تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818164159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداد عادل: امواج رادیو آسانتر از مرزها عبور می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حداد عادل: امواج رادیو آسانتر از مرزها عبور می کند تهران – ایرنا – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رادیو جنبه جهانی دارد، گفت: این رسانه کمتر از تلویزیون سروصدا و حاشیه دارد و امواج آن آسانتر از مرزها عبور می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حداد عادل شامگاه امروز شنبه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا در تهران افزود: دشمنان انقلاب با توطئه های فراوان همواره سعی کرده اند کانال های ماهواره ای جمهوری اسلامی ایران را از عرصه جهانی خارج کنند اما رادیو با قدرت و آرامش به راه خود در همه عرصه ها ادامه داده است.
حدادعادل با بیان اینکه رادیو برای نسل ما در طول سالهایی طولانی تنها وسیله ارتباط جمعی به حساب می آمد، خاطرنشان کرد: شاید خیلی ها تصور می کردند که با آمدن تلویزیون، رادیو به موزه برود اما عملا اینگونه نشد و اکنون هر دو با قوت در صحنه حضور دارند.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: رادیو توفیق و تاثیر کمتری از تلویزیون ندارد اما کمتر از آن، گرفتار سر و صدا و حاشیه سازی است. به همین دلیل، دنیای دست اندرکاران رادیو آرام تر از تلویزیون است.
وی تصریح کرد: گوش کردن آسان، حمل و نقل راحت و ارزان بودن رادیو سبب شده است تا این رسانه همچنان جایگاه خود را در میان شهروندان حفظ کند.
«بنی کو» مدیر برنامه های اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه نیز در این مراسم اظهار داشت: رادیو قبل از ورود اینترنت، پنجره مستقیم رو به خارج برای جوانان جوامع مختلف بود.
وی افزود: رادیو اکنون رقابتی بسیار سنگین با سایر رسانه ها همچون اینترنت دارد. با این حال، ما به آینده آن خوش بین هستیم.
مدیر ژاپنی برنامه های اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه خاطرنشان کرد: رادیو علاوه بر قابل دسترس بودن در همه جا، موجب اطلاع رسانی، سرگرمی، آموزش، کم کردن اثرات بلایای طبیعی و شناخت نیازهای بنیادی افراد می شود.
وی گفت: اگر می خواهیم باقی بمانیم باید روی کارهای با کیفیت تمرکز بیشتری داشته باشیم و خوشبختانه اتحادیه ما با داشتن 260 عضو در آسیا و اقیانوسیه در این زمینه گام های مناسبی برداشته است .
ˈمحمد صوفیˈ معاون صدای رییس سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تحولات کمی و کیفی خوبی در عرصه رادیو در جمهوری اسلامی ایران بوده ایم.
وی افزود: افزایش شبکه ها، ایجاد تنوع در برنامه ها، تخصصی کردن شبکه ها، فرهنگ سازی واژگان، بهبود و ارتقای کیفیت، ایجاد انواع کارگاه های آموزشی، راه اندازی دوره های تخصصی و استفاده از توان علمی کشور برای اداره بهینه رسانه، رادیو را تبدیل به رسانه ای پویا، جذاب و تاثیرگذار کرده است.
صوفی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره گفت: جشنواره ابزاری برای خلاقیت رسانه ای و ارتقای کار کیفی برنامه سازان و تعالی فرهنگ برنامه سازی است.
معاون صدای رسانه ملی یادآور شد: سال گذشته رویکرد رادیو تعالی و نگاه متعالی در برنامه سازی بود که خوشبختانه این امر محقق شد.
سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا تا روز دوشنبه هفته جاری با شرکت کارشناسانی از 14 کشور جهان در تهران به فعالیت ادامه خواهد داد.
شبس (1) 1346 ** 9187 ** 1551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن