تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805505756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضل بیکاری ایران تنها از دریچه کارآفرینی و توسعه بخش خصوصی حل شدنی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان
معضل بیکاری ایران تنها از دریچه کارآفرینی و توسعه بخش خصوصی حل شدنی است
اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر کارآفرینی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) توسعه بخش خصوصی در اقتصاد ایران را نقش موثری در کاهش یا افزایش نرخ بیکاری دانست و گفت: معضل بیکاری ایران تنها از پنجره کارآفرینی برطرف می شود.



به گزارش خبرگزاری مهر، جولیا روح در همایش تجربیات یونیدو در کارآفرینی پایدار جوانان در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان تصریح کرد: بالابردن مهارتها نیازمند ارتقا سطح سرمایه گذاری و آموزش های مورد نیاز در این زمینه است. وی با اشاره به نرخ بیکاری رسمی ایران که 3/10 درصد اعلام شد و منابع غیر رسمی20 درصد آنرا اعلام می کنند،گفت:36 درصد جمعیت ایران از نظر اقتصادی فعال اند و این در حالیست که سهم زنان  در بازار کار بین 14 تا 16 درصد انتظار می رود. مدیر کارآفرینی سازمان  توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) تصریح کرد: زنان ایرانی در طول سالهای گذشته توانسته اند سطح تحصیلات دانشگاهی خود را تا مرز 50 درصد افزایش دهند. وی اظهار داشت:به طور نسبی ضریب رشد جوانان ایرانی برای اشتغال 63 درصد است که هر ساله یک میلیون نفر آنان وارد بازار کار می شوند و این در حالیست که بازار کار ایران جوابگوی نیاز آنان نمی تواند باشد. روح با اشاره به مهاجرت جوانان ایرانی جهت پیدا کردن چشم انداز بهتری برای کسب و کار گفت: این مهاجرات برای ایران فرار مغزها محسوب می شود که با اتخاذ سیاست های جدید باید زمینه فعالیت آنان در ایران فراهم شود. وی یادآور شد:80 درصد نیروی کار ایران در بنگاههای کوچک و متوسط (sme) اشتغال دارند که 5/96 درصد آنان کسب و کار خرد دارند.

مدیر کارآفرینی سازمان  توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با اشاره به مطابق نبودن مهارت کارکنان با شغل های خود و نبود سیستم حمایتی برای مبتکران و خلاقان در بازار کار ایران گفت:در طی سالهای اخیر ایران از نظر علمی و فناوری پیشرفت های قابل توجهی در بخش های پتروشیمی ،داروسازی ،هوا و فضا داشته و این در حالیست که با تحریم ها گسترده روبرو بوده ولی  مسیر خود را ادامه داده است وی کارآفرینی را به عنوان یک راه حل مناسب برای اشتغال زایی کشورها برشمرد و گفت : یونیدو تلاش می کند که با همکاری کشورها با برگزاری دوره های کارآفرینی برای جوانان و زنان زمینه اشتغال زایی آنان را فراهم سازد. روح تصریح کرد: یکی از دلایلی که یونیدو کشورها را درگیر موضوع کارآفرینی می کند، وجود ظرفیت محدود برای جذب نیروی انسانی در بخش های دولتی است و توسعه بخش خصوصی در کشورها زمینه اشتغال زایی را فراهم می سازد. وی با بیان اینکه از هر 10 شغل در جهان 9 شغل به بخش خصوصی اختصاص دارد گفت: جویندگان کار با موانع و مشکلات بسیاری در کشورها روبرو هستند و آموزش مهارتها می تواند آنان را راحت تر جذب بازار کار کند. مدیر کارآفرینی یونیدو اضافه کرد: بخش خصوصی هر اقتصادی نیازمند به افراد متخصص و خلاق دارد و دولتها باید تلاش کنند تا زمینه رشد استعداد جوانان فراهم شود. وی با اشاره به تجریه یونیدو در کشورهای ارمنستان و اندونزی گفت: در این دو کشور جوانان بسیار با معضل بیکاری روبرو بودند که یونیدو با حمایت های معنوی و آموزش جوانان ،کارآفرینی را در نزد آنان تقویت کردند. روح برقراری ارتباط بین سرمایه گذاران و کارافرینان را از فعالیت های این سازمان بین المللی در کشورهای متقاضی عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش سطح انتقال تکنولوژی و ایجاد زمینه برای شکوفایی خلاقیت جوانان از دیگر فعالیت های یونیدو در کشورهاست. وی ادامه داد: پروژه یونیدو در کشورها باعث ایجاد فرصت برای جوانان در عرصه کارآفرینی و ارایه مشاوره فرایندی کارآفرینی در طول پروژه است. جولیا روح در ادامه سخنان خود گفت: یونیدو به جوانان کمک می کند که چگونه وارد کسب و کار شوند و زنجیره ارزش شامل کارآفرینی و سرمایه گذاری را برای آنان سازمان دهی می شود. وی افزود: زمانی که یک کارآفرین کسب و کار خود را آغاز می کند ادارات یونیدو به این کارآفرین خدمات مشاوره جهت توسعه تکنولوژی و ایجاد ارتباط با سایر کشورها را فراهم می سازد. «مصطفی رناسی»رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در ابتدای این جلسه گفت: فعالیت مهم دولت بسترسازی برای حضور مردم در اقتصاداست و در این راستا باید از تجربه سایر کشورها استفاده کنیم. وی با اشاره به تاسیس مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (مپفا) و ارتباط با یونیدو با هدف تقویت ارتباطات بین المللی افزود : این مرکز با تشکیل شبکه ارتباطی بین کارفرمایان و پیمانکاران زمینه توسعه همکاری های اقتصادی بین دو این دو بخش فراهم می سازد. «علی صفرنورالله» مسوول کمیته کنسرسیوم های صنعتی کمیسیون صنعت و معدن اتاق و رییس مپفا اصفهان تصریح کرد: مپفا با یونیدو همکاری نزدیکی برای استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه را دارد. وی استفاده از تجربیات یونیدو برای پرورش خلاقیت جوانان و بکارگیری ایده های نو برای استان اصفهان را ارزشمند دانست و گفت: با تنظیم قراردادی بین اتاق اصفهان و یونیدو این همکاریها به صورت رسمی دنبال می شود.
 


۱۳۹۳/۲/۱۷ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن