تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815267632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعیت در همه زمینه ها مهم ترین ویژگی شهید مطهری بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
جامعیت در همه زمینه ها مهم ترین ویژگی شهید مطهری بود خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که شهید مطهری منتهی الیه نیست بلکه یک جهت است که باید از او عبور کرد، گفت: الگوگیری و درک این شهید والا مقام برای طلاب ضروری است چرا که در سایه الگوپذیری از این شخصیت ها می توان در مسیر هدایت و رشد قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مراسم تجلیل از مقام اساتید حوزه علمیه معصومیه(س) شهرکرد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و ایام هفته معلم، اظهار داشت: شهید مرتضی مطهری، دانش آموخته مکتب اهل بیت(ع) بود که توانست در تهذیب، بندگی خدا، کسب علم، معرفت، بینش و بصیرت و از همه مهم تر، در نشر علم خود زبان زد خاص و عام شود.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که استاد شهید مطهری در نشر معارف اهل بیت(ع)، تخصصی ویژه داشت، تصریح کرد: ایشان با درک شرایط زمانی، می دانست که در چه زمانی و در چه مکانی باید حضور پیدا کند و به همه شبهه افکنی ها پاسخ دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که شهید مطهری، علم را همراه با بصیرت عرضه می کرد، افزود: اگر شهید مطهری دانشمندی مجاهد بود و همه ویژگی های انسانی را در وجود خود به بالاترین درجه پرورش داده بود، این کار فردی نیست چرا که علم تنها با تحصیل علم حاصل نمی شود.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که شهید مطهری هر چه داشت در سایه لطف و رحمت الهی بود، تصریح کرد: شهید مطهری در همه زمینه ها جامعیت داشت و این جامعیت در سایه عبودیت پروردگار محقق شد؛ بنابراین الگوگیری و درک این شهید والا مقام برای طلاب ضروری است چرا که در سایه الگوپذیری از این شخصیت ها می توان در مسیر هدایت و رشد قرار گرفت.
 
این مقام مسؤول در ادامه به ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رجب، ماه کسب معرفت و مهیا شدن برای همه فضایل انسانی است و می توان گفت که این ماه، مقدمه ماه شعبان و سرانجام آمادگی برای ضیافت الهی است.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، تحمید، تحلیل، تسبیح و تکبیر پروردگار را چهار باب معرفتی برای انسان بیان کرد و افزود: اگر توانستیم باب این چهار گزینه معرفتی را در زندگی خود بگشاییم، به یقین در همه اعمال روزانه ما تأثیر خواهد گذاشت.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که اگر توانستیم خداوند را از همه عیوب و نیازمندی ها پاک بدانیم و به این باور قلبی برسیم که در محض باری تعالی هیچ از خود نداریم، رستگار خواهیم شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این معنای در زندگی های امروزی جای خود را پیدا نکرده است.
 
وی با اشاره به این که شهید مطهری منتهی الیه نیست بلکه یک جهت است که باید از او عبور کرد، ابراز داشت: این مسیر بسیار طولانی، گسترده، وسیع و با ظرفیت است، خیال نکنید که تنها می توان به شهید مطهری رسید و بس؛ هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود می تواند از این دریای عظیم معرفت کسب کند و به جایگاه های بالا برسد و به یقین همه تلاش های مجموعه تعلیم و تعلم نیز در این راستا است./9457/پ202/ب



۱۳۹۳/۲/۱۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن