تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809875125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه از صدا و سیما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اخبار کوتاه از صدا و سیما تهران-ایرنا- برنامه حرف حساب کاری از گروه اقتصادی شبکه یک سیما فردا (چهارشنبه) راهکارها، باید ها و نباید های انصراف از یارانه و تاثیر آن در هدفمندی یارانه را بررسی می کند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی شبکه یک سیما، در برنامه حرف حساب فردا چهارشنبه راهکارها، باید ها و نباید های انصراف از یارانه و تاثیر آن در هدفمندی یارانه از زبان شهریار عامری استاد دانشگاه مطرح می شود .
این برنامه که ساعت 9:30 20 فروردین پخش می شود همچنین سئوالات بینندگان را نیز در باره هدفمندی و انصراف از یارانه را نیز کارشناس برنامه سئوال می کند.
گفتنی است حرف حساب کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که از شنبه تا چهارشنبه هر هفته با اجرای کیاداوود اسفندیاری از این شبکه پخش می شود.
بررسی هدفمندی یارانه و باید ها و نباید های انصراف از یارانه در حرف حساب شبکه یک، چهارشنبه ساعت 9:30 کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیما

** توسل به خرافات برای پسر دار شدن در« کله بس»
مستند داستانی« کله بس » به کارگردانی بهزاد رسول زاده و تهیه کنندگی جواد مزد آبادی چهارشنبه این هفته از شبکه مستند پخش می شود.
سرزمین ایران با اقوام گوناگون، خرده فرهنگ های بسیاری در خود جای داده است . یکی از این رسوم در منطقه تالش با عنوان «کله بس» دستمایه ی ساخت فیلمی مستند است که طبق این رسم ، آخرین فرزند که در حال دنیا آمدن است را «کله بس» می نامند تا مانند فرزندان قبلی که دختر هستند دختر به دنیا نیاید و به جای دختر پسر به دنیا بیاید. این فیلم زندگی مردی را جستجو می کند که برای پسر دار شدن به خرافات متوصل می شود.
« کله بس» چهارشنبه ، 20 فروردین ماه ، ساعت 23 و در قالب « فانوس» از شبکه مستند پخش می شود.

**تله فیلم ˈ حنا ˈ به مرحله ساخت موسیقی رسید
تله فیلم ˈ حناˈ به کارگردانی افشین صادقی در مرحله ساخت موسیقی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شبکه تهران ، افشین صادقی کارگردان تله فیلم حنا با بیان این مطلب گفت: تدوین این تله فیلم را سام مهدویان و ساخت موسیقی آن را اردلان والی زاده بر عهده دارد.
صادقی در ادامه داد: این تله فیلم با محوریت اصلی بحث ازدواج و تشویق و تشکیل خانواده تهیه و تولید شده است و تصویر برداری آن از اواخر بهمن ماه سال جاری فیلمبرداری خود را از دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در منطقه 22 آغاز کرد .
کارگردان تله فیلم حنا توضیح داد: در این تله فیلم افسانه چهره آزاد در نقش ثریا، شهراد وثوقی در نقش مجید، نیما شاهرخ شاهی در نقش پدرام، شبنم معززی در نقش فروغ، مینا وحید در نقش حنا و ژیلا دایی در نقش آذر بازیگران اصلی هستند.
صادقی یادآور شد: این تله فیلم به نویسندگی محمدبکایی به نگارش در آمده است و داستان آن درباره شخصیتی به نام ˈ ثریا ˈ زن میانسالی است که شوهر خود را از دست داده و دختری جوانی به نام حنا دارد. مادر خانواده بعد از مرگ همسرش تصمیم می گیرد ؛به تنهایی به زندگی خود ادامه دهد ولی حنا راضی به این وضعیت نیست و ...

**«آبو» و روایتی از رنگ در فرش ایرانی
فیلم مستند « آبو » کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است ، از شبکه مستند سیما پخش می شود.
رنگ همیشه انسان را مجذوب خود کرده. وبشرهمواره به خاطر ارضای نیازهای روانی و ذوق زیبایی شناسی خود ازرنگ استفاده کرده است.
پیشینه رنگ سازی درایران قدمتی چند هزار ساله دارد که نمونه ای از آنها درکاشیهای لعابدار سربازان هخامنشی و معماری های دیگر ایران بیانگر این نکته است که ایرانیان ازدیرباز به راز دستیابی این رنگهای جادوئی پی برده اند، رنگهای روح نواز، همنوایی و توازن در به کار گیری این رنگها کنار یکدیگر ، هر بیننده ای را به فکر وا می دارد که چگونه این رنگها هنوز ازگذشت سالها همچنان سحرآمیز و چشم نوازند. این مستند درباره این راز است.
عوامل تولید « آبو » عبارت اند از : طراح، نویسنده و کارگردان: مهدی و هادی زارعی ، تصویر بردار: مهدی گلبو ، تدوین: مهدی زارعی و مهدی گلبو و گویندگان متن: احمد رسول زاده و مریم نشیبا « آبو» پنج شنبه ، 21 فروردین ماه ، ساعت 17 از شبکه مستند پخش می شود.

**نمایش ˈ فاصله ها ˈ از شبکه سحر
مجموعه تلویزیونی ˈ فاصله ها ˈ که از تولیدات شبکه سوم سیما است از سیمای فرانسوی شبکه سحر در حال پخش است.
به گزارش روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، سریال ˈ فاصله ها ˈ که حسین سهیلی زاده آن را کارگردانی کرده به سرپرستی رحمان رستم پور به فرانسوی زیرنویس شده و از سیمای فرانسوی در حال پخش است.
این مجموعه که در 28 قسمت زیرنویس شده توسط شهین فرامرزی ترجمه و ویراستاری شده و علیرضا نجفی اپراتور زیرنویس آن بوده است.
سریال ˈ فاصله ها ˈ بر پایه فیلمنامه محمود بهبهانی نیا به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی تهیه و تولید شده است.

**پیشرفت های پزشکی هسته ای با برنامه چشم انداز رادیو سلامت
برنامه «چشم انداز» چهارشنبه 20 فروردین با موضوع «بررسی پیشرفت های پزشکی هسته ای ایران» از شبکه رادیویی سلامت برروی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز می رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه رادیویی سلامت، دکتر ساغری رئیس انجمن پزشکی هسته ای ایران، با حضور در برنامه «چشم انداز» به ارائه توضیحاتی پیرامون پیشرفت های پزشکی هسته ای کشور طی سال های اخیر می پردازد.
این برنامه کاری از گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت همزمان با روز ملی فناوری هسته ای ایران، چهارشنبه 20 فروردین از ساعت 12 به مدت 40 دقیقه تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

**ماهیگیران برای جذب گردشگر وارد صحنه می شوند
برنامه سیمای آبادی این هفته با موضوع بازسازی کومه های صید پره (نوعی صید درشمال کشور) برای جذب گردشگر در آبهای شمالی کشور به شبکه یک می آید.
در برنامه این هفته که امروز سه شنبه ساعت 18:10 پخش می شود کارشناسان جهاد کشاورزی درباره بازسازی کومه های صیادان ماهی برای استفاده و استراحت گردشگران مناطق شمالی کشور صحبت می کنند.
گفتنی است سیمای آبادی کاری از گروه جهاد شبکه یک سیماست که هر هفته با موضوع های متنوع کشاورزی، ماهیگیری و ... تهیه و پخش می شود.

**رابطه های پنهان حمید سهیلی در شبکه مستند
قسمت آخر مجموعه «رابطه های پنهان» که با هدف به تصویر کشیدن مفاهیم و آیین های ارزشمند ایرانی که در فرهنگ ما عجین شده اند، در شبکه مستند تولید شده است و سه قسمت آن در ایام نوروز به روی آنتن رفت ، چهارشنبه پخش خواهد شد.
مجموعه را حمید سهیلی کارگردانی کرده است و روند تحولات و معماری شهر اصفهان را به تصویر می کشد. این مجموعه در سه فصل ساخته شده که فصل اول با نام «تولد شهر» به روند شکل گیری شهر اصفهان و معماری آن از آغاز تا دوران صفویه، می پردازد. فصل دوم یعنی «اصفهان؛ شهر انعکاس‎ها» درباره سنت های گذشته است که در دوره صفویه بلوغ و بروز می یابند و سومین فصل با نام «اصفهان؛ بعد از صفویه» نیز اشاره به مجموعه آثاری دارد که از دوره قاجار تا به امروز شکل گرفته اند و به این نکته توجه دارد که چگونه تحت تاثیر معماری غربی، نقوش سنتی و معماری ایرانی به فراموشی سپرده می شوند.
«رابطه های پنهان» حاصل سال ها تحقیق و پژوهش و ماه ها تصویربرداری ست تا در نهایت موضوعات گوناگون آن در کنار هم جمع شده اند؛ به طور مثال تصاویر قسمت اول که درباره شکل گیری اصفهان است، تماما در فصل بهار ضبط شده اند.
همچنین فصل تابستان برای ضبط قسمت دوم که دوران اوج و باروری هنر اصفهان را نشان می دهد، انتخاب شده و برای قسمت سوم نیز از تصاویر فصل زمستان استفاده شده تا افول این هنر را نشان داده شود.
«رابطه های پنهان» چهارشنبه ، 20 فروردین ماه ، ساعت 17 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

**حضور در فضای مجازی بخشی از سیاست های شبکه سحر است
مدیر سیمای فرانسوی گفت: حضور ما در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت هایی نظیر وب سایت، شبکه های اجتماعی و ...در راستای محقق ساختن سیاست های شبکه سحر و معاونت برون مرزی است.
به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مدیر سیمای فرانسوی این شبکه که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس این سیما سخن می گفت، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در میان رسانه های نوین اظهار کرد: ما طی یک برنامه راهبردی و مؤثر، حضورمان را در فضای مجازی نیز باز تعریف کرده ایم؛ البته حضور در فضای مجازی خود، بخشی از سیاست های کلی شبکه جهانی سحر و معاونت برون مرزی محسوب می شود.
سعید غفاری به استفاده چند منظوره سیمای فرانسوی از فضای مجازی پرداخت و گفت: سیمای فرانسوی شبکه سحر با آگاهی از ظرفیت اینترنت و کارکردهای پر اهمیت آن، حضوری چندمنظوره را در فضای مجازی تدبیر کرده است. از مهم ترین اهداف شبکه ، می توان به تبلیغ و معرفی برنامه های سیمای فرانسوی اشاره کرد که شامل ارائه اخبار صحیح و روشن از اوضاع سیاسی - اجتماعی خاورمیانه و جهان اسلام و ظرفیت سازی به عنوان یک رسانه مستقل غیر اروپایی می شود. همچنین تولیدات این شبکه و فیلم و سریال های دوبله و زیرنویس شده ما هم بر روی سایت قرار می گیرند که به نوبه خود در معرفی شبکه به مخاطبانش موثر است.

**جهانی ترین رود جهان به شبکه مستند رسید
مستند زیبا و جدید « دانوب» چهارشنبه این هفته به روی آنتن شبکه مستند می رود.
« دانوب » به رودخانه دانوب می پردازد که به آمازون اروپا مشهور است و از هزاران سال پیش انسان ها در کنار این رود زندگی می کنند. این رود 3000 کیلومتر طول دارد، از رشته کوه آلپ می گذرد و شهرهای زیادی در کنار آن بنا شده است.
به دانوب جنگل اروپا نیز گفته می شود چون از جنگل های سیاه آلمان تا دریای سیاه کشیده شده است. با گذر از ۱۰ کشور و ۴ شهر پایتخت، دانوب به عنوان جهانی ترین رودخانه ی دنیا و البته بسیار مهم در حیات وحش اروپا شناخته شده است. در این مستند به بررسی شگفتی های این رودخانه پرداخته می شود .
« دانوب» چهارشنبه ، 20 فروردین ماه ، ساعت 22 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

**تولید بیش از 3700 ساعت برنامه نوروزی در صدا و سیمای استان ها
برنامه سازان صدا و سیما در مراکز استانی نوروز امسال بیش از سه هزر و 700 ساعت برنامه تولید و پخش کردند.
معاونت امور استان ها در بخش صدا مراکز استانی در 14 ساختار موضوعی 2 هزار و 599 ساعت برنامه تولید کرده اند که تولیدات بخش کلامی- پیامی- آوائی با 743 ساعت بیشترین زمان در تولید و پخش برنامه های رادیویی را داشته است.
بنابراین گزارش مراکز فارس با 167 ساعت، خراسان رضوی با 155 ساعت و کرمانشاه با 114 ساعت جایگاه برتر را به لحاظ زمان تولید و پخش در میان دیگر مراکز داشته اند.
در بخش سیما نیز نوروز امسال مراکز استانی یک هزار و 177 ساعت برنامه در 11 ساختار موضوعی تولید و پخش کرده اند که بیشترین تولید با 277 در ساختار ترکیبی نمایشی عرضه شده است.
همچنین مرکز مازندران با تولید و پخش 88 ساعت، مرکز کردستان با 65 ساعت و 21 دقیقه و مرکز زنجان با 57 ساعت در میان دیگر مراکز بیشترین تولید و پخش را داشته اند.
گفتنی است معرفی آداب تحویل سال و ایین های نوروزی در میان اقوام ایرانی،معرفی مسیرهای عمومی گردشگری مناطق مختلف استان،معرفی ابنیه و آبادی های استان با هدف ترویج گردشگری ساده،انعکاس خدمات نوروزی نهادهای اجتماعی مختلف و تشریح و تبیین بیانات نوروزی مقام معظم رهبری از مهمترین محورهای برنامه سازی نوروزی صدا و سیمای مراکز استان ها بوده است.
**برنامه بیراهه
در برنامه بیراهه امشب که ساعت 20:10 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود فردی را می بینیم که با بیان اینکه پزشک است زنان و دختران را اغفال می کرد.
مجتبی رشوند تهیه کننده مستند بیراهه گفت : این هفته به سراغ پرونده مردی رفتیم که با فریب زنان و دختران به عنوان پزشک آنها را اغفال و طلا و جواهرات آنها را سرقت می کرد.
به گفته وی دکتر علیرضا حمیدی فر مدیر کل مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی نیز برنامه این هفته بعنوان کارشناس حضور دارد و توصیه هایی به مردم می کند.
گفتنی است مستند بیراهه کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که در 24 قسمت 30 دقیقه ای تهیه شده است و هر هفته به یکی از معضلات اجتماعی می پردازد.

**رادیو صدای آشنا و شناخت جایگاه هنر انقلاب در گذر زمان
ˈهمسفر خورشیدˈ و ˈیک پنجره برای دیدنˈ در روز هنر انقلاب اسلامی از رادیو صدای آشنا پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی و امورمخاطبان شبکه جهانی صدای آشنا، ˈهمسفر خورشیدˈ قصد دارد به بررسی زندگی شهید مرتضی آوینی و تاثیر وی و برنامه ˈروایت فتحˈ در هنر انقلاب اسلامی، خواهد پرداخت.
محمد طلوعی، کارشناس این ویژه برنامه است.
محمدحسن رحمانی تهیه کننده، علی پری طهرابند نویسنده، زهرا بهروزی گوینده، و مهدی صباغی بازیگر، در این ویژه برنامه همراه مخاطبان است.
ˈهمسفر خورشیدˈ را که در گروه فرهنگ و تمدن تولید شده، روز چهارشنبه بیستم فروردین ساعت 10:15 به وقت تهران برابر با ساعت 05:45 به وقت گرینویچ از کانال آمریکای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید.

**ˈجمعه تعطیل نیستˈ در شبکه تهران
ˈ جمعه تعطیل نیست ˈ عنوان برنامه ترکیبی زنده از گروه اجتماعی شبکه تهران است که اولین قسمت آن روز جمعه 22 فروردین ماه ساعت 10:20 صبح بر روی آنتن می رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه تهران، امیر احمدی تهیه کننده برنامه ˈ جمعه تعطیل نیستˈ در توضیح این برنامه گفت: ˈ جمعه تعطیل نیستˈ با محوریت معرفی ظرفیت ها هنری ، فرهنگی ، اجتماعی و.. محله های مختلف شهر تهران طراحی شده و دارای بخش های مختلفی همچون اولین ها ( معرفی اولین ساکنین محله ) ، برترین ها ( چهره های مطرح ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی )، معرفی مکان های تاریخی ، گردشگری ، فرهنگی محله ، اماکن مذهبی ، بهترین ها ( از نظر خوش خلقی ، انصاف و... ) و.... است.
احمدی ادامه داد : این برنامه در 26 قسمت 75 دقیقه جمعه های هر هفته به مدت 75 دقیقه پخش می شود و در هر برنامه از اعضای شورایاری محله نیز دعوت می شود تا درباره ویژگی های محله و ظرفیت های آن صحبت کنند.
بنا بر این گزارش، اولین قسمت برنامه زنده ˈ جمعه تعطیل نیستˈ به معرفی محله زرگنده در منطقه 3 شهر تهران خواهد پرداخت.

**شهید آوینی در قاب شبکه یک
ویژه برنامه شهید آوینی با موضوع معرفی زندگی، روحیات و دستاوردهای شهید آوینی امروز سه شنبه ساعت 17:20 از شبکه یک سیما پخش می شود.
گفتنی است شهید مرتضی آوینی در شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می سرود، داستان و مقاله می نوشت و نقاشی می کرد و ...
گفتنی این مستند که به مناسبت سالروز شهادت سید شهدای اهل قلم تهیه شده کاری از گروه روایت فتح است.
سید اهل قلم روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان ، بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق به شهادت رسید.

**اکازیون آماده پخش می شود
تدوین تله فیلم ˈ اکازیون ˈ به کارگردانی علی رامشه به پایان رسید و به زودی آماده پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه تهران ، علی رامشه کارگران تله فیلم اکازیون با بیان این مطلب گفت: صدا گذاری و موسیقی این تله فیلم تا پایان فروردین ماه تمام و آماده پخش می شود.
این تله فیلم به قلمˈ ایمان غیرتمندˈ نگارش شده است و داستان آن درباره پسر جوانی به نام مجید رضایی است که باید خانه اش را تخلیه کند. مجید پس از جستجوی زیاد خانه ای با قیمت مناسب پیدا می کند اما داخل خانه در عالم خواب و رویا با یک روح سرگردان ارتباط برقرار می کند که بدین ترتیب ماجراهای جالبی در این خانه اتفاق می افتد ....
این تله فیلم دارای ژانر کمدی ترسناک است.
فراهنگ**9187**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن