. زیرا او معمار سینمای ایران بود و بنای درستی را در سینمای ایران گذاشتند.
او در ادامه درباره وضعیت فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) توضیح داد: انشاالله فیلم تا چهار یا پنج ماه آینده آماده می شود و برای فرصتی که فیلم به نمایش درآمد برای خبرنگاران حرف هایی دارم که حتما خواهم زد.
در بخش تقدیر از سینماگر نسل سوم از علی ژکان دعوت شد تا به روی صحنه بیاید و درباره حمید نعمت الله سخنرانی کرده و از او تجلیل کند که ژکان در سخنانی گفت: ما دستاوردی بعد از انقلاب داشتیم و کارگردان های ما توانستند یک هویت تهیه کننده کارگردان پیدا کنند.
وی افزود: از دوره خسرو سینایی و همکاران او در دهه 40 سینمای جدی ایران آغاز شد. در این دوران کارگردان ها با تلاش زیاد سعی کردند فیلم های فرهنگی و هنری بسازند و فقط جهت گیری تجاری و گیشه ای نداشته باشد.
ژکان ادامه داد: تهیه کارگردان به این معنی است که بخشی از تهیه کننده در بخش خصوصی است و تمایلی به دولتی شدن خود ندارد و از طرفی کارگردانی است که تلاش می کند فیلم خود را بسازد.

*شب قشنگی می شد اگر همه بودند
در این مراسم همچنین از کامران قدکچیان به عنوان فیلمسازی که برای صنف کارگردانان مفید بوده است تقدیر شد که او نیز درباره این جشن گفت: شب قشنگی می شد اگر دوستانی که در این جشن نیستند هم در این مراسم حضور داشتند.
سیروس الوند که برای تقدیر از قدکچیان به روی صحنه آمده بود نیز گفت: یک جمله ساده ای است که من مدت ها آن را زمزمه می کنم، جمله این است که کار بالاترین تفریح یک فرد است و این به آن معنا است که تا امروز نزدیک به 3 سال است که من تفریح نکرده ام، در واقع در این 3 سال فهمیدم که کار کردن و کار نکردن یعنی چه.
وی افزود: قدکچیان، سال ها عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان بوده و همیشه حاضر و آماده و با خلوص نیست کار صنفی انجام داده است. او شرافت زیادی در کار خود دارد و جزو کارگردانانی است که احترام بسیاری برای نویسنده فیلمنامه قائل است.
عکس یادگاری از تقدیر شدگان پنجمین شب کانون کارگردانان پایان بخش این مراسم بود که با حضور خسرو سینایی، مصطفی کیائی، حمید نعمت الله، کامران قدکچیان و مجید مجیدی انجام گرفت.
محمدرضا جعفری جلوه رئیس بنیاد سینمایی فارابی، همایون اسعدیان، احمدرضا درویش، مجید مجیدی، روح الله شاهسواری، تهمیه میلانی، محمد نیک بین، محمدعلی سجادی، نیکی کریمی، محمدحسین لطیفی، جهانگیر کوثری، رخشان بنی اعتماد، محمدمهدی عسگرپور، حمید نعمت الله، بهروز شعیبی، رضا میرکریمی، داود میرباقری، فرهاد توحیدی، کمال تبریزی، داریوش فرهنگ، کامبوزیا پرتوی، خسرو سینایی، فرشته طاهرپور، سامان سالور، مصطفی کیایی، علیرضا داود نژاد، قدرت الله صلح میرزایی، نوید محمودی، سید ضیاءالدین دری، مسعود ده نمکی،هادی مقدم دوست، علی ژکان، علیرضا امینی، سیروس الوند، محمد مهدی عسگرپور و مازیار میری از جمله مهمانانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
فراهنگ(3)**9246**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن