تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820911363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانیها در خصوص تاثیرات منفی طرحهای توسعه ی چابهار قابل رفع شدن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان: نگرانیها در خصوص تاثیرات منفی طرحهای توسعه ی چابهار قابل رفع شدن است چابهار - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از نگرانی ها و دغدغه های مطرح شده در خصوص تاثیرات منفی اجتماعی و زیست محیطی طرح های توسعه چابهار قابل رفع و برخی نیز قابل حذف و یا کم اهمیت است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈباقر کردˈ روز پنجشنبه درجلسه بررسی مشکلات و آسیب های ناشی از اجرای طرح های زیربنایی توسعه چابهار از جمله طرح توسعه بندر شهید بهشتی، پتروشیمی و پالایشگاه و خط راه آهن با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان مردم از جمله اعضای شورای شهر و تشکل های مردم نهاد، افزود: نگرانی ها و دغدغه های مردم در خصوص آسیب رسانی این طرح به فضای زیست محیطی چابهار در سه دسته قابل تامل، قابل رفع و برخی نیز قابل حذف و یا کم اهمیت است.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح های کلان و زیربنایی باید تمام ابعاد اجرای پروژه ها، آسیب ها و منافع و زیان ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دست هر شخصی که یک خشت را برای توسعه، سازندگی، رفاه و فعالیت اقتصادی و اجتماعی منطقه بردارد، می بوسیم.
کرد تاکید کرد: طبیعت و محیط زیست زیبای چابهار متعلق به تمام مردم ایران است و برای نسل های آینده نیز این زیبایی های طبیعی باید محفوظ بماند.
وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های صنعتی و اقتصادی در منطقه خاطرنشان کرد: هر صنعتی که بخواهد در منطقه ایجاد شود باید هدفش توسعه پایدار باشد که این توسعه پایدار نیز در صورت توجه به محیط زیست و حفظ شاخص های زیست محیطی قابل تحقق است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست دستور کار جلسه را در راستای شتاب یافتن اجرای طرح های توسعه شهر چابهار عنوان کرد و از مدیران استانی و شهرستانی حاضر در جلسه خواست دیدگاههای کارشناسی خود را در خصوص ˈمسیر راه آهن و تداخل با پارک بهاران و اتصال به شهر زاهدان ˈ ، ˈ جانمایی مکان پتروشیمی و پالایشگاه در مجاورت شهر چابهارˈ و ˈ آلودگی خلیج چابهار و خشک شدن تدریجی آن در نتیجه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهارˈ بیان کنند.
بعد از ارایه دیدگاههای کارشناسی در این نشست، اعضای حاضر با اشاره به اینکه کلیه الزامات و شاخص های زیست محیطی باید در طرح های زیربنایی لحاظ گردد، مصوب کردند در یک ماه آینده کلیه دغدغه های زیست محیطی با همکاری و تعامل کامل سازمان محیط زیست استان و در جلسات کارشناسی مطرح و تصمیمات لازم برای ارایه در جلسه بعدی اتخاذ شود.
در خصوص مسیر راه آهن مقرر شد مشاوران و مدیران اجرایی طرح های جدید را متناسب با دغدغه ها و نگرانی مردم بویژه از دست نرفتن دسترسی مردم به سواحل زیبای دریای بزرگ چابهار، بررسی و همچنین مطالعات و گزارش های زیست محیطی مربوطه ارایه گردد.
در این جلسه در خصوص موضوع پتروشیمی چابهار نیز پس از بحث های مفصل مصوب شد گزارش ها و مطالعات زیست محیطی جدید توسط شرکت توسعه نگین مکران به اداره محیط زیست سیستان و بلوچستان تحویل شود تا الزامات و شاخص های زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست با تعامل کامل برای اجرای این پروژه ملی و راهبردی اعلام گردد.
در این نشست همچنین در خصوص موضوع آلودگی خلیج چابهار و خشک شدن تدریجی آن در نتیجه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان سومین دستور جلسه نیز پس از بحث و بررسی مقرر شد ارزیابی مجددی در خصوص تاثیرات طرح توسعه بندر شهید بهشتی مشاوران اجرای پروژه انجام دهند.
در این جلسه که با دستور وزیر کشور و در پاسخ به انعکاس نگرانی های مردم چابهار در خصوص طرح های توسعه ای چابهار برگزار شد جمعی از مدیران استانی و محلی حضور داشتند که هر کدام متناسب با حوزه های کارشناسی خود مشکلات احتمالی را بیان کردند.
1744/2729
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن