تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819843365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت همگانی پزشکان در حوزه گردشگری سلامت هموار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشارکت همگانی پزشکان در حوزه گردشگری سلامت هموار شد تهران - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از امکان مشارکت همه پزشکان کشور در حوزه گردشگری سلامت خبر داد.


مرتضی رحمانی موحد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد همه پزشکان کشور می توانند در بخش گردشگری سلامت وارد شوند و به درمان بیماران کشورهای دیگر اقدام کنند.
هر شخصی که طی زمان دستکم 24 ساعت به دلیل مسائل مرتبط با سلامت (بهداشتی و درمانی) از کشوری بازدید کند و از تسهیلات بهداشتی آن کشور برای بهبودی و سلامتی خود استفاده کند، گردشگری سلامت خارجی نامیده می شود.
رحمانی افزود: البته این مشارکت شرایطی دارد که برای مثال آشنا بودن پرستاران و پزشکان یاد شده به زبان خارجی از جمله این شرایط است.
وی اظهار کرد برای پذیرش گردشگران سلامت باید بیمارستان های کشور از نظر ارایه خدمات درمانی و پزشکی آماده باشند و این مراکز از تجهیزات کامل برخوردار شوند.
معاون گردشگری گفت: برای جذب گردشگران سلامت باید اقدامات آماده سازی مراکز درمانی به خوبی صورت گیرد تا بیماری که به کشور سفر می کند به درستی از امکانات هر منطقه استفاده کند.
وی افزود: ایران دارای امکانات زیادی در حوزه گردشگری سلامت است که از آبگرم ها گرفته تا بیمارستان های مجهز از جمله این پتانسیل ها است و باید برای جذب گردشگر خارجی به خوبی در این زمینه برنامه ریزی کرد.
رحمانی در پاسخ به این پرسش که گردشگران سلامت از چه کشورهایی به ایران سفر می کنند گفت: معمولا از کشورهای همسایه مانند عراق، جمهوری آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران سفر می کنند.
وی افزود: این گردشگران عموما به همراه اعضای خانواده خود سفر می کنند که برخی برای درمان و برخی هم برای سیاحت می آیند و باید برای آنان بسته های جداگانه گردشگری سلامت طراحی شود.
معاون گردشگری در باره آمار ورود گردشگران سلامت به کشور گفت: به طور دقیق مشخص نیست که چه میزان گردشگران سلامت و درمان به ایران می آیند زیرا نمی توان گفت که چقدر از منافع اقتصادی این شاخه گردشگری به سمت زیر ساخت های درمانی و سلامت کشور سوق می یابد.
فراهنگ (4) ** 1569**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن