تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم حضور سرمايه گذاران خارجي در ايران به دليل ابهام در صورت هاي مالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۶ب.ظ)
عدم حضور سرمايه گذاران خارجي در ايران به دليل ابهام در صورت هاي مالي دبير کل انجمن حسابداران خبره ايران گفت: ابهام در صورت هاي مالي شرکت هاي ايراني مانع ورود سرمايه گذاران خارجي به کشور مي شود و با استانداردها و روش هاي بومي کنوني قادر به جذب سرمايه هاي خارجي به کشور نخواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن قاسمي در آستانه برپايي سمينار تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي که روز چهارشنبه 10 ارديبهشت ماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار مي شود با اعلام اين مطلب افزود: مادام که صورت هاي مالي شرکت هاي ايراني با استانداردهاي بين المللي تنظيم نشده باشد، به دليل آنکه سرمايه گذاران خارجي قادر به مقايسه وضعيت و عملکرد مالي شرکت هاي ما با ديگر شرکت هاي دنيا نيستند از سرمايه گذاري در کشور منصرف مي شوند.
وي با اشاره به اينکه در جهان امروز ديگر استانداردها و روش‎هاي بومي و جزيره‎اي به دليل ابهام و نامشخص بودن براي تصميم‎گيرندگان اقتصادي بين‎المللي محلي از اعراب ندارد، تصريح کرد: در صورتي که بين‎المللي نباشيم به سادگي از گردونه اقتصاد جهان کنار گذاشته شده، رقباي بين‎المللي‎شده جاي ما را مي‎گيرند.
قاسمي گفت: حتي در صورت آنکه نسبت به تدوين آيين‎نامه راهبري شرکتي کاملا بومي‎شده- بدون در نظر گيري دغدغه هاي يک سرمايه گذار بين المللي- براي شرکت هاي سهامي در کشور اقدام کنيم، براي سرمايه گذار بين المللي، بودن اين آيين‎نامه با نبودن آن چندان فرقي نمي‎کند.
وي ادامه داد: اگر حسابداري را زبان کسب و کار و تامين مالي را ابزار کسب و کار بدانيم و اگر پذيرفته‎ايم که فضاي غالب بر کسب و کار امروز جهان فضاي بين‎المللي است، بايد از بومي‎سازي‎ها و بومي‎نگري‎هاي افراطي و کليشه‎اي دست برداشته و حرفه‎هاي حسابداري و تامين مالي ايران را آماده ورود به فضاي کسب و کار بين‎المللي کنيم.
دبيرکل انجمن حسابداران خبره ايران با تاکيد بر اينکه مقايسه‎پذيري يکي از شروط لازم براي بين‎المللي‎شدن است، گفت: امروزه جهت‎گيري بازارها و کسب‎وکارهاي جهان به سمت نزديک‎شدن استانداردها و روش‎ها به يکديگر است.
وي ادامه داد: در جهان امروز، اگر کسب و کارها يا بازارهاي يک کشور قصد دارند، مورد توجه فعالان اقتصادي بين‎المللي قرار گيرند، ناگزيرند از استانداردها و روش‎هاي بين‎المللي پيروي کنند تا وضعيتشان براي تصميم‎گيرندگان بين‎المللي ابهام‎آلود نباشد.
قاسمي اظهار داشت: تا زماني که نخستين برخورد ما با هر پديده بين‎المللي بومي سازيست، نمي‎توان، چندان به بين‎المللي‎شدن اقتصاد، بازارها و حرفه‎هاي خود اميدوار بود.
وي گفت: اگر ما به قد و قواره بين‎المللي نيستيم، نبايد استانداردها، روش‎ها و ابزارهاي بين‎المللي را از فرم هاي اصلي خود خارج کنيم؛ بلکه بايد قد و قواره خودمان را به اندازه‎هاي بين‎المللي نزديک کنيم.
وي با اشاره به اينکه به کارگيري استانداردها، روش‎ها و ابزارهاي بين‎المللي هر چند شرط لازم براي بين‎المللي شدن بازارها و حرفه هاي حسابداري و تامين مالي ايران است، اما شرط کافي نيست، خاطر نشان ساخت: آنچه اهميت حياتي دارد، بين المللي کردن نگاه، رويکرد و تفکرتمان است.
دبير کل انجمن حسابدارن خبره گفت: مي بايست ،خود را به عنوان جزيي از پيکره بزرگ بازارهاي بين‎المللي و حرفه هاي بين‎المللي حسابداري و تامين مالي ببينيم. اگر همه استانداردهاي ما هم بين‎المللي شوند، اما نيروي هاي انساني ما قابليت‎هاي حرفه‎اي خود را به اندازه‎هاي قابل قبول بين‎المللي نزديک نکرده باشند، باز هم با مشکل روبرو خواهيم شد، زيرا بين‎المللي شدن بازارها و حرفه‎هاي ما يک فرايند است و بايد تلاش کنيم، همه مراحل مختلف اين فرايند را با موفقيت
طي کنيم.
وي که مسئوليت اجرايي سمينار هفته جاري انجمن حسابداران خبره ايران را نيز بر عهده دارد در ارتباط با موضوع اين سمينار گفت: با توجه به اهداف، برنامه-ها و اهتمام دولت تدبير و اميد در راستاي بهبود روابط بين‎المللي که بي‎ترديد زمينه‎ساز حضور پرقدرت ايران در عرصه‎هاي مختلف جهاني از جمله مناسبات اقتصادي خواهد بود، موضوع سمينار سال جاري "تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين‎المللي" تعيين شده است.
وي تصريح کرد: مطالب اين سمينار علاوه بر فايده‎مندي براي حرفه‎اي‎ها و دانشگاهيان حسابداري، مالي و اقتصاد، جذابيت ويژه‎اي نيز براي فعالان بازارهاي مالي ايران از جمله بازار پول (بانک‎ها) و بازار سرمايه (بورس)، خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن