تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820292547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحد علوم و تحقيقات در زمينه هاي مختلف تجزيه و تحليل داده هاي حجيم فعاليت مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۷ق.ظ)
واحد علوم و تحقيقات در زمينه هاي مختلف تجزيه و تحليل داده هاي حجيم فعاليت مي کند سمينار تخصصي دو روزه ي «مهندس کيفيت و داده هاي حجيم (Big Data)» با حضور استادان، دانشجويان، صنعتگران و صاحب نظران کشور در واحد علوم و تحقيقات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، کامران پي نبر، استاد دانشگاه جورجياتک آمريکا، هدف اصلي خود از سخنراني در اين سمينار تخصصي را به اشتراک گذاشتن تجربيات و تبادل نظرات دانست و افزود: ارتباط و گسترش همکاري بين دانشگاه جورجياتک آمريکا و واحد علوم و تحقيقات براي ايجاد تيمي متشکل از محققان، استادان و دانشجويان، به منظور اجراي پروژه هاي مشترک يکي ديگر از اهداف مد نظر براي برگزاري اين سمينار است.
وي با بيان اينکه داده هاي حجيم (Big Data) جزء محبوبترين زمينه هاي تحقيقاتي در جهان به حساب مي آيد، گفت: روزانه با حجم وسيعي از داده ها روبرو هستيم که همواره در حال تغيير، نوسان و افزايش هستند، که استفاده از آنها در بهبود کيفيت مؤثر و مفيد است.
پي نبر گفت: داده هاي حجيم، حجم مشخص يا تعريف شده اي از داده ها نيست و براي هر سازماني بسته به گستردگي فعاليت آن متفاوت است. به نحوي که براي سازمان هايي کوچک ميزان داده هاي حجيم کمتر از داده هاي است که سازمان هاي وسيع تر با آن روبرو هستند.
وي با اشاره به اينکه داده ها داراي سه مرحله ي جمع آوري، مديريت و تجزيه و تحليل هستند، افزود: در مرحله ي نخست بايد داده ها جمع آوري شوند که اين از طريق سيستم ها و مکانيزم هايي نظير سنسورها، دوربين ها، پرسشنامه ها، فرم هاي اينترنتي و... صورت مي گيرد.
استاد دانشگاه جورجياتک آمريکا، اظهار داشت: نحوه ي چگونگي استخراج خطاها از داده ها و به اصطلاح تميز کردن داده ها، ذخيره سازي آن ها، دسترسي سريع در صورت نياز، مواردي هستند که در مرحله ي مديريت داده ها مطرح مي شوند.
وي از ايجاد تيم هاي تحقيقاتي مشترکي در زمينه هاي مختلف تجزيه و تحليل داده هاي حجيم، از جمله تحليل داده هاي شبکه اي و تصويري با مشارکت و همکاري واحد علوم و تحقيقات خبر داد.
عباس سقايي، مدير گروه مهندسي صنايع دانشکده ي فني و مهندسي واحد علوم و تحقيقات، نيز در اين سمينار، گفت: موضوع داده هاي حجيم (Big Data) و مهندسي کيفيت، موضوعي است که امروزه در دنيا از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
وي با اشاره به اينکه موضوع بحث اين کارگاه آموزشي مهندسي کيفيت و بهبود فرايندها از طريق داده هاي بزرگ و حجيم است و مخاطبين اصلي اين کارگاه پژوهشگران، صاحب نظران، دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلي و استادان و صنعتگران هستند، افزود: در اين کارگاه بيش از 230 نفر از دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد و 60 نفر از دانشجوي دکتري، استادان واحد علوم و تحقيقات و ديگر دانشگاه هاي کشور، صنعتگران صنايع، از جمله ايران خودرو، سايپا و مپنا و... نيز در اين کنفرانس ثبت نام و شرکت کرده اند.
سقايي مهمترين دستاورد اين کارگاه را افزايش قابل قبول فضاي کيفيت در مهندسي صنايع دانست و افزود: اين امر موجب مي شود تا علاوه بر صنعت ديگر دانشگاه ها نيز در اين فضا حرکت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن