تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820912527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندونزی از صنعت پتروشیمی ایران کنار گذاشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی
اندونزی از صنعت پتروشیمی ایران کنار گذاشته شد
پس از 5 سال مذاکره شرکت PUSRI اندونزی در طرح ساخت مجتمع یکهزار و 150 تنی پتروشیمی هنگام در عسلویه کنار گذاشته شد تا عملیات ساخت این مجتمع پتروشیمی توسط شرکت‌های ایرانی آغاز شود.



به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با امضای تفاهم نامه سه میلیارد دلاری بین بخش خصوصی ایران و اندونزی برای ساخت پالایشگاه هیا نفت در این کشور آسیایی، شرکت PUSRI اندونزی از یکی از طرح های بزرگ صنعت پتروشیمی ایران کنار گذاشته شد.

از این رو پس از گشذت بیش از پنج سال از توافق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت PUSRI این شرکت آسیایی به دلیل مشکلات تحریم و نا مشخص بودن قیمت فروش خوراک گاز طبیعی به سرمایه گذاران خارجی از طرح ساخت مجتمع پتروشیمی هنگام در بندر عسلویه کنار گذاشته شده است.

عادل نژاد سلیم در گفتگو با مهر با اشاره به بازگشایی فاینانس این طرح پتروشیمیایی، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی هنگام با مشارکت سرمایه گذاران داخلی در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه در شرایط فعلی روند پیشرفت اجرایی ابتدایی ساخت این مجتمع پتروشیمی مطلوب ارزیابی می شود، تصریح کرد: هم اکنون پیشرفت اجرایی این پروژه به بیش از 12 درصد رسیده و پیش بینی می شود تا چهار سال اینده امکان بهره برداری از آن فراهم شود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص مشارکت ونزوئلا در ساخت طرح پتروشیمی ونیران هم توضیح داد: بر اساس روند مذاکرات فعلا ساخت مجتمع پتروشیمی مشابه در ونزوئلا منتفی به نظر می رسد.

وی با یادآوری اینکه در عسلویه هم ساخت پتروشیمی در بخش ایرانی آن آغاز شده است، تبیین کرد: طرف ونزوئلایی پیشتر حدود 60 میلیون یورو برای آغاز عملیات اجرایی این طرح پتروشیمی پرداخت کرده بود.

نژاد سلیم تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که در اینده ساخت پتروشیمی در بخش ایرانی – ونزوئلایی آن هم در بندر عسلویه آغاز شود.

به گزارش مهر، هدف از اجرای مجتمع پتروشیمی هنگام (واحد اوره و آمونیاک) با مشارکت 50 درصدی شرکت پوسری "Pusri" اندونزی تولید سالانه یکهزار و 150 تن محصول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.
 
در حال حاضر توافق با شرکتهای هالدو تاپسوی دانمارک و سایپم برای تامین دانش فنی، لیسانس تولید محصولات و انجام مطالعات مهندسی اصولی این مجتمع پتروشیمیایی انجام شده است.
 
پیش بینی می شود در صورت ساخت این مجتمع پتروشیمی عملیات اجرایی ان در مدت چهار سال به پایان برسد ضمن آنکه خوراک این واحد اوره و آمونیاک به میزان 670 میلیون متر مکعب در سال از فازهای میدان مشترک پارس جنوبی تامین خواهد شد.


۱۳۹۳/۲/۷ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن